{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.535 visninger | Oprettet:

Sky/forsigtig kat {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg hentede min nye kat på internatet sidste fredags (ca. 5 dage siden). Hun er en meget sky lille kat. Men hun har allerede gjort fremskidt. De første par dage var hun bange for bare at gå på gulvet, hun skulle bare hurtigst muligt ind under sofaen. Men nu tø hun godt gå på gulvet og er meget legesyg. Så jeg leger med hende morgen, middag og aften så hun kan få forbrændt sin energi af. Men på trods af disse fremskidt, så løber hun hurtigt ind under sofaen, hvis jeg bare rejser mig fra sofaen for at gå ind i køkkenet. Jeg vil gerne have en kælen kat eller som minimum en kat som ikke løber væk når man kommer i nærheden. Så har I noget erfaring med at gøre katten mere kælen? smiley
ps. min kat vil gerne kæles for, når den ligger inde i sin transportkasse/sin seng. Og den ligger også ofte så'n så den kan blive kælet for dens mave smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sky/forsigtig kat
  • #1   9. jan 2018 hvordan var hun på internattet ?
    er det et internat hvor kattene sad i bur eller et sted hvor de gik frit?

    altså 5 dage er ikke ret lang tid. så det skal nok gå. det kræver tålmodighed og mere tålmodighed. og endelig skal du "bare" forsætte med hvad du gør nu. leg og nus. tage tingene med ro.internatliv er ikke et særligt nemt liv. der er meget stress
    du kan vælge at sætte en feliway op i stikkontakten. bare for at give mere ro på.


  • #2   9. jan 2018 Altså hun hvæste af mig 2 gange, da jeg gik hen til hende. Men kort efter var hun forholdsvis rolig, så man kunne kæle hende, hvilket hun var glad for.
    Jeg tænker lidt, at jeg måske kun skal give hende adgang til gangen. Og så sidde med hende der ude. Så hun blev mere tryg ved en. I stedet for at hun også har adgang til stuen. Der er nemlig alt for mange gemmesteder.
    Ps. Hun er kun 3 måneder gammel.


  • #4   10. jan 2018 Med fare for at få øretæver. og jeg er undskylder af af du nok bliver ked af det over mit svar, men jeg er så harm over at du er blevet så dårligt rådgivet på internatet

    For internatet gælder det åbenbart bare at få afsat så mange katte som muligt, det i den rad er dårlig stil, at sælge dig en kat der har hvæst efter dig, med det fortæller den jo klart at den ikke ønskede kontakt med dig, en kat skal frivillig komme hen til en, så flytter den ind i det nye hjem, som detmest naturlige i verden.

    Så mit råd er tilbage til internatet og find en killing som vælge dig, så skal du nok få en god og kærlig kat der følger dig over alt.

    Vælger du at beholde hende, vil det være et lang og sejt træk, måske er du heldig at den bliver mere tryk, men erfaringen viser at det er de færreste der får rettet op og får den kærlige kontaktsøgende kat de har drømt om.

    Set i lyset af at katten nemt kan blive 15+ så er det mange år med en kat der ikke lige opfylder drømmen. Ingen af jeg bliver jo rigtig lykkelige.


  • #5   10. jan 2018 desværre er jeg helt enig.
    en kat som hvæser af en, er ikke den rigtige kat. Og det er så hellere ikke en kat som var været for meget i hænder. Og slet ikke når det drejer sig om en killing.
    for dårligt af internatet. har selv arbejdet på internat i flere år og har solgt rigtig mange killinger. vi havde ingen som ikke ville snakke/kæle. for var de ikke så tamme at alle kunne snakke med dem, så var der kun en enkelbilet til dyrlægen til dem.

    så du bør overveje om du vil bruge mega lang tid på en killing som højst sansynligt aldrig bliver mega kælen, eller du vil sende den retur.
    for tror ikke at den nogensinde vil blive meget kælen. for så skulle den altså ikke have været sådan i en alder af 3 mdr.


  • #6   10. jan 2018 Altså min killing, vil meget gernes kæles for når vi er er ude i gangen. Det er først når den kommer ind i stuen, at den bliver usikker og løber under sofaen. Så tænker bare måske den har brug for noget selvtillid ?

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #7   10. jan 2018 Så længe en killing ikke kan gå på opdagelse i hele huset, så bliver den jo utryg når den så endelig kommer ind i hele lejligheden / huset. Det skal man fra starten gøre, så den selv kan gå på opdagelse i sit nye fremmede hjem og snuse og finde gemmesteder og blive tryg. smiley
    Jeg har selv efterhånden haft mange killinger på 12 uger, som selv fik lov til at lære dens hjem at kende og gå på opdagelse uden jeg blandede mig og det har altid gået såå godt, i løbet af 2-3 timers tid, sad jeg og legede med dem på sofaen med en snor, det elskede de og vi fik også en dejlig tryg kontakt. smiley


  • #8   10. jan 2018 min første kat killing. var os ret sky til og starte med , men din kat er jo næste lige kommet et nyt sted hen smiley det kan være oversagen til hun holder sin lidt tilbage og løber under sofaen - det kommer nok efterhånden hvis du leger med hende og viser hende rundt i de forskelle rum (:

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #9   10. jan 2018 Ja og snak blidt med hende og ros hende, så hun lærer din stemme at kende. smiley Jeg snakker næsten hele dagen til mine katte og roser den og siger " hvor er du dyygtig" når vi Feks. leger eller den har været på bakke, ja alt hvad den gør, snakke og rose dem, så de blive trygge. smiley

  • #10   10. jan 2018 Jeg vil give Jeatri ret, min første killing, som jeg har været rigtig glad for, var en bange mis, selv der hvor den kom fra, den var fyldt af sår, som den havde fået af først og fremmest sin bror, men jeg tror også søster og mor var hårde ved ham, han var på arbejdsdage lukket for sig selv, i soveværelset, og var kun sammen med de andre når der var nogen til, at rede ham, jeg vidste godt at jeg ikke burde købe ham, og havde næsten besluttet mig, til at gå, så kravlede han op til mig og sov,,,, han blev købt, og han var helt klart kun min kat, gad ikke gæster, var sky bare der blev rykket ud på wc, eller bare jeg nøs, så styrtede han ind på soveværelset, det blev for altid hans fristed, og han sov ved min hovedpude fra den dag han kom, til han døde som 9 årig, han fik aldrig selvtillid, jo når vi var alene, men så snart der blev ringet på, så var han væk.
    Jeg lærte meget af ham, men nu og da tænker jeg stadig på, at han ikke havde et fantastisk katte liv, med al den stres og nervøsitet.
    Idag ville han ikke været kommet her hjem, hvis jeg skulle vælge ny kat, så hellere den som jokker mig over tæerne, og som jeg er ved at falde over 10 gange om dagen smiley og han bor her også nu smiley


  • #11   4. feb 2018 Opdatering:

    Min lille sky killing er blevet en rigtig kæle mis. Men det har krævet, at man brugte meget tid sammen med hende og ikke gav op på hende ?


  • #12   4. feb 2018 det er et hårdt arbejde, men super når det lykkes smiley
    super godt gået smiley


Kommentér på:
Sky/forsigtig kat

Annonce