{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

Hvad gør man lige ? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg har 10 katte....og regner med at skulle flytte sammen med kæresten indenfor x antal mdr.... og da han allerede har 1 gammel indekat og 2 hunde (hvoraf den ene ikke kan lide fremmede katte) kan jeg jo ikke slæbe 10 katte med i hans hus! smiley
De 3 af kattene jeg har har det altid været meningen skulle have nye hjem...men ingen vil have dem!! smiley
Og så jeg har Pjevs...han er født som vildkat hvisket stadig sidder i ham som 2 år gammel STOR kat på knap 8 kg...og han kan ikke gå i en transportkasse medmindre han er bedøvet smiley
Aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, specielt med ham....han er en super flot og sød kastreret hankat.
De andre er et søskendepar på 1,5 år, neutraliserede, lidt forsigtige, men søde og så er der Lille My, også reddet fra en stald helt udmagret, hun er ikke neutraliseret endnu...har ikke været i løb heller smiley Hun er 1 års tid gammel.

Hvad fanden gør man lige når man ikke kan komme af med dem?

Vil jo gerne de fik nogle gode rolige hjem de 4...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør man lige ?
  • #1   5. dec 2017 Ja hvad gør man?? Ny skal du få steriliseret nu. Er De andre neutraliserede? Du kan ikke afsætte en tæmmet vildkat. Min Elvis er en af slagsen. Du skal nøje overveje hvor han har det bedst. Faktisk synes jeg slet ikke at du og kattene skal flytte ind på hundenes domæne - jeg tror at det er bedst at I køber noget sammen og starter på en frisk, så har både hans og dine dyr et nyt territorium at deles om. Men få alle dem der ikke er neutraliseret ordnet ellers har du snart endnu flere.

  • #2   5. dec 2017 Ja selvfølgelig skal Lille My steriliseres. Overvejer om de 4 af dem skal være udekatte på den gård hvor vi skal ud fra sommeren af hvis jeg ikke kommer af med dem. Lige med Pjevs har jeg også overvejet aflivning så han slipper for det stress en flytning medfører.
    Men flytter derud omkring marts da det er kærestens ejendom og vil gerne bo der da jeg kan have hestene der også og så er det jo ikke bare lige at sælge...og da slet ikke hvis det er der man vil bo smiley Hundene er 7 og 9 år så det er jo ikke unge hunde heller.
    Han har selv 11 + udekatte som der skal ryddes op i ret snart...


  • #3   5. dec 2017 Ja med de betingelser, at blive udekat blandt mange andre, så de måske bliver jaget væk, så er det nok dig som skal Ryde op i din flok, så de ikke skal udsættes for den flytning.
    Det lyder måske hårdt, men det lyder ikke til, at der er ret mange andre muligheder, med mindre, dine katte kan få en del af boligen for sig selv, og med løbegård til dem som skal ud, for de vil blive jaget vildt både inde og ude smiley for de katte som allerede bor der vil ikke bare godkende de nye beboer, og selv dem du vil have ud, skal være inde i mindst 14 dage, og når de er vandt til, at være inde, er det sgu synd, hvis de skal være staldkatte, uden at komme i boligen.


  • #4   5. dec 2017 Skifter du navn efter forgodtbefindende Helle, Nina eller hvad du nu hedder?

  • #5   5. dec 2017 jeg ville nu ikke helle sætte dine katte ud til så mange gårdkatte. det vil skabe konflikter uden lige. Og det er altså synd når det drejer sig om kælekatte. gårdkatte er jo ikke bare som almindelig kælekatte.

    og nej det er ikke det du vil hører. Men det er noget af det man skal overveje når man vælger at have så mange katte.
    jeg har selv 13, og skal jeg flytte sammen med en, så bliver det sådan at mine katte skal have samme muligheder som det de har nu. jeg kan så ikke tåle hund. så den beslutninger er noget nemmere for mig. men jeg har faktisk lige for kort tid siden hentet to katte - til naboen - som også var bange for tidligere ejeres 5 hunde. har aldrig mødt så stressede katte før. det er først nu 3 mdr efter at de bare er faldet nogenlunde til.

