879 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

begyndt at kaste op på det sidste?? begyndt at kaste op på det sidste??

Hej KG.

har lige et spørgsmål, som jeg håber nogle kan hjælpe med, da jeg ikke ved om det er noget jeg skal være nervøs over...

min kat felix har de sidste par uger her, begyndt at kaste op fra tid til anden (handler om 4-5 gange ialt), de første gange har det været klar væske uden noget i overhovedet, men idag var det lidt tykkere, og brunligt. Skal jeg være nervøs?

Vores anden kat har også kastet op 2 gange indenfor den sidste måned, også hvor det var klar væske.

begge to virker friske, spiser, går på bakken, er kælne og legesyge, så der er ikke rigtigt noget at mærke på dem smiley

er det bare en hårbolle, eller er der noget andet jeg skal være på vagt overfor?

der har ikke været nogen ændring i deres foder o.l. udover, at min mor havde taget nogle poser whiskas vådfoder med ned til dem, som de har fået et par stykker af, fordelt med jævne mellemrum.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  begyndt at kaste op på det sidste??
  • #2   19. mar 2013 Mon ikke du skal prøve at få fat i noget kattegræs ...

Lige som fruen skriver, så fælder kattene helt vildt... så der kommer mange hår i maven...
    Og hvis det er inde katte... så har de brug for hjælp til at komme af med alt det hår.

• #3   19. mar 2013 de er nemlig indekatte. vil prøve med noget kattegræs og noget kattemalt så, og se om det ikke hjælper. smiley

• #4   19. mar 2013 og det er kun 1 gang om dagen, gennemsnitlig 3 gange om ugen for felix, lige pt. mickey gør det næsten ikke, men hans pels er også meget finere end felix

• #5   19. mar 2013 Ja som de andre tror jeg også det kan tilskrives hårboller, når det ikke er oftere, og som du beskriver lyder det meget som når min har lidt hårboller..
    Giv en masse kattemalt, 2cm 2-3 gange om dagen en lille uges tid, derefter en gang om dagen eller efter behov, det var det råd jeg fik af dyrlægen da min Tøsen havde en slem omgang for nogle år siden, køb evt noget tørfoder der afhjælper mod hårboller, det virker for mig, bare her i fældningssæsonen, siden jeg har fodret med det blandet i hendes normale tørfoder, har jeg stortset ikke haft problemer med hårboller, dog giver jeg gerne her i fældningssæsonen lidt kattemalt hver 2. eller 3. dag.

Men hvis det fortsætter efter den kraftige kur med kattemalt, så skal du have fat i dyrlægen..

Jeg giver også nogle gange lige lidt zoolac, men det plejer kun at være hvis jeg kan se hun spiser mindre end hun plejer..

• #6   19. mar 2013 de har aldrig fået noget mod det før, da de ikke gad spise kattegræs da jeg tilbød dem det sidst. men vil prøve igen og så med noget malt smiley

har overvejet at blande deres tørfoder (applaws+porta21 grainfree) med iams hairball, da det umiddelbart er den jeg har hørt bedst om, men kan selvfølgelig være jeg tager fejl. kom endelig med bud på en god en, for så vil jeg blande det i her mens de fælder smiley

men hvis det fortsætter i længere tid eller oftere, så kontakter jeg også dyrlægen smiley

• #7   19. mar 2013 Jeg kender ikke selv Iams hairball, men har hørt andre herinde omtale det positivt, tror det vigtigste er at der er noget i der afhjælper hårbollder, selv buger jeg RC, men siger bestemt ikke det er bedre end andet mod hårboller smiley

• #8   19. mar 2013 Det er også den blanding jeg har hørt godt om smiley

• #9   19. mar 2013 Mine katte gider ikke kattegræs(tror det er fordi det står lige op i vejret. de kan ikke helt finde ud af hvordan de skal tackle det) men en kattevenlig stue bregne elsker de!

Den tygger de dagligt på. Mange har også stue bambus da de også er kattevenlige.
    Her er en liste over kattevenlige planter(med latinske navne så man ikke køber den forkerte): http://siamis.com/Helse/kattevenligeplanter.html

Jeg har en Nyrebregne (Nephrolepis spp.) som jeg skaffede mig i IKEA.
    Det gode ved Nyrebregnen (synes jeg) er at den ikke ser ud som om at den bliver hærget af kattene. Jeg kan se at den bliver mindre men det er ikke synligt at den blive spist ved første øjekast. Mine Orkideer har desværre måtte leve livet for kattene kan ikke holde sig fra dem og de ser godt nok grimme ud med huller og revner over det hele.....

• #10   19. mar 2013 bliver kattene så stimuleret korrekt af maven af de planter også, sasha? smiley

• #11   20. mar 2013 Det er hårboller.
    Giv kattemalt nogle gange om ugen og kæm dem.

• #12   20. mar 2013 Om det 100% lige så godt for dem som kattegræs kan jeg ikke sige men hvis de alligevel ikke spise kattegræsset så er det jo bedre end ingenting ^^. Når mine har spist af planten opføre de sig tit lige som hvis de havde spist katte græs. Mine elsker at spise en hel "gren" af bregnen.

• #13   22. mar 2013 de bliver allerede børstet ca. 4 gange om ugen smiley

vi prøver som sagt med noget malt..

nogen produkter der er bedre end andre?

• #14   22. mar 2013 Mht. Malt, så foretrækker mine VetPro fremfor det man kan købe hos dyrhandleren og i DE.
    Så hvis du har en VetFamily dyrehospital, så dap en tur derind. Så vidt jeg husker er prisen mellem 50 og 70 kr.

Kommentér på:
begyndt at kaste op på det sidste??

Annonce