{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Maine Coon spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg er super nysgerrig og da jeg ikke er så meget inde i de forskellige racer, tænkte jeg at I kunne svare mig på mit spørgsmål smiley

Findes der 2 forskellige typer Maine Coon? Både herinde og på andre sider har jeg set 2 meget forskellige typer. De kraftige med bred løvemund og "alvorlige øjne" samt med massere af pels.
Og så den lidt mere spinkle med spids hoved og venlige øjne og knap så meget pels, der til forveksling ligner en skovkat i ansigtet.
Har set begge typer med stambog, så det er ikke blandinger smiley

Hvilken af de 2 er den korrekte iflg standarden? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maine Coon spørgsmål
  • #1   24. feb 2013 Det er faktisk et godt spørgsmål. Har også selv lagt mærke til at der er en tydelig forskel.

    Syntes at have læst et sted af den type med den brede firkantede mule er mest "Rigtig" dog har jeg intet billæg for at det er sandt det der står skrevet.


  • #2   24. feb 2013 Går dog ud fra at der findes nogle folk herinde med det helt rigtige svar. Jeg følger lige med på side linjen da det også interessere mig smiley

  • #3   24. feb 2013 Håber, linket kan åbnes:
    http://www.calitanmc.com/mcticamainecoon.pdf

    Vær også obs på, at der kan være stor forskel på hunner og hanner / unge dyr og voksne / fertile og kastrater.


  • #4   24. feb 2013 Det er et rigtig godt link, men det besvare ikke rigtig mit spørgsmål. Men utrolig interessant og man ser også begge typer derinde. Flere af kattene ligner knap samme race smiley

    Det jeg har set er at nogle opdrættere har den ene type mens andre har den anden. Altså er det både hankatte og hunkatte smiley


  • #7   24. feb 2013 Cody er af gamle showlinier

  • #8   24. feb 2013 Cody er af gamle showlinier

    profilbillede
  • #10   24. feb 2013 Manne er 4 generation Foundation på far's side.
    Jeg foretrækker nok Codys udseende, men Foundation skulle give nyt blod.
    Manne ser ud som om han har fået e tryk på næsen, den er ikke så høj og åben i næseborene som Cody.
    Manne har en pels som skal børstes, helst daglig, Cody behøver kun at få en hygge børstetur nu og da.


    profilbillede
  • #11   24. feb 2013 Som Sabrecats skriver så er tolkningen af standard bred.Og mange opdrætter læser den forskellig.
    Ts skriver i sit første indlæg at hun har kigget på MCO med stamtavle så hun er nok sprunget let og elegant over de katte hvor der ikke har stået stamtavle i kattens profil ;).
    Jeg kan kun anbefale ts og andre der interesset i MCO at besøge forskellige opdrætter evt besøge udstillinger..
    F.eks er der Breed BIs for Mco den 17 marts til vild med dyrmessen i Fredericia der kommer der mindst 50 MCO og de får deres egen best in show så der vil man har stor mulighed for at se på mange smukke katte.
    Søndagen efter er der udstilling i Snejbjerg.


  • #13   24. feb 2013 Tak for jeres svar smiley Dejligt at I gider svare.

    Jeg er blot nysgerrig - Maine Coon er ikke på listen over de racer som jeg vil have, men kender til folk der opdrætter racen og jeg undrede mig over at deres katte ikke ligner fx Cornelius herinde, som jeg troede var sådan Maine Coons skulle se ud smiley

    Dem I indtil nu har oploadet i tråden er også de kraftige smiley


  • #14   24. feb 2013 Ginger - Maine coon racen eksploderede i popularitet for nogle år siden. Det betød der kom en hel masse nye opdrættere (og BYB'ere også) inden for kort tid. Mange af dem har faktisk ikke helt vidst hvad opdræt gik ud på, eller taget sig tiden til at lære. Derfor er der en del maine coon katte, der ikke helt ligner den standard man ellers tidligere så smiley (og stadig primært ser på udstillingerne) smiley

    Mega - Tak for link. Meget lærerig illustrering! smiley


  • #15   25. feb 2013 Vi kigger aktivt efter en sød ny Maine Coon til vores ensomme kat herhjemme. Når vi så skal smide en del penge efter det var det netop rart med lidt afklaring omkring udseendet. Tak for det smiley

Kommentér på:
Maine Coon spørgsmål

Annonce