    så det du bør gøre er at du tager de katte med som faktisk vil være egnet til at gå sammen med hundene. Lav en løbegård sådan at de ikke skal ud og slås for at være der. tænk på at en del udekatte faktisk har aids og leukæmi. Begge sygdomme som man ikke kan gøre noget ved.
    dem du ikke kan få med dig, får du aflivet. hvis der ikke er nogen som henvender sig. du er nød til at tage det ansvar. ellers må du sige at din kærste skal gøre noget ved de mange katte han nu har. han skal vel også gøre noget for dig?
    I kan gøre det at huset bliver delt op, sådan at hundene bliver i en ende, og kattene i den anden.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #7   6. dec 2017 Susanne, hvordan og hvorfor mener du det? smiley , trådstarter har lavet 65 tråde siden 2004, Så forstå ikke hvordan trådstarter kan være en troll.? smiley


  • #8   7. dec 2017 Hvis han skal rydde op, så husk at det skal ske hos dyrlægen!! 21 katte uden nogen kontrol - tænker neutralisering så siger jeg god fornøjelse!

  • #10   8. dec 2017 Du aflevere hele rosset på et internat og betaler hvad det nu koster og så nøjes i med 1-3 selv.

  • #12   8. dec 2017 Jeg giver Sarah G ret... aflever dem på internat, jeg mener bestemt ikke at man kan tage liv med mindre de er så syge så andet ikke er forsvarligt eller de på ingen måde kan trives og ha det godt, men giv dem nu en chance ;)! Du må ikke slå dem ihjel fordi du skal flytte, de er super søde på internaterne og min nabo afleverede for ikke længe siden 3 derude da han ikke kunne have dem længere, så det kan du sagtens, måske kan du endda være så sød at give dem en donation med, feks. det du ville ha betalt for en aflivning?

    Jeg forstår godt det ikke er nemt for dig, det er en svær situation, men ring til internater og spørg, du må ikke ta et liv fordi du ikke ved hvad du skal gøre... dine kære katte skal da have chancen for at leve et dejligt liv videre... de tager også vildkatte! smiley

    Alt det her sagt i en kærlig tone smiley håber du finder ud af det.


  • #13   8. dec 2017 Nu har jeg lige googlet lidt i dit område og du spare faktisk 100 kr pr. kat ved at aflevere dem på internat.

    Prisen på aflivning: 650,- her http://dyrlaegebaggesen.dk/priser/
    Indlevering ved Dyrenes beskyttelse til bortformidling: 550,- https://www.dyrenesbeskyttelse.dk/internat/nordjyllands-internat


  • #14   9. dec 2017 jeg synes du skal tænke på hvad der er bedst for dyrene, det gør ikke ondt at være død, den flytning bliver alt for stressende og du risikerer de bliver urenlige elle værre at de stikker af og du må leve i uvished om deres skæbne....mit råd, behold 1, indekat en du mener vil være ok med hunde

  • #15   11. dec 2017 Jeg får sikkert hug for denne her - men jeg ville aldrig finde på at aflevere en eller flere katte, der af den ene eller anden grund pludselig fylder for meget, til et iinternat eller kattehjem. Så er de udenfor min indflydelse og jeg aner ikke deres videre skæbne.

    Jeg ville slet og ret få dem aflivet og betale hvad det koster.


  • #16   11. dec 2017 Du får ikke hug her fra smiley
    Jeg knus elsker mine drenge, og jeg har brugt mange penge på dem, og jeg håber vi bliver gamle sammen smiley men skulle der ske mig noget, så jeg ikke kan have dem, og kan de ikke få fælles hjem ved en af mine børn, fordi de oprigtig vil have mine 2 tandløse drenge, så er det en aflivning, for de skal ikke skilles, og de kan ikke sættes sammen med andre katte, og de skal ikke på internat, eller være kaste bolte mellem flere hjem.
    Men Gud hvor jeg håber, at vi får lang tid sammen smiley og jeg får sagt ordentlig farvel til dem,,, og så skal jeg ikke have flere katte, både på grund af min alder og mit helbred og den økonomiske nedgang der bliver, når jeg går på folkepension om kun 7 år.


Kommentér på:
Hvad gør man lige ?

Annonce