Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udekatte og snestorm
  • #2   18. mar 2013 Nu har jeg ikke fritløbere mere, men tror kattene er gode nok til at styre det selv, det var de fritløbere jeg havde i tidens morgen da i hvert fald, når det var kold, vådt og blæste så skulle de helst ikke ud, eller også gik de bare ud og tissede og bummelummede, og så for de ellers ind igen.. smiley
    Men det skulle godt nok være lige før de fik vand i øjnene før at de spænede ud smiley

• #5   18. mar 2013 Min klarer den også i stiv arm smiley Den tager bare kortere ture udenfor.

• #7   18. mar 2013 I den her kulde er mine katte godt nok heller ikke ude mange minutter ad gangen.

Når man bor på landet, og har kattelem og der er gamle staldbygninger el.lign. så sker der vel heller ikke noget ved at lade kattene være ude (andet end at de kan sne inde).

Her i rækkehuskvarteret har jeg endnu ikke set en kattelem, og der er ikke rigtigt nogle steder katte kan søge ly. smiley . Så i nat, da en nabokat gik her udenfor og ikke virkede særlig tilfreds, kom jeg til at tænke på det med katte og snestorm. Jeg overvejede faktisk at vække ejeren, så katten kunne komme ind, inden snehelvedet brød løs (det har det så ikke gjort endnu).

• #9   18. mar 2013 Tarzan kom ud i morges, som hver morgen, og han kommer ind om lidt, som hver aften smiley
    Der er biler han kan gemme sig under (han skal nok løbe, hvis bilen bliver tændt), derudover er der en masse andre læ steder, så jeg er ikke bange for, at der skal ske ham noget. Han har sat en dejlig tyk vinterpels, som stadig holder ved, så han kommer heller ikke til, at fryse smiley

• #10   18. mar 2013 altså jeg har ikke planer om at holde mine inde for de hader kulde så det sker helt automatisk smiley Der er ingen sne her hvor vi er men de har knap nok været ude i 2 dage! Brrr... siger de og ligger sig i sofaen eller i min seng!

Men kender en i England hvis kat var ude da der kom en meget hurtigt udviklende snestorm. Efter 8 dage havde hun egentlig givet ham fortabt men på 9. dag blev hun mødt af en pelsklump der kastede sig i armene på hende. Han havde støv på poterne og havde tydeligvis ikke spist(heldigvis var han en stor kat uden at være overvægtig så han havde bare mistet sit vinter fedt).
    Teorien er at han blev disorienteret i sneen, søgte ind i et skur(støvet på poterne) også var blevet sneet inde, for der havde ligget 2 meter sne efter snestormen og det var først da det var smeltet ned til 40cm at han kom hjem.

katte vil søge mod ly hvis de har brug for det men faren er at de sner inde og ikke kan komme ud igen. Men jeg tror ikke at sneen holder særlig længe, de sidste par gange har det næsten været væk igen på kun 3 dage.

• #11   18. mar 2013 Sascha - Ja det er også sådan noget jeg ville tænke på i dag, hvis jeg havde udekatte, også fordi, jeg har oplevet lignede med en venindes katte. Hun fandt dem i en garage i nabolaget - heldigvis havde de kun været sneet inde der et par dage.

• #12   18. mar 2013 sidst der var sne og vores kom ud, måtte jeg efter 3 timer gå ud og lede efter Batman, fandt ham ved et boligkompleks hvor han sad og pev fordi han ikke kunne finde vejen hjem...lader dem bestemt ikke komme ud i det vejr når deres duftspor bliver dækket så hurtigt (:

• #14   18. mar 2013 Altså mine misser får også lov at komme ud lige meget hvad vejr der er.. de styrer helt selv om de vil ud og hvor længe de bliver væk.. Det har aldrig givet problemer.. smiley

• #15   18. mar 2013 Mine er indekatte, men mine forældre har 5 ude katte og en staldkat som stort set ikke kommer ind i huset.. Kattelemmen virker kun så de kan gå ud, men det gør de også hvis de vil.. De har kattebakke inde og styrer det egentlig selv.. Udenfor kan de gå ind i hestestalden eller fyrrummet hvor der er dejlig lunt og masser af hylder med bløde senge som de kan ligge i, hvis vi ikke er hjemme til at lukke dem ind med det samme..

• #16   18. mar 2013 Næh , det finder de ud af helt selv.

• #17   18. mar 2013 Mine to fritløbende katte gider faktisk slet ikke ud, når det er sådan et vejr, men går de ud, så kommer de nu rimelig hurtigt retur smiley

• #18   18. mar 2013 Linda **sidst der var sne og vores kom ud, måtte jeg efter 3 timer gå ud og lede efter Batman, fandt ham ved et boligkompleks hvor han sad og pev fordi han ikke kunne finde vejen hjem..**

Nårhh, godt du fandt ham. smiley
    Jeg havde ikke tænkt på det med duftsporene – mere på, at katte kan blive fysisk forhindret i at komme ind gennem kattelem, eller ud fra et sted, de har søgt ly. Men det lyder da ikke usandsynligt, at deres orientering kan glippe i slem snestorm, (som det kan ske for mennesker).
    Engang i en voldsom snestorm, da jeg boede på landet, gik jeg og daværende kæreste en længere tur til købmanden. Og det var dumt - vi var nær ved at fare vild på vej hjem, fordi vi ikke kunne orientere os i al den sne. Himmel og jord stod i ét af bare sne, og der var kæmpesnedriver, så man knapt kunne se, hvad der var vej, og hvad der var marker.

..... Forresten er den varslede helt vilde voldsnestorm vist aflyst her i Østjylland smiley

• #19   19. mar 2013 Orienterings vanskelighederne er nok det der er farligst med katte og sne. Nogle katte klare det fint og skynder sig hjem når de opdager det ligger op til dårligt vejr. Andre bliver helt forkuldet og ved ikke hvad de skal smiley

Mine klar sig OK i sne men med sådan noget vejr her så går mnine kun ud for at tisse også skynder de sig ind igen smiley

• #21   19. mar 2013 Katte orientere sig da på andre måder end duft, når den er vandt til at gå ude har den et kort i bevidstheden.
    Da jeg gik med Manne i sele, gik vi tit en fast rute, men skulle han tisse, og ville i bakken, kunne han føre mig hjem på tværs af ruten, det er ganske normalt, men sne og blæst kan jo slå alle ud af kurs, og alt de kender er dækket af sne, så det er sværere.

• #22   19. mar 2013 Hendes hvis kat var væk i 9 dage. Det var første år som udekat, den var begyndt altid at tage flugten ud af toilet vindue(hend over sommeren) så til sidst lod hun ham være udekat efter at have overvejet risikoen. Han nød det jo tydeligvis så hun ville ikke gå ham hans natur imod.
    Efter det store snevejr begyndte hun dog at holde lidt igen igennem vinteren men da sommer kom fik han lov at være ude lige så meget han ville igen.

• #23   22. mar 2013 Mine må godt komme ude, men de går kun til havelågen og så tilbage.. Når det er koldt generalt, så går de også kun ud, når de skal tisse.. De har dog kattebakke inde..

Kommentér på:
udekatte og snestorm

Annonce