2.056 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Rå kylling til misserne Rå kylling til misserne

Jeg har nu i et par uger på baggrund af jeres gode råd forsøgt at vænne mine katte til at spise vådfoder og nu ELSKER de det :D..
I dag forsøgte jeg mig så for første gang med at give dem rå kylling og det var en spøjs oplevelse :D..
De var begge 2 meget interesserede og min ultra kræsne og snerpede Kela begyndte faktisk at spise lystigt med det samme..
Aslan synes det var svært at tygge og prøvede at stjæle Kelas stykke, så det udviklede sig til en mindre uoverensstemmelse der endte med at Aslan luskede tilbage til sit eget stykke og begynde at gnave det til fars inden Kela kom og støvsugede efter ham..
Alt i alt har det taget dem et kvarter at tygge sig igennem 30g kylling xD..
Egentlig vil jeg bare takke for at have inspireret til at gøre mine katte så glade og aktivere dem på den måde..

Jeg har så lige et tillægsspørgsmål.. Aslan skal bestemt ikke tage mere på i vægt (han er ikke overvægtig, men har taget meget på siden neutralisationen, så der skal passes på vægten), hvorimod Kela gerne må tage et par 100g på.. De har adgang til "all cats" tørfoder hele dagen og så får de vådfoder 1-2 gange dagligt som ikke bliver spist med det samme, men i løbet af et par timer (så jeg ved ikke præcis hvem der spiser mest)
Hvordan kan jeg regulere så den ene tager på og den anden holder vægten?

I forbindelse med at de er neutraliseret har bemærket noget der godt kan minde om en begyndende kastratdelle, kan man forebygge eller undgå dem helt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rå kylling til misserne
  • #1   1. mar 2013 Tillykke med succen smiley

Jeg tror det er svært at regulere vægten forskelligt på 2 katte i samme husstand..
    Det har jo også meet med aktivitetsníveauet at gøre..

Jeg kan i hvertfald ikke rådgive dig til vordan du skulle kunne bære dig ad med det..

Mht kastratdellen, så nej der er ingen måde at forebygge/ forhindre den i at komme, den vil selvfølgelig ofte være mere udtalt på overvægtige katte end på normalvægtige, men være der vil den og der er intet at gøre, andet end at leve med den smiley

• #4   1. mar 2013 Hahahaha! Ja den første Success oplevelse med råt er rigtig sjov og der kommer flere!
    Jeg bruger gerne 30 minutter om morgenen på at se mine katte spise deres råt i stedet for at spise min egen morgenmad smiley

Jeg har også 1 der er overvægtig og en der er svævede op og ned, overvægtig-normal-undervægtig(jo-jo kat). De er nu på rent råt og min hvide kat der er jojo-katten han er nu stabiliseret på en normal vægt, pæn og slank kat :)(med kastrathud)
    Den røde kat som er overvægtig tog i første omgang lidt på da han elsker råt og jeg var lidt for rundhåndet han vejer 5,2kg og 2% er 104gram men han fik nok 150+ gram råt i starten og han havde ikke lært at tygge ben endnu. Men nu har jeg holdt lidt bedre øje med hvor meget han fik og han har lært at spise ben så har jeg set at han har stabiliseret sig. Han skal stadig tabe sig lidt og jeg skal have ham op og vejes her imorgen.
    Jeg er ret sikker på at han har tabt sig lidt smiley
    Han er ikke sulten i løbet af dagen, han tigger ikke eller skaber sig som han godt kunne gøre før for at få noget ekstra tørkost. Jeg er stadig ved at lære den rigtig balance men hvor de før styrtede ud i køkkenet hver gang vi rørte på os så er begge katte helt afslappet og kommer kun ud når vi nærmer os madtid.

Den gang de var på afmålt tørkost som diæt fra dyrlægen så rendte de konstant rundt og tiggede om mad og det gjorde jo ondt at sige nej fordi de havde fået deres frokost og først skulle have mere til aften. Med råt kød bliver mine dejligt mætte, det er så rart at se smiley

• #5   2. mar 2013 Mine er begyndt at få rå kyllingelår en gang imellem....

Den ene er helt vild med det - Den anden kan bedre lidt råt oksekød..

• #6   12. mar 2013 Jeg er selv ved at gå over til råt - og målet er nok ca. 80 % - resten vådkost, samt en lille smule tørkost.

Jeg er først startet med at forsøge kostændringer for en lille uge siden - med fremgang på vådkosten :o)

Min hun-kat, ster. havde tendens til overspisning ved nervøsitet. Jeg lånte en bog på biblioteket for 3 mdr. siden, som hed noget i retning af gør din kat glad (eller lykkelig..). I den stod at man udover at lege med katten, kunne sørge at den også er aktiveret, nå man er på arbejde. - Hvis man ligger lidt tørkost rundt i vinduer, på kradsetræ og på høje møbler, hvor katten kan komme op, så vil katten elske at hoppe op til alle på alle disse madsteder mange gange dagligt, og tjekke dem for mad - om der er lagt nyt eller om det stadig er der. Min kat elsker denne spændende fodringsmetode - og hun har tabt sig meget og blevet en endnu smukkere kat ;O)) Hun har desuden en "foderlabyrint" (kan købes i zooplus.dk.) Det er et aktiveringslejetøj, som tvinger dem til at spise langsomt - den elsker hun også ;o) - og overspiser ikke mere.

Kommentér på:
Rå kylling til misserne

Annonce