{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.595 visninger | Oprettet:

Min kat vil ikke spise {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min kat Elvis på 8 år vil ikke spise.

Min ellers mad glade Elvis vil ikke spise, nogle gode råd?

Jeg tog ham i dag til dyrlæge gun lyttede på ham og synes hans vejrtrækning var lidt besværet, men også at hans tandkød var meget rødt.
Hun gav ham en smertestillende indsprøjtning og ligeledes en sprøjte med antibiotika.

Jeg håbede lidt at det ville give ham lyst til at spise men ham snuser bare til maden - drikker meget vand og jeg købte en Orale katze - drik med mineraler og salte og den har han fået en del af.

Skal jeg bare væbne mig med tålmodighed og håbe på det kommer af sig selv at han begynder at spise eller hvad pokker skal jeg gøre??

I eftermiddag har han været ude en lille tur, går ikke meget omkring - vil helst bare putte sig under sengen, men det var da positivt han søgte ud synes jeg..

Kh Lotte




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat vil ikke spise
  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #1   14. apr 2019 Godt, Du har været hos dyrlægen med ham! Ved Du om han har feber? Det kan måles med et almindeligt børnetermometer med tynd spids og lidt vaseline på. Blev der taget prøver, og hvornår får Du evt. svar på dem?

    Find noget mad, han synes om - det giver permanente leverskader, hvis en kat ikke får tilstrækkeligt at spise i 3 dage, så vær ikke for tålmodig!

    Mon han vil have lidt piskefløde tilsat lidt kogende vand og 1 dråbe citron (kun én ellers skiller fløden)? Ofte vil katte, der ellers intet vil æde gerne drikke lidt fløde (der er protein i) på denne måde, men lav kun et par spiseskefulde, så han forhåbentlig straks drikker det hele - hvis han gør, så prøv med lidt vådfoder (bare 1 teskefuld første gang) - Jeg håber, Du får gang i ham i en fart!!!

    De allerbedste hilsener


  • #2   14. apr 2019 Han havde 39.5 hos dyrlægen hun tog hans temperatur. Prøver med noget fløde, tilsat citron.
    Hvis ikke han spiser i morgen tager jeg ham til vores egen dyrlæge.


  • #3   14. apr 2019 har du noget tun? for prøv at give ham noget som lugter "meget" af fisk
    på kv brugte vi altid hills vådfoder med fisk. det stinker nemlig virkelig meget af fisk. så selvom at de er stoppet i næsen så kunne de godt lugte dette

    du kan også prøve at tvangsfoder ham lidt. bare sådan at han får noget i maven. nogle gange kan det nemlig godt hjælpe med til at få dem til at spise

    bare tænk på at han skal have noget at spise. om det er korrekt eller ukorrekt det gør knap så meget


  • #4   14. apr 2019 Jeg har købt en dåse tun, det hjalp desværre ikke. Men har også lige købt hans ynglings missemad med tun, prøver med det så snart jeg er hjemme, eller også om han vil have noget fløde tilsat citron.

  • #5   14. apr 2019 det der drink har han drukket mange af det?
    Og det er kun i dag at han har fået det?

    drikker han ellers selv?


  • #6   14. apr 2019 Det der drikke noget er kun i dag - noget jeg købte hos dyrlægen, ellers drikker han fint selv.
    Han ville ikke have noget af hans ynglingsmad, men jeg tvangsfodrede ham med noget fløde med kogt vand med lidt citron i


  • #7   14. apr 2019 nu spørg jeg nok lidt dumt: men hvorfor citron?

  • #8   14. apr 2019 Det var der en der anbefalede mig aner ikke hvorfor

  • #9   14. apr 2019 ,mener at det der drik-noget kan bruges i stedet for mad i en periode - uden at der sker noget
    selvfølgelig er det mest optimalt at han spiser normalt

    men godt at du gave ham lidt mad


  • #10   14. apr 2019 har aldrig hørt det nemlig
    mine vil ikke have citron. men fløde er de helt med på

    jo jeg har Kalle som spiser citronfromage... men det er jo noget helt andet


  • #11   14. apr 2019 Synes egentligt han har virket mere tilpas her i eftermiddag og aften, han spinder igen nu, det gjorde han ikke tidligere i dag - han skal bare igang med at spise igen.
    Ja tænkte det var bedre end ingenting med fløden


  • #12   14. apr 2019 det er rigtigt
    men tænker at han nok skal gå i gang med at spise. især når han allerede har fået lidt mere


  • #13   14. apr 2019 Det håber jeg

  • #14   15. apr 2019 Hvordan går det i dag?

