Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  farver på maine coon
  • #1   21. feb 2013 Ved der er en side, men kan ikke huske, skal prøve at se om jeg kan finde den smiley

• #2   21. feb 2013 Her er den, fandt den i en tråd herinde, hvis det det du mener

http://evercatz.dk/farver.htm

• jan b
    jan b Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Svar: 76
    #4   21. feb 2013 sort/hvid er også den rigtige betegnelse selv om katten har stamtavle - når det er den farve katten har!

• #5   21. feb 2013 Ja katten er sort med hvid..Her er et billede af en sort med hvid, men lyset fra vinduet gør at den ser brun ud.

profilbillede
  • #7   21. feb 2013 Prøv at se denne tråd, der postede jeg igår billeder der demonstrere en smoke kat.
    http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/103609-soelv_i_pels

Din kat på billedet er formodentligt sort med hvid.
    Smoke kan dog vise sig i forskellige grader, og ham den langhårede ovenfor er en "dårlig" smoke rent udstillingsmæssigt, da han viser det i for høj grad. Men han viser det også på en måde der er meget typisk for de langhårede.

• #8   21. feb 2013 Som du kan se på rigtig mange af i billederne her https://www.google.dk/search?q=black+smoke+maine+coon&hl=da&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=k08mUaaINcKntAac9oHQCw&ved=0CC4QsAQ&biw=1366&bih=643#imgrc=_ I øverste række er de første 7 alle sort smoke. Den sidste er blå med hvid.

• #9   21. feb 2013 Eva K..Dårligt sølv og min bare. smiley Så det da godt jeg ikke udstiller ham..Ville bare vise hvordan en sortsmoke så ud smiley Men nu sletter jeg billedet, det var jo også tale om en semilanghåret kat her i tråden og ikke en korthåret som dine..

• #10   21. feb 2013 Heidi - Øh, beklager.. Vidste ikke det var din kat.. Men prøv at læse FIFe's standard for hvordan en smoke skal se ud smiley Så vil du kunne se at din hankat viser det i for høj grad.
    Side 6 og ned http://www1.fifeweb.org/dnld/std/GEN-SGA.pdf

• #11   21. feb 2013 Eva, semi-langhårede katte viser det ofte i noget højere grad end korthårede gør. Og jeg har da aldrig endnu fået at vide, at min sølvkat viste for meget sølv. Heller ikke på udstillinger.

• #12   21. feb 2013 Dét her er en god sort smoke!
    http://www.bartels-exo.dk/Bartels%20Special%20Angel%202012.jpg

At I ikke kender den generelle standard for sort smoke er ikke ensbetydende med at det er noget andet end f.eks. sådanne en her
    (link fjernet)
    Der også viser en alt for høj grad af underuld/smoke, og som har spøgelsesstriber

Og ja, jeg ved godt at der hos maine coon kun er få point på farve, men derfor kan man jo godt snakke om hvad der er godt og dårligt, og behøver ikke lukke øjnene for at den slags osse eksistere smiley

der er ideallet - og læg mærke til at jeg siger idealet..

Og skal vi så lige tage og holde noget der er noget nærmere idealet for sort sølv blotched tabby end mine op, så I kan se at det altså ikke er fordi jeg tror mine er perfekte smiley
    http://pictures-of-cats.org/wp-content/uploads/images/american-shorthair-2nd.jpg
    Wow siger jeg bare!

• #13   21. feb 2013 Der er stadig forskel på semilanghår og korthårede, som dine er.

• #14   21. feb 2013 Lone A - Har du overhovedet set mine links? OG læst standarden jeg linker til højere oppe??

Kom op med et nyt og bedre argument..

• #15   21. feb 2013 Eva..Jeg er ret ligeglad hvad FIFe's standard siger om sølv, da han er smuk i mine øjne og ikke bliver udstillet..Han laver de smukkeste sølvkillinger..

• #16   21. feb 2013 Heidi - Ja, og det er jo godt.
    Men derfor kan man godt have en viden om hvad det korrekte er.. Og hvis det er noget andet man foretrækker, så står det jo en frit for at vælge dette smiley

• #17   21. feb 2013 Helt enig smiley

• #18   21. feb 2013 Heidi - Og det er jo i øvrigt langt fra altid at det er de perfekte katte, der laver gode afkom.. Min Athea pige måtte f.eks. gerne være ½-1 kg større i forhold til udstilling, men herhjemme til er det perfekt - og hun er en fantastisk føder og mor (taber ingen kondition overhovedet med kuld på hhv 4 og 5 killinger) og laver gode kraftige killinger også smiley
    Men derfor er hun stadig bette, hehe

• #19   21. feb 2013 Helt enig igen smiley

• #20   22. feb 2013 Eva, stadig bliver semi-langhårede katte bedømt som værende rigtig smukke, også selvom du linker til alverdens ting. Også selvom de viser tydeligt sølv.

Så skulle dine katte bedømmes kraftigt ned, da dine er sort sølv og viser dette meget tydeligt. smiley

• #21   22. feb 2013 Nu er jeg så enig med Eva ang smoke de må ikke vise sølvet for tydeligt .
    f.eks Sort smoke skal syne sorte og når man skiller pelsen skal sølvet komme smukt rent frem.
    Nu er Eva´s katte jo ikke smoke men med sølv og der vil sølvet jo frem står tydeligere og ved" med sølv "skal sølvet jo fremstår tydeligere end smoke.
    Og selvfølgelig er det forskel i kort og semi/ lang.
    Men det er stadigvæk dårligt sølv ved smoke hvis det fremstår fortydeligt.
    Jeg har måde haft godt og dårligt smoke/sølv.Sølv kan være noget p*s at arbejde med lol.
    Og nej vi semi folk er heldig at dommerne ikke ser så meget på om det er godt eller dårligt.
    Jeg har selv udstillet en meget beskidt sølv han klarede sig rigtig flot på udstillinger.
    Men jeg er da kommet så langt at jeg ville ønske at dommere dømte lidt hårde på dette.
    Og Eva´s katte er nogle flotte sølv tabby katte.
    Bare vi semilanghårs katte kunne får sådan en fin sølv tabby mønster frem desværre løber tabby mønsteret desværremeget tid ud i den lange pels ggg

• #22   22. feb 2013 Lone A - Maine coon har kun 5 point på farve/mønster. Det betyder at f.eks. en af de meget vindende sort sølv tabby maine coon kastrater klarer sig super godt, da han har en meget flot type. Men han har så meget tarnish og er derfor så brun at se på at han aldrig ville klare sig som en brite f.eks.
    MEN det ændre ikke på at det ikke er IDEELT for en sort sølv tabby kat at være så brun at se på som han er.

Mht mine katte - Nu tror jeg du forvirrer nogle koncepter? Når du snakker om at man kan se det sølv på mine? Altså du ved godt hvad forskellen på en sort smoke og en sort sølv tabby kat er, ikk'?
    Mine katte er sorte hvor de skal være sorte, og der kan man IKKE se det lyse i bunden nedenunder. Og så er de sølv, der hvor de har striberne (der på en sort tabby ville være brune), fordi hårene i striberne er farvede i bånd, og det er det der giver striberne på en kat.

Heidi - Og tak for din kommentar Ja, det er pokkers svært at lave et flot mønster på en langhåret..

• #23   23. feb 2013 Tak for alle svar smiley

Kommentér på:
farver på maine coon

Annonce