Vanrøgt? {{forumTopicSubject}}
Hej
Vi har en kat (Nullergøj) som oprindeligt ikke er vores kat, men naboens, men vi lukker ham ind, fodrer ham, lader ham sove her osv, men han får lov at komme og gå som han vil, men det egentlige problem er;
Det er naboen som ejer ham, men da de har to meget store hunde (muligvis kamphunde), som får 1-2 år siden har brækket halen på ham og haft fat i ryggen på ham, hvilket har resulteret i, at han kommer hjemme ved os.
2011;
Naboen spærrede Nullergøj inde i 3 måneder, hvor han er gået fra en vægt på 7-8 kg til en vægt på 5,5 kg, da han slap ud og kom hjem til os. Han var psykisk ustabil og angreb/bed ligeså snart vi ville nusse ham. Han var stresset, forvirret og havde svært ved at finde ro, hvilket så blev bedre med tiden, da han blev ved os.
2012;
Naboen fik endnu en gang fat i ham og spærrede ham endnu en gang inde, men denne gang kun i 14 dage, da han slap ud, men på denne tid havde han også tabt sig omkring 1-1,5 kg på disse 14 dage, fordi han er bange for hundene, og da han er i samme rum som dem, så har han ikke mulighed for slippe væk. Han var endnu en gang stresset og fovirret.
2013;
Tirsdag d. 26/2 har de igen spærret ham inde, og jeg var ovre og kigge ved dem, da jeg ville være sikker på, at han i hvert fald var i live. Jeg bankede på derovre, hvor ingen åbnede, men det første vindue jeg kigger ind af springer Nullergøj op i og jamrer sig og piver, fordi han selvfølgelig kan genkende mig og fordi hundene endnu engang er efter ham.
Jeg har selv en mistanke om, at de slår ham og sparker ham, fordi han kryber sammen når man vil nusse ham inden han skal ud. Han er både fysisk og psykisk ustabil, og vi ved, at han ikke har haft det godt.
Ville i melde sådan noget?
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 139
aug 2007
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 2
Hvad angår mine mistanker omkring behandlingen af ham skyldes hans måde at opføre sig på og den måde han reagerer på, da vi selv har en kat på 10 år som absolut ikke viser nogen lignede tegn, og da vi selv har set hvordan hundene opfører sig overfor katten, så ved vi, at der i hvert fald er sket noget.
Jeg har ikke anmeldt det endnu, da vi ikke har nogle beviser på, at han nogensinde er blevet slået eller sparket. Vi kan kun vide det ud fra hans opførsel.
feb 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 53
Jeg har læst dit indlæg og din profil.. den siger du er 17, her er så hvad jeg tænker:
Det ville jo være fantastisk, hvis du kunne anmelde det og få mulighed for at give nullergøj det liv han bestemt fortjener.
Så er der den anden side af medaljen... din nabo.. som lyder som en yderst ubehagelig mand og burde ikke have dyr.
hvordan skal jeg skrive dette.. for min bekymring er selvfølgelig katten, men bestemt også for dig. Da det er din nabo.. og vil være en mand som du skal møde igen og igen..
urrrgh det er svært.. kan du muligvis lave en handlen med naboen.. ej jeg ved det virkelig ikke.... katten skulle bestemt ikke være hos ham, men du skal jo heller ikke sætte ve og vel på spild.
hvad tænker I andre?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg har det lidt som Susan "fruen på godset" hvorfor er det først nu du overvejer at anmelde??
Og må også sige at det at du faktisk har taget naboens kat er ikke ok, havde jeg været dig så havde jeg nok i stedet for snakket med naboen, og startet en dialog om at katten kom hos jer, og at den virkede bange for hundene, og på den måde forsøgt at få overdraget katten til mig(dig)..
Og det er altså ikke for at klandre dig for noget, men måske nærmere for at forstå hvorfor du ikke har anmeldt før..
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Undskyld nu ved jeg godt du ikke er så gammel igen, men jo du har faktisk taget katten, selvom den får lov til at komme og gå som den vil, for idet du fodre den og lader den opholde sig hos jer, især det at du fodre den, det skal man ikke gøre mod en anden persons kat, får så giver du katten mulighed for at rejse fra sin ejer, det syntes jeg er forkert..
Men omvendt, hvis du virkelig har begrundet mistanke om vandrøgt og mishandling så skal ejer anmeldes..
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
En ejer var godt træt af at naboen fodrede hendes kat... og samtidig lukkede den ind og "beholdte" den.... det skete så tit at deres kat faktisk ikke ville være hos dem... og de blev rådet til at holde deres kat inde i flere mdr for at den skulle vænne sig til at det var dens hjem. Forresten så ville naboen rigtig gerne have katten... dog ville de ikke være med til at betale dyrlæge regninger... da det jo ikke var deres kat!!
Når det er sagt... Så må i ikke fodre på katten... i må ikke lukke den ind... det er ikke jeres kat. Personligt ville jeg blive stik tosset!
Når i nu har haft mistanke om misrøgte så længe... så er det bare med at få det meldt med det samme.
Der kan ske to ting :1. Enten er der noget at komme efter og de fjerner katten... men I vil sikkert ikke få katten, da den ikke ville kunne finde ud af det.. og sikkert heller ikke den nuværende ejer.
2. Eller så er der ikke noget at komme efter... og så skal i lade katten være.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Jeg synes også du skal melde din nabo,hvis du er sikker i din sag
Men har desværre erfaring med at det ikke altid bliver taget alvorligt
Jeg mener det er godt og betænksomt af dig,du tager dig af katten.
