693 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hvad gør man når ejer er flyttet Hvad gør man når ejer er flyttet

Hej alle på KG...

Jeg har tidligere skrevet en tråd hvor jeg skrev om katten hørte til huset... http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=46319

Missen kom igen i dag og da så jeg den var øretatoveret alligevel... Nu har jeg slået nummeret op, og ganske rigtigt den hørte til en mand på adressen, som ikke er der mere...

Men hvad pokker gør jeg nu... Det er en gammel kat tyder det på... Den er registreret i maj 1999...

Hvad gør jeg... Hvad hvis manden er død ? Der vil jo stå hans navn hvis man slår det op... Hvordan introducere man katten til de andre to og mine hunde...

Åhh den stakkels lille mis... Hvad pokker gør jeg, jeg vil bare gøre det rigtige...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør man når ejer er flyttet
  • #1   4. okt 2008 hey... det var da synd for den stakkels kat.. men hvis du ikke selv vil beholde den så tag den ned til din dyrlæge og forkar hva der er sket, så sørge de for den..

• #2   4. okt 2008 Maja

Jamen hvad er bedst for den så kælne kat...

• #3   4. okt 2008 at du tager den til dig hvis du kan...
    for den kender jo omgivelserne også er det synd at flytte den eller tage den til dyrlægen. for hvis det er en gammel kat, afliver de den måske bare og det ville være synd..
    så jeg ville ha taget den til mig hvis jeg var dig hehe

• #4   4. okt 2008 Du skriver i din tidligere tråd, at ham, der havde lejet hust, var psysisk syg og var død i huset.

Prøv at høre sælger af huset, om han har adresse eller tlf.numre på noget familie til den døde. Forklar ham situationen.
    Det KAN jo være, nogle i familien meget gerne ville have katten.

Hvordan reagerer dine egne katte og hunde på missen?

• #5   4. okt 2008 Den psykiske syge lejede huset af sælger og derfor tror jeg ikke der er nogen nem måde at finde familien på...

Altså mine missere har slet ikke set den endnu, vi er i gang med at renovere huset, så vi bor der ikke endnu... Mine hunde er meget interesseret men har ikke fået lov til at hilse på missen endnu...

• #6   4. okt 2008 Jeg ville prøve at lade både katten og hundene hilse på hinanden, mens I er der (hundene i snor); de første gange udenfor og derefter indenfor.
    Hvis de kommer til at acceptere hinanden, tror jeg ikke, det bliver noget problem mht. til jeres katte, når de til sin tid flytter ind, for de vil jo være "gæster" og ikke have territoriefornemmelser.

Kan du se (evt. i Katteregistret), om gammel-missen er neutraliseret?

• #7   4. okt 2008 *Mega*

Der står intet kun det er en hun og hvornår hun er mærket...

Jeg har så ondt af den lille mis... Hvor gamle bliver de i gennemsnit ?

• #8   4. okt 2008 Hvor gammel en kat bliver? Forskelligt, men regn med 15-18 år.

Om katten er 3 år eller 9 år, tror jeg ikke ændrer noget særligt ift. sammenføringen.
    Jeg ville bruge Feliway og Felifriend, der kan lette sammenføringen af kattene.

• #9   4. okt 2008 <i><b>jeg ville beholde den. den har nok altid været i huset ..

• #10   4. okt 2008 <i><b>men ville lige få den tjekket ved dyrelægen for sygdomme osv inden du føre den sammen med de andre missere.
    men tror nu ikke det vil være et problem med kattene .. for som *mega* skriver så er det jo den teritorie ..

- ved ikke med hensyn til katteregister. skal man ikke selv melde sig som ny ejer .. eller er det den gamle der skal gøre det ?? for så kan det jo blive lidt et problem, men sys duu skal prøve med hundene i snor

• #11   4. okt 2008 Vibeke...

Det er også bare jeg skal næsten have den tjekket inden den møder hundene...

• #12   4. okt 2008 <i><b>ja det kunne godt være det var en ide . men hvornår flytter i ind ??
    går ud fra du stadig fodre den ??

• #13   4. okt 2008 Vibeke

Jamen vi flytter ind om 14 dages tid tror jeg... Altså det er først i dag jeg gav den mad, for hvis den hørte til et andet sted... Men jeg er også bange for at give den for meget...

Er der nogen steder man måske kan få "hjælp" med sådan en kat, med neutralisering osv...

• #14   4. okt 2008 Hvis katten er øremærket er den sandsynligvis også neutraliseret. Det må den dyrlæge der har tatoveret katten vide. (Man kan finde frem til dyrlægen via koden)

Hvis hun ikke er neutraliseret, så kontakt Kattens Værn. Fortæl det som det er, og sig at I gerne vil melde jer som foderværter for denne kat. Så giver KV tilskud til neutralisation.

• #15   4. okt 2008 Via koden = via øremærket

• #16   4. okt 2008 <i><b>Så kan du osse godt nå til dyrelæge med den .. du ved jo egentlig ikke om den er neutraliseret ?? det kan man vel ikke se hvis det er mange år siden. lad os håbe den ikke har killinger et sted i nærheden hvis den ikke er neutraliseret. men tror desværre ikke der er nogen steder du kan få hjælp til det smiley

- huggede den maden i sig. den er nok meget sulten hvis den ikke har fået noget længe. havde bare forstået i den sidste tråd at du ville give den noget der

Kommentér på:
Hvad gør man når ejer er flyttet

Annonce