{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjææælp min kat er ved at føde på 47 dag
  • #1   20. mar 2013 De kan sagtens have små spjæt med bagbenene uden det betyder at de er ved at føde.
    Men er hun det kan du ikke gøre noget for killingerne, de kan ikke overleve så tidlig en fødsel

• #2   20. mar 2013 Den har jeg snakket med. Han siger at de ikke kan gøre noget. Og at de nok ikke vik overleve hvis hun føder nu. Men hun har en liggende i fødegangen hun blev parret d. 3 feb

• #3   20. mar 2013 Er du sikker på hun ikke bare har plukveer

Men hvis hun føder nu og dyrlægen siger der ikke er noget at gøre, så der ikke noget At gøre. Evt kryds fingre for en gang mirakelkillinger, måske kan hun holde liv i dem, tvivler godt nok

• #4   20. mar 2013 Kan hendes temperatur også ligge så lavt uden at det betyder hun skal føde idag?

• #6   20. mar 2013 Du skriver:
    "<i>Men hun har en liggende i fødegangen hun blev parret d. 3 feb</i>"

Hvis hun har det <i>er</i> hun jo i fødsel, få kontakt til dyrlægen, for som Jensen skriver risikerer du at kejsersnit er påkrævet.

• #7   20. mar 2013 Som sagt er dyrlægen kontaktet og han kan kan ikke gøre mere end jeg for killingerne og heller intet for vores pige. Jeg er ikke helt sikker på der sidder en i fødegangen. Hun er knas hård hele vejen op af maven, men hendes mave af fuldstændig levende lige som om de kommer små buler engang i mellem.

• #8   20. mar 2013 Er hun i fødsel vil hun være rastløs og presse.
    Jeg syntes forløbet lyder af en normal drægtighed smiley

• #9   20. mar 2013 Hun har heldigvis ikke født endnu. Og jeg vil jo helst ikke køre til dyrlægen for at stresse hende mere end højst nødvendigt. Hendes temparetur er nu på 37.9. Så længe jeg kan se hun har det godt, vil jeg ikke køre hende til dyrlægen. Men for hun presse veer nu så ringer jeg strakt til vagt dyrlægen og hvis jeg kan se der er noget galt må jeg få dr. Dylæge hjem til os.

• #10   20. mar 2013 Eva S - Hvorfor skulle dyrlægen ville se katten? HVIS katten føder to uger før tid, så er det da overhovedet ikke spor sikkert at dyrlægen er påkrævet. En kat kan jo da normalt godt klare en fødsel selv, og 2 uger før tid skulle efter min mening ikke give mere årsag til kejsersnit.
    Faktisk synes jeg da det er meget fornuftigt af dyrlægen at han ikke synes ejeren straks skal suse ud til ham og stresse katten til formodentligt ingen verdens nytte..

Hendes temperatur er jo meget tæt på at være tæt på den normale, der betragtes som 38-39. Små afvigelser herfra er ikke unormale, så så længe hun virker normal og ikke sløj, så ville jeg ikke gå i panik smiley

• #11   20. mar 2013 De små spjæt i bagbenene er fordi de små møffer rundt derinde smiley

• #12   21. mar 2013 Er katten tør bagi eller ...? Og slikker hun sig meget?

Virker hun ellers normal og veltilpas, spiser og drikker, eller ligger hun bare og er "fraværende"?

Fortvivl ikke, hvis hun går i fødsel.
    Det er ikke unormalt, at en kat kan abortere en eller to killinger og alligevel føde de andre til forventet termin.

Dyrlægen kan hverken gøre fra eller til, hvis hun går i fødsel nu, men får hun presseveer uden at føde, skal han selvfølgelig kontaktes.

Held og lykke!