  • #15   15. apr 2019 Jeg har været hos min egen dyrlæge i dag, da han stadigvæk ikke rigtigt ville spise.
    Hun lyttede på ham og tog en blodprøve, blodprøven viste infektion i lungerne, og nedsat nyrefunktion, så nu får han antibiotika mod infektionen. Hun gav ham også en indsprøjtning - derudover gav hun ham masser af vand som indsprøjtninger, da han var noget dehydreret.
    Han spiste da vi kom hjem for første gang i 3 dage - ikke meget men han spiste smiley - han har også spist en lille smule her til aften.
    Ang. Hans nyrer så synes hun vi fremover skal give ham foder der er målrettet til nedsat
    nyrefunktion. Er der nogen der har erfaring med dette?
    Lige nu glædes vi bare over at han spiser - bare lidt og krydser fingre for han snart er på højkant igen..


  • #16   15. apr 2019 Det er da ikke noget at sige til at han er syg smiley
    Jeg har ingen (gudskelov) erfaring med nyrediæter, men jeg kan trøste dig med, at det nok er den type diæt der findes mest af, både våd og tør smiley Så der er håb forude og så er der også tabletbehandling hvis det bliver nødvendigt. Min søsters afdøde kat havde nedsat nyrefunktion i en del år inden han ikke kunne mere.


    Nu skal der så bare spises smiley



  • #17   15. apr 2019 Ja for pokker den bette mand - er så glad for jeg tog til min egen dyrlæge i dag.
    Han har lige spist lidt igen - og kom ud fra sin hyggekrog for kort tid siden og ville ud. Jeg fulgte ham, og så han tissede en kæmpe tår smiley

    Nu er han inde igen og kravlet op under sengen hvor han er tryg.

    Hvor er jeg glad for din søster har erfaring med nyrediæt - ikke at man ønsker det - men det gjorde mig glad at høre han godt kunne leve en del år, trods nedsat nyrefunktion.

    Jeg har købt alt det mad jeg ved han elsker, det skal bare fyldes på ham nu smiley efter aftale med dyrlægen. Så tager vi hensyn til nyrene når han er helt på højkant med lungerne.


  • #18   15. apr 2019 jeg har også haft en nyrekat. men han overlevede desværre ikke. blev kun 3 år. han ville bare slet ikke spise nyrekosten.

    men når din nu er kommer over sin sygdom, så få lige tjekket hans nyretal igen. For det kan nemlig godt gå i sig selv igen.
    nogle gange stiger tallet når de ikke spiser. Og så falder det igen når katten er begyndt at spise almindelig igen


  • #19   15. apr 2019 Okay - det lyder egentligt meget logisk at det kan ændre sig når de ikke spiser. Jeg får ham tjekket igen.
    Gør mig ondt med din lille mis smiley


  • #20   15. apr 2019 det var nogle mega hårde mdr for han var virkelig en dejlig kat.
    det var det eneste kuld jeg nogensinde har haft fra fødselen. desværre var der ingen af de 3 killinger som blev gamle. Thomas blev ikke 3 år, mulle nåede at blive 6 og rosa 8)


  • #21   15. apr 2019 Når du skal i gang med at give ham nyrediæt så bruger jeg virbac nyrediæt det er rigtigt godt

  • #22   16. apr 2019 Han har det meget bedre min lille Elvis - spiser, og drikker. Ligger nu på sin fasteplads i stuen smiley

    profilbillede
  • #23   16. apr 2019 det er godt at hører smiley smiley

  • #24   18. apr 2019 hvordan har han det nu?

  • #25   19. apr 2019 Han har det godt smiley han er helt sig selv igen. Spiser og drikker og går ud.
    Han får stadigvæk antibiotika og blodtrykssænkende medicin, - har aftalt med min dyrlæge han skal til kontrol i starten af maj.
    Hvor hun vil tjekke nyretal og blodtryk.


  • #26   19. apr 2019 det er rigtig godt at hører smiley

  • #27   2. maj 2019 Vil lige give en opdatering på min lille Elvis smiley
    Han har været til tjek hos dyrlægen i dag - og de har lige ringet og fortalt at alle hans tal er normale, hans blodtryk er fint og hans levertal er helt normale.
    Er så glad ??


  • #28   2. maj 2019 det er rigtig godt at hører smiley
    godt at du fik tjekket nyretallet igen


Kommentér på:
Min kat vil ikke spise

Annonce