Hvordan introducere man best en ny killing? Hvordan introducere man best en ny killing?
Hejsa Kg.
Vi har i tre år haft to bødre som har levet sammen som pot og pande i det meste af deres liv (med undtagelse af nogle måneder hver for sig).
Eddie var den "lille" af de to og mandfred den "store". De kunne drille hinanden og eddie ville skabe stor drama og hyle op indtil vi kom og skældte ud. Det gik indtil vi opdagede at eddie kun gjorde det med det resultat for øje. Eddie havde lidt problemer med renligheden i huset hvis ikke han fik sin vilje, mandfred har dog aldrig haft sådanne nykker. Men ellers var de to altid sammen, sov sammen, vaskede hinanden og legede hele dagen.
Vi købte hus i oktober sidste år og de fik lov til at komme ud en gang dagligt men for en måneds tid siden blev eddie kørt over af toget og vi har nu kun den "største" Mandfred tilbage.
Han har ikke radikalt ændret sig efter at han er blevet alene, men det er tydeligt at han mangler hans bror. Han larmer mere, kræver en del mere opmærksomhed men ellers er han rolig.
Nu er vi så ved at kigge på en kommende legekammerat til mandfred så han ikke længere skal være alene i den tid vi er væk og forhåbenlig engang vil ham og en evt. Ny kunne hygge sig sammen som han gjorde det med eddie.
Det store spørgsmål er, hvordan introducere man dem bedst?
Vi er ikke naive i den tro at de fra dag et vil elske hinanden, men vi vil gerne have at det går så godt som muligt når de nu engang skal bo i samme hus.
Er her nogle mere oplyste der kan komme med gode råd og vejledning?
Mvh
Lasse
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
De har fået lov til at klare ærterne selv, der er blevet hvæst, knurret, brummet og dasket, de har aldrig været oppe og slås, men det er nu normalt hvis de gør det, det skal man bare lade dem, man må ikke skælde dem ud og kun blande sig hvis virkelig store pelstotter flyver rundt eller der direkte er blod..
Lad være med atskille dem ad, heller ikke om natten ( det gjore jeg godt nok i den første tid, men det var for at give den gamle ro, hun har ikke så meget energi som den lille, det trak sammenføringen ud, men jeg vurderede at det var bedst for min gamle kat)
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 24 Svar: 205
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Jeg gjorde det dog en lille smule anderledes...
Jeg satte to killinger ind til to voksne..
Men jeg gjorde dét at jeg satte transportkassen med de små i et roligt hjørne i køkkenet med vand og mad lige uden for lågen... Og en bakke en meters penge derfra så de kunne se den fra transportkassen...
Jeg kaldte de store ud i køkkenet (de havde endnu ikke opdaget at jeg havde "noget" med hjem), og så åbnede jeg lågen for de små.
Den ene stak snuden udenfor og min store hunkat, Misse, kom med en dyyyyyb brummen helt nede fra maven et ordentligt hvæs og så løb hun ind i stuen
Bøllemis kravlede langs panelerne (han er meget underdanig og lidt bange for nye ting) og skyndte sig efter Misse ind i stuen
For Misses vedkommende tog det 1 måneds tid, før hun acceptede de to små...
Men derfra kunne de også godt ligge og hygge
Dette lille klip nåede jeg lige at nuppe en dag jeg kom hjem fra arbejde:
http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/7736-misse_saaaaaa_soeoeoed
Bøllemis til gengæld... Han var hyggeonkel!
Da killingerne havde været her i 3 dage, kom jeg hjem til dette syn
http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/7661-hyggeonkel
Hvordan introducere man best en ny killing?