• #13   21. mar 2013 Hun er knas tør. Men jeg vil hellere slå alarm og være på den sikre side, da jeg synes hun så presse klar ud. Hendes mave er heller ikke faldet ned. Jeg tror jeg har ringet til dyrlægen mange gange for at være sikker. Heller en gang for meget end en gang for lidt. Og Tusind tak. Håber hun kan holde dem alle inde til d. 6 april.

• #14   21. mar 2013 Du skal heller ikke gå i panik, hvis slimproppen går før forventet.
    Jeg har oplevet det ske 10 dage før fødsel, og katten gjorde an til fødsel og ville have et par af de andre katte med ind i fødekassen.

Så gik det over, og hun fødte som sagt 10 dage senere.

• #15   21. mar 2013 Det ved jeg den kan. Sidste gang gik hun i 82 dage. Jeg var til dyrlægen to gange, og killingerne var ikke faldet ned og lagde sig først klar til fødsel på dag 80 hun fødte så natten til dag 82, så nu gider jeg ikke mere, når hun har født bliver hun neutraliseret.

• #16   21. mar 2013 Hun fik 11 killinger hvor de 2 var døde. Og de sidste var så store at det var så hårdt for hende.

• #17   21. mar 2013 Eva S - Lad nu være at køre det kort frem, bare fordi der er utrykt uenighed med dig.

Ja, man ringer til vagtdyrlægen og spørger - men nogle gange er det altså sund fornuft at lytte til det vedkommende fortæller. Og vil vedkommende ikke se katten, så kan det altså faktisk godt være fordi det vurderes at være til kattes bedste! smiley

• #18   21. mar 2013 Eva S - Når du skriver sådan noget her "men bare en ganske almindelig katte-ejer, som derfor nok skal afholde sig fra, at kommentere." så gør du jo?

Men ja, det er da også rigtigt at hellere en gang for meget en end gang for lidt. Men nogle gange skal man også bare passe på med at fare i flint over hvilken elendig dyrlæge det er, fordi vedkommende ikke mener det er nødvendigt at se katten smiley

• #19   22. mar 2013 Hvordan går det Nala ?

• #20   22. mar 2013 Heidi, det går ok. Hun har dog kastet op 2 gange og virker lidt rastløst har taget hendes temparetur som er på 38.2. Hun har lige tømt en hel mad skål her til morgen. Så appetiten fejler i hvert fald ikke noget.

• #21   22. mar 2013 Æv nu er hendes temperatur kun på 37, 3

• #22   22. mar 2013 Har hørt om katte , der godt kan kaste op et par gange, når de er drægtig, han dog ikke selv oplevet det...Temperaturen falder en grad, når de skal føde, så ikke godt smiley Syntes du skal kontakte dyrelægen nu, der kan jo også være noget andet galt med missen. pøj pøj med det..

• #23   22. mar 2013 Igår var hendes temparatur også på de 37 killingerne ligger stadig oppe på hende og jeg kan mærke dem. Jeg har snakket med dyrlægen han siger der godt kan være temparatur svingninger op til 2 uger før fødsel. Men hvis hun går i fødsel nu er der ikke meget at gøre for killingerne siger han

• #24   22. mar 2013 ok..jeg kan kun svare for mig selv, at jeg ville lige få hende tjekket..

• #25   22. mar 2013 Nu har jeg snakker med gintbrrg dyreklinik i slagelse og de vil absolut ikke se hende.

• #26   22. mar 2013 Hvordan ser hendes tandkød ud? Lav temperatur kan skyldes flere ting

• #27   22. mar 2013 Det ser fint ud hun har været til sundhedstjek og fået vacc for 3 måneder siden. Jeg fik en lang forklaring af hende, at termometer skal langt ind og vippes til den ene side hvis hun lige havde skidt eller der sad lidt afføring kunne det også give en lavere temperatur. Men hun synes at jeg skulle lade være med at gå rundt at tage temperaturen på hende, og lade hende være til hun fødte og at det var sjældent at kattefødsler gik galt.

Kommentér på:
hjææælp min kat er ved at føde på 47 dag

Annonce