Jeg ville aldrig synes det er i orden,at acceptere at naboen er ejer.
Og bare lukke øjnene.
Så ender det sikkert med en mishandlet / død kat.
Det er set før både med børn og dyr.
Lad tvivlen komme katten tilgode,og lad den endelig rejse fra en modbydelig ejer.
Fatter ikke folk der er harm over du hjælper katten
Ikke med den historie du beskriver.
aug 2012
Men jeg synes det står lidt imellem linierne ; At Henriette ikke skal fodre en kat /lukke den ind,når hun ikke er ejeren.Hvilket man absolut heller ikke skal,men her er situationen en anden.
okt 2011
Jeg skal lige forstå det rigtigt ... Hvis nu din nabo lokker din kat med rejer hver dag og din kat er så vild med rejer, at den er hos naboen hele tiden... naboen lader den sove der om natten... og faktisk lader den flytte ind.... så er det helt okay for dig ??? Og du lader dem overtage din kat ???
Ps der er vist heller ikke nogen der har bedt TS om at lukke øjnene... men alle har faktisk straks bedt hende om at anmelde det!
aug 2012
Det har jeg lige skrevet
okt 2011
Men situationen er ikke en anden, da det ikke er lovligt at "stjæle" andres katte... heller ikke selvtægt ..... hun skal igennem DB eller anden instans...
feb 2013
Hvad står TS for..
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
okt 2011
Der er også nogen der bruger TO = Tråd Opretter
feb 2013
sep 2012
Følger: 2 Katte: 3 Emner: 2 Svar: 41
hvordan bliver en kat psykisk ustabil? eller rettere hvordan ved i at det var det den ´var? ville den ikke bare lege??
hvordan ved du han er bange for hundene? har han fortalt det?
Jeg ville også blive forvirret hvis man bor ved to familier!!
1-1,5 kg lyder ikke af meget på 14 dage, han får jo sikkert ikke det samme foder begge steder så det kan han godt tabe sig lidt af indtil han vænner sig til deres foder..
syntes dit indlæg lyder ret mærkeligt, men kan godt være det bare er mig ..
men er det din nabos kat kan du jo i princippet ikke melde dem for det er deres kat, og han kan have begyndt at komme til jer fordi i lukkede ham ind, fodrede ham osv..
og min kat krummer sig og sommetider sammen når han bliver kælet for men han er bestemt aldrig blevet slået eller nogen ting ...
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Jeg kan godt forstå at TS og hendes familie har "taked action", men jeg kan ikke forstå at det ikke er meldt til DB forlængst!
Og hvis man har en kat der går ude, så er der altså en risiko for at den tigger hos naboen. Hvis denne så kan se at den ikke har det godt, kan jeg da godt forstå at den får mad hos naboen.
Så al mulig opbakning til en redningsaktion herfra:)
nov 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 67
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Husk lige at der er væsentlig forskel på muskelhund og kamphund, pas på med at dømme en muskelhund til kamphund før du er sikker på at den er trænet til kamp!
nov 2012
okt 2011
En kamphund er ikke en race!
En kamphund kan lige så godt være en gravhund... hvis den bliver trænet til at angribe
okt 2011
En rott weiler er en muskelhund og den er ikke ulovlig!
okt 2011
Den er her : http://hundeejere.dk/hunderace/forbudte-hunde.html
nov 2012
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Og de syntes måske deres kat er blevet fed af at blive fodret flere steder??
Det kan vi nok ikke få svar på uden naboen også er her inde og skriver
okt 2011
Se lige mit svar i dag kl. 13:57 længere oppe... for der har jo netop lige været sådanne en tråd
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
okt 2011
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
.Ang dyrenes beskyttelse , Så kan de intet gøre hvis der ikke er beviser på at han eller hundene har skadet katten. Ang en eventuel anmeldelse, kan anmelderen altid være anonym for den anmeldte - men ikke overfor dyrenes beskyttelse.
Jeg mener det bedste du kan gøre , er at snakke med naboen om katten, og evt sige at du meget gerne vil købe den. Hvis katten ikke er øretatoveret eller chippet, kan du næste gang den kommer over til dig - komme den i en transportkasse og aflevere den på nærmeste internat. Når den ikke er mærket - er den herreløs, og så finder de et nyt hjem til den.
aug 2010
Så er det da bare at indgå en fredelig aftale, TS overtager katten og naboen ignorerer den fra den dags dato. Så bliver den "ordnet" og tatoveret i en værre fart, så er der ingen tvivl om ejerskabet
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
Hvis han siger nej , så "fjerne katten til nyt hjem" når den kommer til hende igen.
Det er måske mig der formulerede det forkert.
aug 2010
Undskyld så er vi enige igen:)
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Så jeg ville i stedet for skrue mit sødeste smil på og banke på hos naboen og spørge, om han har tid til at snakke lidt med dig om katten.
Så kan du i samtalens løb sige, at du er kommet til at holde meget af den og gerne vil købe den.
Det kán jo også være, han har nogle rigtigt gode grunde til at gøre, som han gør, og at det ikke står så slemt til, som du tror.
Men står det så slemt til og er han hverken til at hugge eller stikke i, tja ...... nok ikke særligt pænt, men så ville jeg lade katten "forsvinde", og skulle naboen spørge, om du har set den, så har du selv undret dig over, at du ikke har set den i et stykke tid.
Du kan så ikke selv beholde den, men du kan finde nogen, som vil give den et kærligt og trygt hjem.
Held og lykke!
PS: Som du har fortalt det, og der ikke er beviser på vanrøgt ell. mishandling, får du intet ud af atmelde ham.
Vanrøgt?