{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

meget sky kat {{forumTopicSubject}}

hej allesammen, d.16/7 hentede jeg den sødeste lille tot på 12 uger og 2 dage.

men hun er simpelthen så sky, hun kommer stadig ikke frem og hvis vi skal kæle hende skal vi fange hende først, men når hun så er oppe så nyder hun det, spinder osv, og hun kan ligge og sove hos os.
hun går kun på bakken om natten og spiser også kun om natten.

hvad skal vi gøre, vi vil så fandens gerne snart have at hun kommer frem og vi kan kæle og lege med hende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  meget sky kat
  • #1   6. aug 2015 Hvilke forhold kommer hun fra? Har I andre dyr? Giv hende tid og ro. Sæt jer evt ned på gulvet og læs højt af en bog. Lad hende komme selv - tvang fører ikke noget godt med sig.

  • #2   6. aug 2015 Giv hende tid og ro, samt prøv at lokke hende frem via leg (fx drillepinde eller en catdancer). Lok hende også frem med godbidder. Når du sidder og nusser med hende er det vigtigt at du taler blidt, stille og roligt til hende og roser hende. De her ting hjalp ihvertfald meget, da jeg fik min hunkilling som også var meget bange og utryg i starten - og vigtigst af alt pres og tving hende ikke til noget hun ikke vil.

  • #4   7. aug 2015 må sige at du har haft den i snart i 1 mdr, så den burde have vænnet sig til at være der.
    kunne du snakke med den der hvor du har den fra?



  • #5   8. aug 2015 Hvorfor tager man en sky kat? der er masser af ikke sky katte derude.

    Men er du indstillet på at det kan kræve stor indsats fra dig og lang tid lykkedes det sikkert


  • #6   8. aug 2015 jeg tror du må igang med tvangs-nusning. det lyder værre end det er smiley
    vi gjorde det på internattet, men det kræver altså en del af en selv for at det hjælper.

    katten skal ikke have lov til at gennem sig. Når den får lov til det, forbliver den bare sky.
    det kræver at der er ro på - både dig og omgivelserne. når man har katten fremme så må den ikke blive skræmt af andre ting

    men må sige at det er noget af et job du har fået dig.

    har selv 3 styks ud af mine 14 som hører til den mere sky afdeling. Alle vil dog snakke med mig, men det har taget da nogle år inden vi er nået til hvor vi er nu.


  • #7   13. aug 2015 Hvordan går det? Savner update...

Kommentér på:
meget sky kat

Annonce