{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

Neutraliserede katte vs fertile katte {{forumTopicSubject}}

Sidste år flyttede en ung hunkat ind i mine forældres stald og i løbet af sommeren kom 7 killinger også til.. Vi har taget de katte ind og fået dem neutraliseret.. 2 af dem er flyttet ud til mig som indekatte i min lejlighed og resten bor stadig hos mine forældre hvor der nu er kattelem..
Naboens fertile hankat (som meget sandsynligt er far til killingerne) har før haft vores gård som "territorium" men nu bor vores katte der jo så.. Vi havde mange problemer med ham inden kattene blev neutraliseret her i februar og i weekenden bemærkede jeg at den ene hunkat har store sår under pelsen (hun er langhåret, så det er svært at se) men man kan mærke sårskorper under pelsen især omkring nakken og bag forbenene..
Jeg spekulerer på om hun har været oppe at slås med hankatten eller om han opfatter hende som fertil eller en trussel? Vores egne katte leger og slås som ungkatte nu gør, men vi har aldrig oplevet at de har skadet hinanden..

Er der nogen der har et bud på en forklaring på hvor det kommer fra.. Jeg har ikke bemærket noget ved de andre katte, men har heller ikke haft dem alle sammen oppe og tjekke..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neutraliserede katte vs fertile katte
  • #2   11. mar 2013 Det lyder meget sansynligt at hun har været oppe og slås, og ikke usansynligt med den fertile hankat, ikke fordi hankatten ser hunkatten som fertil, men fordi hankatten mener dine forældres grund er hans teritorium og hunkatten vil beskytte sin flok (store killinger), så hun vil prøve at jage hankatten væk, og han katten vil have killingerne væk..

    Hvis jeg var dine forældre så ville jeg gå til ejermanden af hankatten og fortælle at i har problemer med hans fertile hankat, om ikke i sammen kan finde en løsning om at han får hankatten kastreret for så vil den muligvis holde op med at være efter hunkatten og dermed vil hunkatten heller ikke se hankatten som en trussel, for det gør hun jo nu, for han vil jage killingerne væk fra hans territorie..


  • #3   11. mar 2013 Ja hun har været oppe og slås... og det gør katte... ligemeget om de er fertile eller neutraliseret... og så er der selvfølgelig bangebuksene;)

    Vi har jo en fertil vildkat der kommer og får mad hver dag... og mine katte er rædselslagende for ham... og de ender i kamp nogen gange...

    Men han høre ligesom til.... og når han bare kan få lov til at spise sin mad i fred... så kan mine katte rende forbi ham med en 1/2 meters afstand uden problemer...

    Alle mine 5 drenge er kastreret smiley


  • #4   11. mar 2013 Det lyder som de samme sår mine kommer hjem med når de har været ude og slås for deres territorie smiley Vi flyttede ind for et år siden og der er andre katte i området som nu skal gøre plads til mine katte.

    Jeg tjekker dem ugentlig for seriøse skader(har haft en flækket betændt klo og et bid i benet og et lille ridse på hornhinden) dubber de åbne ridser jeg ser med rensemiddel men ellers klar de sig selv.

    Min kattelem er chip lem så hvis de har problemer så løber de hjem hvor de ved at de andre katte ikke kan følge efter dem. Har hørt et "dunk" på kattelemmen 2 gange efter den ene kom styrtende ind af lemmen.
    Jeg tror at alle de nærmeste katte er neutraliseret(min inkluderet) da det er villa kvarter og man hører ikke kattejammer om natten. Men territoriet skal jo stadig beskyttes smiley


  • #5   11. mar 2013 Jeg gør heller ikke noget ved sårene nu, for der er fine tørre sårskorper på den alle sammen, så jeg tror hun klarer det selv..

    Det undrer mig bare lidt for det er 3 uger siden vi sådan for alvor har haft hankatten oppe ved huset og jamre.. Kattelemmen virker kun så de kan gå ud af den, de kan ikke gå ind.. Derimod kan de komme ind omme foran huset.. Der er kattestrint i hele huset hvis kattelemmen virker begge veje (eller det har der ihf. været hidtil)

    Tvivler på at naboen vil lade sin kat neutralisere.. Han er bonde, men alt hvad det indebærer (hvis man kan sige sådan uden at træde nogen over tæerne)
    Vores hund var efter hans kat når den kom ind i hestestalden og vi gik til ham med det og han var faktisk ligeglad, for skete der katten noget, så var der andre i stalden..


  • #6   11. mar 2013 øv smiley Håber snart der bliver vedtaget nogle regler omkring registrering osv med katte. lige som med hunde.
    Så håber jeg på at folk snart får et bedre forhold til at katte ikke er et udsmidnings dyr...


  • #7   12. mar 2013 De pønser vidst på at gøre neutralisering og registerering til lov

  • #8   12. mar 2013 Vil vi risikerer at vores egne begynder at jage hinanden væk? De skal vel også beskytte deres territorium.. De har jo "kendt" hankatten siden de kom, så han er jo ikke fremmed på den måde.. Hvordan skelner de mellem hvem der hører til og hvem der ikke hører til på matriklen?

  • #9   12. mar 2013 Det gør de på lugten og duftmarkeringerne, som alle katte naturligt afsætter...

    Det er også det katte finder hjem med... de laver deres helt egen sti i området....

    Og de ved med det samme om der er en fremmed kat på grunden smiley


Kommentér på:
Neutraliserede katte vs fertile katte

Annonce