{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

At få katten til at tabe sig. {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen!!!

Jeg/min familie har et lille problem, vores kat er tyk. Det har hun været i rimelig lang tid efterhånden - og det startede da min mor flyttede i rækkehus, hvor der ingen kattelem var. Hun var før i tiden rimelig livlig og var ude tit! Vi har aldrig givet hende mad på bestemte tider, i bestemte mængder - hun har altid haft adgang til mad, og det styrede hun også fint. Lige indtil vi flyttede i rækkehus. Vi måtte ikke bygge en kattelem, så vi måtte lukke hende ud når det var muligt. Desværre tænkte vi ikke på at skære ned i maden så i løbet af meget kort tid blev hun rigtig tyk. Min mor er nu flyttet tilbage til huset hvor der er kattelem, og hun har nu mulighed for at komme ud døgnet rundt. Desværre, kan hun stadig ikke styrer maden og hun vil ikke ud når det er koldt.. Dvs. at hun ikke engang gider at gå ud for at tisse, vi skal ligefrem skubbe hende ud.
Det er blevet lidt bedre nu fordi hun får bestemte potioner mad på bestemte tidspunkter. HØJST 2 gange om dagen og det fylder kun lige bunden af madskålen.
Hun er blevet mere livlig her på det sidste hvilket jo er godt. Hun går også mere ud, hvilket også er fantastisk godt!
Men hun er bare stadig tyk. FOR tyk. Og vi vil gerne have hende til at tabe sig lidt hurtigere, så hun ikke bliver mega tyk igen til vinter, fordi så kan vi jo lige så godt starte forfra smiley

Har i nogle råd, erfaring eller andet?
Hun er (hvertfald i vintermånederne) meget doven og sover faktisk hele dagen. Medmindre hun spiser. Det har været en lidt hård kamp i vinters fordi hun virkelig larmer for at få vores opmærksomhed - så hun kan vise at hun faktisk mangler mad. Selv om natten vækkede hun os... Årh... Det har virkelig været en lille kamp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få katten til at tabe sig.
Kommentér på:
At få katten til at tabe sig.

Annonce