1.485 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
udekatte og snestorm udekatte og snestorm
Lige et spørgsmål til jer med fritløberkatte - Holder jeres katte inde, når der er varslet snestorm?
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men det skulle godt nok være lige før de fik vand i øjnene før at de spænede ud
okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 155
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Når man bor på landet, og har kattelem og der er gamle staldbygninger el.lign. så sker der vel heller ikke noget ved at lade kattene være ude (andet end at de kan sne inde).
Her i rækkehuskvarteret har jeg endnu ikke set en kattelem, og der er ikke rigtigt nogle steder katte kan søge ly.
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Der er biler han kan gemme sig under (han skal nok løbe, hvis bilen bliver tændt), derudover er der en masse andre læ steder, så jeg er ikke bange for, at der skal ske ham noget. Han har sat en dejlig tyk vinterpels, som stadig holder ved, så han kommer heller ikke til, at fryse
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Men kender en i England hvis kat var ude da der kom en meget hurtigt udviklende snestorm. Efter 8 dage havde hun egentlig givet ham fortabt men på 9. dag blev hun mødt af en pelsklump der kastede sig i armene på hende. Han havde støv på poterne og havde tydeligvis ikke spist(heldigvis var han en stor kat uden at være overvægtig så han havde bare mistet sit vinter fedt).
Teorien er at han blev disorienteret i sneen, søgte ind i et skur(støvet på poterne) også var blevet sneet inde, for der havde ligget 2 meter sne efter snestormen og det var først da det var smeltet ned til 40cm at han kom hjem.
katte vil søge mod ly hvis de har brug for det men faren er at de sner inde og ikke kan komme ud igen. Men jeg tror ikke at sneen holder særlig længe, de sidste par gange har det næsten været væk igen på kun 3 dage.
dec 2006
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 139
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
dec 2006
Nårhh, godt du fandt ham.
Jeg havde ikke tænkt på det med duftsporene – mere på, at katte kan blive fysisk forhindret i at komme ind gennem kattelem, eller ud fra et sted, de har søgt ly. Men det lyder da ikke usandsynligt, at deres orientering kan glippe i slem snestorm, (som det kan ske for mennesker).
Engang i en voldsom snestorm, da jeg boede på landet, gik jeg og daværende kæreste en længere tur til købmanden. Og det var dumt - vi var nær ved at fare vild på vej hjem, fordi vi ikke kunne orientere os i al den sne. Himmel og jord stod i ét af bare sne, og der var kæmpesnedriver, så man knapt kunne se, hvad der var vej, og hvad der var marker.
..... Forresten er den varslede helt vilde voldsnestorm vist aflyst her i Østjylland
sep 2012
Mine klar sig OK i sne men med sådan noget vejr her så går mnine kun ud for at tisse også skynder de sig ind igen
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Da jeg gik med Manne i sele, gik vi tit en fast rute, men skulle han tisse, og ville i bakken, kunne han føre mig hjem på tværs af ruten, det er ganske normalt, men sne og blæst kan jo slå alle ud af kurs, og alt de kender er dækket af sne, så det er sværere.
sep 2012
Efter det store snevejr begyndte hun dog at holde lidt igen igennem vinteren men da sommer kom fik han lov at være ude lige så meget han ville igen.
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
udekatte og snestorm