952 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

perser og birma sammen ? perser og birma sammen ?

hej !

jeg har en kastrat perser som bliver 2 år her til sommer, som har et meget roligt temperament, er kærlig, lege syg, og sød som dagen er lang. men skal flytte i hus her på fredag. og ønsker derfor han skal have en lege kammerat. da han har været så glad for min mors to hus katte i tiden vi har boet der. så synes ikke at han skal være helt alene derude.

men nu kommer dilemmaet.

kan jeg sætte en birma killing med min nuværende perser?
ville de blive gode venner? eller ? kunne godt bruge nogle forskellige syn, og erfaringer. hurtigst muligt !

har os overvejet perser igen, men er bar lidt forelsket i birma os !

håber der nogle som har nogle gode råd smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  perser og birma sammen ?
  • #1   27. feb 2013 Jeg kan ikke rigtig se problemet med 2 forskellige racer, det jeg tror du skal se på er at finde en der har nogenlunde samme sind og temperment som den du har, lige børn leger som sagt bedst, det vil sige du skal finde en med samme aktivitets niveau som den du har, og hvis din er dominerende, så sal du finde en anden kat der er klar til at vare underdanig...

• #2   27. feb 2013 Enig med Heidi smiley

Og så skal du lige vente et par mdr med at anskaffe en ny kat... så den gamle kan nå at falde til i det nye hus. Det lyder til at i har flyttet lidt rundt... så for ikke at stresse ham for meget... så vent med den nye ven .... ellers er det ikke sikkert det kommer til at gå så godt. smiley

• #3   27. feb 2013 Enig med de andre smiley
    Du kan aldrig vide hvordan det går når du får ny kat, jeg har haft 2 sammen de sidste 4 år og de blev aldrig perle venner det, var som at have 2 ene katte, men med aksept, så fik jeg en mere i november, han blev venner med den yngste i løbet af 14 dage, den gamle Bimse er ikke typisk smiley han vil ikke være venner med nogen af dem, også selv om den nye har gjort mange forsøg.

• #4   27. feb 2013 Nu har racerne jo grundlæggende et forskelligt temperament? smiley Derfor der *kan* være problemer med to forskellige racer..

Men jeg ville nok godt kunne mene at en bimse kunne gå i spænd med en perser.. Er du i tvivl, så køb to bimser, så har de hinanden, og din perser dreng kan være det med han har lyst til smiley

(Evt. så kig forbi de klassiske perser, de har perserens skønne sind, men lidt mere et look over a la en bimse - dog uden maske (link fjernet) )

Men har han trivedes godt med et par huskatte, mon så ikke en bimse killing vil være lykken for ham smiley

• #5   27. feb 2013 Er birma ejer (det er datteren til denne bruger der skriver)...kan ikke se et problem i at sætter dem sammen. ikke andre end der altid er når man sætter to andre katte sammen. vil ikke mene at racerne gør en forskæl, og så er det jo altid nemmere at sætte en kiling ind til en voksen kat en 2 voksne så der er chancen for at det kommer til at fungere støre.

forstår godt at du har forelsket dig i Birmaen. De er så dejlige, og er med til ALT. vi har også huske og der kan man tydeligt se forskællen på sindene.Hvis du har nogle spørsmål omkring Birmaen må du meget gerne skrive så må vi jo se om jeg kan svare smiley du er også velkommen til at tage et kig på min hjemme side www.pifuni.dk

• #6   27. feb 2013 Jeg har en birma og en perser sammen, de leger rigtigt godt sammen, med de er også næsten samme aldre.
    Temperamentet på en birma er mere livligt og legesyg end en perser. Birmaen kan også godt lide at snakke og er meget nysgerrig. Men det er stadig en dejlig rolig kat (bare ikke så rolige som perseren)

Ellers er jeg enig med de andre smiley

• #7   28. feb 2013 tjaa måske skulle du se hvilke katte vi har. De lever sammen i ro og harmoni på trods af de er forskellige racer.

• #8   28. feb 2013 Kristina - Jamen aby og siam er jo da også meget aktive og legesyge, og for siams vedkommende meget bunkekatte, og for aby en vis grad..
    Mens maine coon er lidt over middel aktiv, og en godmodig "fætter" generelt, der kommer ud af med de fleste smiley
    Altså så du med dine tre katte står i en ret god position til at opfylde alles behov? smiley (For det er jo essentielt det, det handler om - at alle får opfyldt lege og putte behov)

• #10   28. feb 2013 Eva k : ha ha ja faktisk en god beskrivelse af vores katte. Vores maine coon får lidt fred nu hvor de to små kan lege sammen og det tror jeg nu han sætter pris på selvom han er noget af det mest godmodige der findes. Det var også bare for at fortælle TS at selvom det ikke er samme race så kan det sagtens gå rigtig fint alligevel smiley

• #11   28. feb 2013 Kristina - Ja, det kan det sagtens. Det man bare især skal være opmærksom på (som du også selv nævner), er at man ikke kun får én killing af en mere aktiv race, end den race man allerede har, for så er det ikke altid det er så godt smiley
    Så er det bedre at få en killing af en lidt mindre aktiv racen, til en voksen af en mere aktiv race - eller bare at få to killinger af den aktive race smiley

Kommentér på:
perser og birma sammen ?

Annonce