perser og birma sammen ? perser og birma sammen ?
hej !
jeg har en kastrat perser som bliver 2 år her til sommer, som har et meget roligt temperament, er kærlig, lege syg, og sød som dagen er lang. men skal flytte i hus her på fredag. og ønsker derfor han skal have en lege kammerat. da han har været så glad for min mors to hus katte i tiden vi har boet der. så synes ikke at han skal være helt alene derude.
men nu kommer dilemmaet.
kan jeg sætte en birma killing med min nuværende perser?
ville de blive gode venner? eller ? kunne godt bruge nogle forskellige syn, og erfaringer. hurtigst muligt !
har os overvejet perser igen, men er bar lidt forelsket i birma os !
håber der nogle som har nogle gode råd
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Og så skal du lige vente et par mdr med at anskaffe en ny kat... så den gamle kan nå at falde til i det nye hus. Det lyder til at i har flyttet lidt rundt... så for ikke at stresse ham for meget... så vent med den nye ven .... ellers er det ikke sikkert det kommer til at gå så godt.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.489
Du kan aldrig vide hvordan det går når du får ny kat, jeg har haft 2 sammen de sidste 4 år og de blev aldrig perle venner det, var som at have 2 ene katte, men med aksept, så fik jeg en mere i november, han blev venner med den yngste i løbet af 14 dage, den gamle Bimse er ikke typisk
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Men jeg ville nok godt kunne mene at en bimse kunne gå i spænd med en perser.. Er du i tvivl, så køb to bimser, så har de hinanden, og din perser dreng kan være det med han har lyst til
(Evt. så kig forbi de klassiske perser, de har perserens skønne sind, men lidt mere et look over a la en bimse - dog uden maske (link fjernet) )
Men har han trivedes godt med et par huskatte, mon så ikke en bimse killing vil være lykken for ham
jun 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 9 Emner: 6 Svar: 177
forstår godt at du har forelsket dig i Birmaen. De er så dejlige, og er med til ALT. vi har også huske og der kan man tydeligt se forskællen på sindene.Hvis du har nogle spørsmål omkring Birmaen må du meget gerne skrive så må vi jo se om jeg kan svare
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
Temperamentet på en birma er mere livligt og legesyg end en perser. Birmaen kan også godt lide at snakke og er meget nysgerrig. Men det er stadig en dejlig rolig kat (bare ikke så rolige som perseren)
Ellers er jeg enig med de andre
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
jun 2006
Mens maine coon er lidt over middel aktiv, og en godmodig "fætter" generelt, der kommer ud af med de fleste
Altså så du med dine tre katte står i en ret god position til at opfylde alles behov?
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
jun 2006
Så er det bedre at få en killing af en lidt mindre aktiv racen, til en voksen af en mere aktiv race - eller bare at få to killinger af den aktive race
perser og birma sammen ?