{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.000 visninger | Oprettet:

min kat vil ikke kæle! {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har denne dejlige maine coon kat, på knap tor år. Jeg købte ham da han var ca. 6 mdr.

Han har fra starten været en meget forsigtig og sky kat, som ikke bare render folk i møde og gnider sig op af dem.

Han vil gerne nusses hvis han ligger og putter i sofaen, eller sengen, men går man hen til ham når han ligger på gulvet eller lign. så går han væk ..

Jeg kan nogle gange komme hen til ham og nusse ham på hovedet, men det er ikke altid - han vil dog gerne børstes, hvor han ligger hos mig imens, men starks jeg stopper med at børste, er han væk.

Han kommer også nogle gange op i sengen og vil putte eller ihverfald ligge, når jeg er der.


Jeg vil gerne vide hvad jeg kan gøre for at gøre ham glad og tryg ved mennesker - endda så glad at han vil nusses med uden at han løber sin vej.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kat vil ikke kæle!
  • #2   12. okt 2012 tak smiley

    Ja, han har altid været meget forsigtig og sky overfor mennesker. Jeg købte ham af opretterne Naughty coons i Odense. Han var som sagt 6 mdr. da jeg fik ham, og før det, da boede han sammen med sin mor og stedbror.
    Opretterne nævnte at han kunne være ret sky, men jeg troede at det ville forsvinde når først han kom hjem og fik tillid til mig - men nej, det skete ikke.

    Jeg er hjemme det meste af dagen, så han ikke er alene, men det meste af tiden sover eller spiser han, derudover så prøver jeg at lege med ham, men det er kun sjovt et øjebilk også vil han hellere noget andet..


  • #5   12. okt 2012 Tak for det gode råd, jeg vil klar prøve det af og sætte mere "tillids-tid" af til ham smiley

    og hvis han ikke bliver en puttegøj er det også okay, jeg ønsker også mest at han bliver tryg ved mig (og andre)


  • damgaard
    damgaard Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #6   4. jan 2013 Uhhhm sikke dejlige råd i denne tråd- idag ska der købes godbidder så Midde blir endnu bedre end hun er i forvejen smiley

  • #7   4. jan 2013 Det er alletiders at han vil børstes smiley prøv at forlænge det lidt og måske lige kæle med et par fingre mellem ørene eller på kæben tæt på mundvigen.
    Min ene kat har været det jeg kalder en 3 fingre kat smiley jeg måtte kun bruge fingrene og kun i hovedet, ellers syntes han det blev for meget, og helst når han kom ved mig om natten, og han skulle komme til mig, det bliver bedre hvis han føler han har kontrol, du skal endelig ikke holde fast på ham, jeg lægger en hånd på brystet når jeg skal "holde" men han kan gå hvis han vil, min gamle dreng elsker børsten og når jeg viser ham den ved han det er børste og kæle tid


Kommentér på:
min kat vil ikke kæle!

Annonce