1.307 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Tabita-Maria L
Tabita-Maria L
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

kom med gode råd til pjuske :) kom med gode råd til pjuske :)

Davs med jer!

:)Jeg tænkte at I har forstand lidt hist og her hvad angår katte.
Dertil kommer det at jeg lige har oprettet mig i min desperation.
Sagen er den at min elskede Maine coon kat og jeg flytter inden ret længe..og da jeg skal købe nye møbler fra bunden af hvorfor skal han så ikke også nyde "lidt" gavn af det.
Har tænkt mig at anskaffe noget feliway så han kan falde godt til. Jeg har tænkt mig at købe et ordentlig kræsebradt og eventuelt kattevenlige hylder nogen ideer hvor jeg kan finde det henne? :).

Kender I steder hvor man kan forkæle sin kat?
Lækre kradsetræer og huler, senge og i det hele taget bare luksus til katte? smiley jeg har søgt lidt på Google.
Pt. Er jeg syg.. men når jeg kommer på dubberne igen så skal jeg helt sikkert ud og brænde penge af til min skat. Nogen foreslag til hvor man kan tage hen? Planturama, petworld, maxizoo og hvad ellers ?? smiley

- prisen er lige meget bare han får det bedste af det bedste.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kom med gode råd til pjuske :)
  • #1   25. feb 2013 Der er masser af forskellige billige hylder i IKEA... og med en stump tæpperest og hæftemaskine, kan man lave lige de hylder der passer til katten.

Det bedste kradsetræ er fra naturen ... og til en MCO så kræver det et meget stort og stabilt kradsetræ.... og jeg har ikke set et ordenligt et der kan holde til vild leg ret længe... det bedste er at lave det selv ... eller evt få en tømmer til det smiley

• #2   25. feb 2013 Disse hylder er fra IKEA og så har jeg sømmet et gammelt, klippet lammeskindstæppe på (begge kattes yndlings)

Og pas på med at brænde flere 1000 kroner af på dyre store huler, senge mm for oftest foretrækker de noget helt andet:) start i det små og så nøjes med at investere i et godt kattemiljø

profilbillede
  • #3   25. feb 2013 Ja jeg har to super lækre kat/hund senge... virkelig luxus... der er bare ingen katte der ligger deri..... aldrig ... tilgengæld har jeg et par papkasser med et hul i... og der kan jeg altid finde en kat eller tre...
    Katte er ligeglad med om det er et bestemt mærke eller har kostet 3000kr... de vil heller have en papkasse med et fleec tæppe til 20kr *S*

• #4   25. feb 2013 I fohold til hylder er ganske alm hylder der er skruet godt fast helt ok til en kat og det giver frie muligheder. Ellers kan jeg til klatreting og også hylder/hængekøjer kun anbefale dig at kontakte Jekas.dk. Der har de både færdig-miljøer og du har også mulighed for at "designe" dit helt eget, med god rådgivning.
    I forhold til især klatremiljøer er der altså stor sammenhæng mellem kvalitet/sikkerhed og pris. De få kroner du sparer ved at købe et discount-miljø kan simpelthen slet ikke betale sig. Hverken for din kats skyld men heller ikke for udseendets skyld. De går meget hutigt i stykker og bliver grimme at se på, plus hvad der er endnu mere vigtigt, så kan de også nemmere knække elle vælte.

• #5   25. feb 2013 Køben stor god transport kasse til din kat, den kan både være hule og bruges til dyrlægen, min MCO har en med hjul smiley han vejer over 10 kg så er det rart at kunne sætte den ned og skubbe, han bliver panisk hvis han ikke er i en stor kasse.her er et af mine børnebørn kravlet ind i den smiley hun er 98 cm høj og vejer 16 kg smiley

profilbillede
  • #6   25. feb 2013 Petfun laver virkelig nogle gode ting smiley http://shop.petfun.de

• #7   25. feb 2013 Marianne

Aaarh jeg vil nu sige at mit kattemiljø fra Lidl til 300 kroner nu klarer sig ret godt
    Det har været samlet og skilt ad tre gange, overlevet en gang killinger og pasning af min venindes 9 kilo tunge hankat
    Og står stadig fint, faktisk næsten uden tegn på at have været i brug (det er to år gammel)

• #8   25. feb 2013 Heidi du har ikke MCO'er smiley De slider utroligt meget mere på tingene.
    De ting jeg havde i 4 år med bimser, og det kunne ikke ses de var brugt, de blev lyn hurtigt slidte da jeg fik Manne, jeg har set det samme hos mine piger og deres MCO'er,, det er både den større vægt og de lange kraftige klør.
    Så Tabita køb kvalitet og tænk stort/kraftigt.

