{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.382 visninger | Oprettet:

Ida M
Ida M
Tilmeldt:
21. jul 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

Min kat vil ud {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har tidligere skrevet da jeg skulle flytte og det nye sted er der mulighed for at min kat kan komme ud. Jeg blev rådet til at holde hende inde, også fordi jeg kun kan bo her i 2 år og hun så sandsynligvis skal ind igen. Nu er problemet så at hun tydeligvis virkelig gerne vil ud og jeg synes egentlig også hun skal have lov. Her er for lidt plads til al det krudt hun har, og desuden kradser hun hele tiden på havedøren og vinduerne og jamrer sig ind imellem. Men hvordan gør jeg? Kan jeg godt bare lukke hende ud og så være sikker på hun kommer hjem igen? Jeg har prøvet at have hende ude i snor, men det kan hun slet ikke administrere. Og kan hun godt finde ud af at begå sig udenfor når hun aldrig har været ude før?
Jeg er lidt i vildrede, og rædselsslagen for at hun løber for langt væk eller ud til de store veje.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat vil ud
  • #1   9. okt 2009 Hej Ida
    Jeg ville aldrig turde lukke mine katte ud på egen pote, dels trafikken (læs bla anden tråd fra en der overværede en kat blive kørt ned med vilje), dels hvis de blev væk, kom i slagssmål mmm.
    Kan du ikke lave en løbegård til den? Vi har løbegård som alternativ til det dejlige men ikke ufarlige helt frie udeliv, det fungerer godt.
    smiley
    Pia


  • Ida M
    Ida M Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #2   9. okt 2009 Lilje, jeg ved godt det måske kunne hjælpe, men det har jeg simpelthen ikke plads til.

    Pia, det ville jeg ønske jeg kunne, men jeg har ikke rigtig en have, jeg har bare en havedør ud til verdens mindste lille terasse (mest af alt er det bare et trin) ud til noget fælles græs.

    Men det er nemlig også fordi hun kradser og bider i mine bøger, min dug, vinduer osv. Jeg kan jo ikke aktivere hende 24 timer i døgnet, det er vist ved at være ret træls for både hende og mig smiley Men jeg vil jo heller ikke have hun skal komme til skade. Øv altså det er svært.


  • Ida M
    Ida M Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #3   9. okt 2009 20 kvm inkl køkken og bad. Jeg tror nemlig hendes problem er at der ikke er plads nok, for det var slet ikke et problem i min gamle lejlighed som nok var 55kvm og har heller ikke været et problem når jeg har været hjemme og besøge min mor som har 40kvm. Så jeg tror bare ikke det ville hjælpe at der skulle være en mere, og hvis jeg skal være helt ærlig kan jeg overhovedet heller ikke overskue at der skulle være plads til en mere.

    Eller også er problemet at hun ved man kan kan komme udenfor og hun ikke bryder sig om at hun ikke får lov. Jeg ved det ikke.

    Men uanset, tror jeg bare ikke en kat mere er løsningen.


  • #4   9. okt 2009 Hej igen Ida
    Verdens mindste terrasse + lidt fælles græs, tror du ikke du kan få lov at bruge lidt af det fælles græs tættest på din dør og lave en lille indhegning?
    Jo mindre jo nemmere er det jo
    Pøj-pøj med det
    smiley
    Pia


  • Ida M
    Ida M Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #5   9. okt 2009 Jo, det vil jeg da lige prøve at høre om jeg kan få lov til, ellers kan jeg måske bare indhegne den lille terrasse, så er det måske lidt lige som at komme ud. Tak for hjælpen smiley

  • #6   9. okt 2009 20 kvm! så kan jeg godt forstå at din kat gerne vil ud! Det er altså for lidt plads for en indekat.




  • Ida M
    Ida M Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #7   9. okt 2009 Tinka, det er jo ligesom også det jeg har skrevet at jeg godt ved og også derfor jeg spørger hvad jeg skal gøre.......

  • #8   9. okt 2009 vi bor på 47..og skal have 2 killinger mere..plus vi har en i forvejen..

  • #9   9. okt 2009 Ja, ok Ida, det var vist bare et bestyrtet udbrud fra mig, fordi jeg virkelig synes det er meget lidt plads til en indekat. Forstår slet ikke, hvordan I kan være der.

    Jeg håber at det vil hjælpe din kat med nogle ekstra udendørs kvadratmeter.
    10 ekstra udendørskvadratmeter er IMO bedre end 20 ekstra indendørs. Jeg er sikker på, at din kat vil blive glad for muligheden for frisk luft, græs under poterne, dufte osv...

    Hvis du har plads til en kradse-klatrevæg med hylder og køje kan det også give din kat lidt mere plads at færdes på.


  • Ida M
    Ida M Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #10   9. okt 2009 Ja, jeg har sådan et gulv til loft klatretræ og overvejer også at købe nogle køjer der kan hænge på væggen, hun kan også komme op på en reol, kommode og skab.

    Men er det en meget dårlig ide at lade hende komme helt ud? Kunne man ikke forestille sig at hun ville blive i området og ikke gå så langt væk?


