Kat med meget opkast og tynd mave. Gode råd. Kat med meget opkast og tynd mave. Gode råd.
Hej kære katte-elskere.
Her før jul var vi til vagtdyrlægen med Fillijonggonggong, fordi han kastede op 10 gange på meget kort tid.
Resultat: havde forstoppelse, ingen feber.
Behandling: I/D fra hills, kvalmestillende, binyrebarkhormon, ormekur og noget appetitvækkende.
Blev frisk som en havørn.
Søndag d. 17/3-19
Opkast mange gange. Al maden kom op, til sidst klatter af slim og en omgang tynd mave. Ingen appetit.
Vagtdyrlæge: Ingen feber, ondt i nyrerne, fik taget blodprøve, ingen forstoppelse.
Resultat: Nyretal så fine ud, ingen infektioner, kvalmestillende, appetitstimulerende, I/D fra Hills og ZooLac.
Idag (25/3-19)
Opkast: først al maden, nu slim og en omgang meget tynd mave.
Han har isoleret sig på en papkasse ovenpå og vil ikke spise.
Har bestilt tid igen hos dyrlægen til idag, men er der nogen der ved hvad det kan være?
Skal jeg bede om at få ham røgntenfotograferet?
Kan det være nyresten?
Er der noget jeg skal bede dyrlægen om at undersøge ham for?
Generel info:
Han får kornfrit foder fra Acana (anbefalet af dyrlægen) og I/D fra Hills.
Rent vand, men synes måske han har drukket meget her på det sidste.
er lidt i tvivl.
Han er 3 år. gammel.
Jeg er virkelig bekymret for min lille skat
dec 2004
Følger: 250 Følgere: 207 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.130
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 806 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.731
jan 2017
Følger: 29 Følgere: 17 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 23
Men det kan være jeg skal høre om de evt. vil have en prøve.
nov 2013
jan 2017
Han havde ingen smerter i nyrerne denne gang.
Han har fået noget kvalmestillende og må KUN få Hills I/d den næste uge i 6 små portioner dagligt.
Ud over det har jeg fået hjem så vi både kan tage urin og afføringsprøve.
Om en uge skal vi prøve at trappe ned på I/d-en og hvis det ikke hjælper skal han røngtenfotograferers, hvis ikke urin- og afføringsprøverne viser noget.
Så kryds fingre for os
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 237
Vi prøvede også foderskift til vores, det hjalp desværre ikke.
Var der slet ingen uregelmæssigheder i blodprøven, vores havde faktisk forhøjet antal af hvide blodlegemer, men årsagen til det, kan være utrolig mange, sagde vores dyrlæge. Det var ikke leukæmi.
jan 2014
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Giv dyrlægen "frie hænder" måske er det både røntgen blodprøver og kikkertundersøgelse der skal til, men jeg vil lige give dig lidt håb:
Min tidligere Mads havde næsten konstant diarré i det første år jeg havde ham og han kørte på I/D meget lang tid. Det forsvandt pludselig.
Der findes noget andet end ZooLac som sommetider er lidt bedre - mener at det hedder Canikur - det lugter af råddent græs.
God bedring til missen
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
netop fordi han kaster slim op.
havde Gismo for nogle år tilbage. hele hans første til 1½ år brugte jeg meget hos dyrlægen. faktisk ca hver 2.-3. mdr
efterhånden fandt vi ud af at hans ikke kunne tåle ost. Og han elskede altså ost
og det var altså bare ost i en godbid så var den gal
det eneste som hjalp på ham var zooplac og så undgå alt der hed ost
nov 2013
jan 2017
Det gik okay indtil i går. Hele ugen har han spist og drukket godt.
Fredag: Urinprøven viste en infektion, så dyrlægen ringede med besked om at de havde smertestillende og antibiotika, som jeg fik hentet på apoteket i går og givet ham i første omgang i går ...
Om aftenen begyndte han at kaste op igen og her til morgen var der blod i. Vores vagtdyrlæge åbner om 5 minutter.
Det er underligt at der går 5-6 dage mellem han får de her opkastninger ...
Hans afføring var tynd i fredags men i går var den 50/50 ...
Han virker frisk i øjnene og "snakker". Men han ligger bare på gulvet (Det er som om han har "roskildesyge".
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 344 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.424
jan 2014
jan 2014
jan 2017
Vi er lige kommet tilbage fra dyrelægevagten og der var åbenbart e-coli-bakterie i hans urin. Men dyrlægen syntes hans forløb var meget meget mærkeligt, han har tabt sig 500 g på en uge og hans temperatur var 37 grader, hvilket hun sagde, når vi tog den senere i aften, måtte den godt være lidt højere, hvis den er lavere og han bliver mere apatisk, så skal han indlægges.
Han har fået et skud antikibiotika nu, + væske + kvalmestillende og skal helst virke lidt friskere i løbet af idag og fortsætte på I/D.
Fra i morgen, hvis alt går vel i aften, skal vi fortsætte på den antibiotika vi ellers fik, så vi kan få slået den e-coli ihjel.
Og hvis han stadig har det skidt i løbet af ugen, skulle vi sørge for at aflevere en ny blodprøve og en ny afføringsprøve.
Men hun undrede sig meget over hans forløb. At han har de 5-6 gode dage og så bare går ned med flaget.
Puuuha ....
Men han begyndte i det mindste at brokke sig i transportkassen på turen hjem og kradse i bunden. På vejen ud sagde han ikke et kvæk.
Så jeg håber håber håber bare, at det er den e-coli der skal ud af systemet og jeg får min dejlige misse på benene igen.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
God bedring med ham
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
jan 2014
jan 2014
jan 2017
Lige pt. går det bedre. Håber vi.
Det viste sig at der var e-coli i både hans urin og afføring. Så nu er han på I/D(14 dage), antibiotika(10 dage) og zoolac(14 dage).
Han er bestemt mere livlig og vi har, 7-9-13, ikke haft brug for et dyrlægebesøg i denne weekend. ^_^
Hvordan han har fået en E-coli infektion er dog et godt spørgsmål.
jan 2014
jan 2014
Kat med meget opkast og tynd mave. Gode råd.