• #9   25. feb 2013 Jeg ved godt at jeg skriver det gang på gang, men NU lover jeg at der kommer billeder af skrammel-træerne, som jeg kalder dem, i album INDEN denne weekend.

Min søn har også et skrammel-træ og 2 kurilians bobtails, det var totalt i smadder efter bare 4½ måned. De (kbl) er ikke engang store og voldsomme katte.

• #10   25. feb 2013 Jeg har bemærket, at Røde (kurilian bobtail) er god til at lave ridser på møbler og tapet smiley ikke fordi han kradser men han leger voldsomt og vælter tit min kardsetønne smiley

• #11   25. feb 2013 Når mine to MCO tager en fangeleg igennem huset... så vælter de alt på deres vej... lænestolene flyver rundt og forleden dag røg der også lige en gardinstang ud af væggen... den kunne ikke holde til en 10 kg tung kat der skulle lege abekat smiley

• #12   25. feb 2013 smiley det har jeg så aldrig oplevet, min han er doven smiley

• #13   26. feb 2013 hehe Igår gjorde jeg faktisk det samme som Heidi! Jeg har også købt de der viktor hylder fra Ikea og deres hylde-knægte der kun koster 5 kroner. Dertil havde jeg noget skum fra en gammel memoryfoam-topmadras. så lige nu sidder jeg og lægger den sidste hånd på nogle puder. Jeg vil sætte puderne fast med velcrotape så jeg kan tage dem ned og vaske dem i ny og næ.

Jeg brugte 117 kr på 3 hylder i IKEA hvis man selv skærer og bygger dem kan man godt gøre det billigere :). dertil havde vi så hvad vi skulle bruge af skruer til opsætning.

Vores katte elsker at kravle op på hylde og andet, de vil rigtig gerne side rundt om os når vi arbejder på computeren. derfor har de deres egen hylde lige oven over printeren(som de ellers også gerne lægger sig på) med et Wave-kradsebræt

De har hver deres kurv som de sover i. Den ene er en Sandy bæretaske som også bruges når de skal til dyrlæge. den er rigtig pæn at have stående og det hjælper at kattene er vandt til at sove i den, når de så engang skal op hos dyrlægen.
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattetransport/baeretaske/182826

Jeg elsker at brænde penge på kattene hos Zooplus smiley
    et par puder i vindueskarmen også ved man altid hvor de er når solen skinder ^^

profilbillede
  • #14   26. feb 2013 Den bæretaske købte jeg også sidst jeg købte på zoopluds smiley og den var rigtig rar at have med til dyrlægen i mandags.

profilbillede
  • #15   26. feb 2013 ja bæretasken er rigtig behagelig! Min ene kat er lidt af en frossenpind så han er ekstra glad for tasken her i den kolde tid. selvom jeg pakkede masser af tæpper i almindelige transport kasser så var han aldrig varm nok... men han virker altid glad(bortset fra det at han skal til dyrlægen) når han er i tasken ^^

• #16   26. feb 2013 Jeg har den samme bæretaske og den er bare super smiley
    lige et side spørgsmål:
    kan se du har købt bozita, er det nogle der ved om man kan købe en prøvepakke et sted? syndes det er lidt fjollet at købe 6 stk. med samme smag, hvis mine katte ikke kan lide det :S

• #17   26. feb 2013 Desværre ikke smiley jeg har masser med kanin smiley og mine katte er ikke vild med det, men spises skal det, det hjælper at komme noget af det de kan lide oven i, jeg regner med at købe nogle med kylling næste gang, jeg er glad for jeg startede med prøve pakker af Cosma, ved nu mine hellere vil have dem med fisk, gerne sardiner, og de er vilde med Porta med kylling.
    Jeg skal have Røde med til dyrlæge på fredag, bare års tjek og vak. Men jeg ved han bliver køresyg, både den ene og den anden vej smiley så han får noget zylkene og fileway, og bliver kørt i den nye taske i klapvogn og så krydser jeg fingre for det går godt når han får frisk luft og kan se hvor han køre, og der kommer håndklæder i smiley

• #18   27. aug 2013 Kan den bæretaske rumme to katte eller bliver pladsen for trang?

• #19   27. aug 2013 Der er kun plads til en bimse dreng på 4-5kg smiley

Kommentér på:
kom med gode råd til pjuske :)

Annonce