  • #11   9. okt 2009 Har du en fornemmelse for, om hun bare ville spurte derudad, hvis du lukkede hende ud, eller er den lidt mere "forsigtige" type, som lige ville se det hele an?
    Min mis er nemlig en lidt forsigtig én, og jeg startede med at lukke hende ud i fællesarealet, og blev så selv derude og gik lidt rundt med hende (Uden sele) - sådan gjorde vi en uges tid, og nu går hun bare derude selv lidt og hygger, og kommernår jeg kalder - dvs. hun løber ikke sådan væk. Jeg lukker kun min ud, når jeg er hjemme, så jeg har lidt styr på hende:)


  • #12   9. okt 2009 Er hun neutraliseret ??

  • #13   9. okt 2009 Jeg tænker lidt på at du jo kender fordele og ulemper ved at lukke hende ud, så følg din fornemmelse.
    En af mine katte løber frit og vi bor midt en by, men han trives ikke inde og gider ikke de andre katte. Så jeg tager chancen, han er nu 8 år. Hvis jeg holdt ham inde var det klart mere sikkert, men det er ikke et godt katteliv for ham. Min anden kat har også altid løbet frit, han er nu 10 år og gider kun være hjemme nu, men har løbet rigeligt i sine unge dage. De andre jeg har er ikke fritløbere, da min have faktisk er hegnet ind, men Tarzan har fundet en smutvej og det er ok. Jeg vil ikke sætte min egoisme over hans tarv. De andre jeg har trives fint i haven, prøver aldrig på at komme ud. De sover i solen og leger derude.


  • Ida M
    Ida M Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #14   9. okt 2009 Nina: Jeg har forsøgt at være ude med hende uden sele, men hun fandt ret hurtigt ud af at man kunne løbe alle mulige steder hen, så hun spurter. Og kommer på ingen måde når jeg kalder, men jeg ved jo ikke hvor langt hun ville løbe hvis ikke jeg kom efter hende som jeg plejer. Måske ville hun løbe langt, måske ikke.

    Maria: Ja hun er neutraliseret. Ja, jeg synes jo egentlig at hun skal have lov til at komme ud, nu hvor muligheden er der, men kan hun godt finde ud af at finde hjem igen? Det er nok det jeg er mest bekymret for når hun ikke har prøvet det før.


  • #15   9. okt 2009 Da min Misse stak af sin tid spurtede hun bare derudaf og forsvandt sporløst.. Vi bor inde midt i byen.. og på trods af det frygtelige uvejr der var den aften, lykkedes det hende at finde vej hjem midt om natten. Aldrig har jeg været så bange... men hun kom da hjem i god behold.. Jeg tror at hvis katten kender sit hjem skal den nok finde vej.. og ellers strø noget brugt kattesand på grunden.. så skal misseren nok finde vej.. smiley

  • #16   9. okt 2009 Jeg synes den er svær. Min betænkelighed ved at lukke hende ud, går ikke så meget på, om hun vil løbe væk ... men det, at du måske flytter til lejlighed senere, hvor hun ikke får mulighed for at komme ud.

    På den anden side, så synes jeg (ligesom katten ;)) at 20 kvadratmeter er for lidt - med at det kan sagtens gå til en kat, der har mulighed for at komme ud.

    Hvordan er fremtidsudsigterne med bolig? Tænker om du er medlem af nogle boligforeninger med rækkehuse fx. så der er håb om have forude også....


  • Ida M
    Ida M Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #17   10. okt 2009 Tinka, det er de helt samme overvejelser du har, som jeg har og har haft. Men nej, fremtidsudsigterne til en bolig med mulighed for at hun kan komme ud er ikke gode, jeg er lige flyttet til København så sandsynligheden jeg får noget med have eller udgang, som jeg har nu er rimelig lille.
    Så ja den er rigtig svær, og jeg skifter også hele tiden mening om hvad jeg skal gøre. Jeg ved det simpelthen ikke. Jeg synes jo det er synd for hende at hun ikke kan komme ud nu, men det ville jo også være synd, hvis hun så ikke kan finde ud af at være indekat igen, selvom hun fik lidt mere plads.


  • #18   12. okt 2009 Selv om det er mod mine egne principper om at tænke langsigtet, så vil jeg næsten synes, at det er bedst at lade hende komme ud, når I har SÅ lidt plads,... medmindre du kan få lov at lave en indhegning/voliere i forbindelse med din havedør - det vil være den bedste løsning alt taget i betragtning. Bare 10 kvm interessant "uderum" vil være en stor forbedring. Og samtidig er det så lidt, at hun nok kan nøjes med en altan, når du engang flytter i lejlighed.

    Jeg er helt klar over, at det nok ikke er så realistisk at få lejebolig med have i Kbh. Grunden til at jeg har fået mine katte er netop pga. det. (Skulle passe kattene for en fyr, der flyttede til kbh. Kattene blev haveafhængige her. Fyren kunne ej finde bolig med have, og så måtte kattene jo blive her :))


Kommentér på:
Min kat vil ud

Annonce