{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

Lille ny kattekilling ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har længe prøvet at få min lille diva Trunte til at kunne fungere med en legekammerat..
Hun er nu 2 år, indekat og efter 2 forsøg trives bedst alene.. Dog er jeg ikke meget hjemme, og Trunte ligger hurtigt og sover i alt for mange timer og keder sig..
Jeg startede med at få en lille hund, som hun var bange for.. Ikke så mærkeligt når han gøede af hende smiley
Men hun slog da ud efter ham for at sætte ham på plads..
Nå, men hunden er der ikke mere og derefter adopterede jeg den sødeste hankat.. Stille og rolig, men ville selvfølgelig stadig lege med Trunte.
Dét ville trunte ikke !!!
Og jeg måtte gå af med ham, da de sloges..

Tror I, at det ville fungere bedre med en kattekilling som ligesom indordner sig og ikke siger fra på samme måde ???
Eller er det en dum idé???

Det skal siges at Trunte er meget kærlig, men stadig en bestemt dame smiley
Og hvis jeg kunne ville jeg gerne give hende den der "mor-rolle".. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille ny kattekilling ?
  • #1   20. mar 2013 Nogle katte tolerere bare kun sig selv..

  • #2   20. mar 2013 Hvor lang tid har du givet dem til at vænne sig til hinanden? Her tænker jeg både hunden og den anden kat? For det kan sagtens tage lang tid og så er det lidt synd at give op smiley

  • #4   20. mar 2013 Jeg kunne ikke klare mere end 2 uger med den anden kat, da de jagtede hinanden og blev sure.. Og trunte gemte sig konstant nedenunden sengen.. Jeg måtte have dem i hver sit rum for at få noget søvn..

    Altså jeg ville gøre det for truntes skyld.. Jeg får dårlig samvittighed over, at hun bare ligger og glor ud i luften og sover det meste af dagen væk..
    Er det bare mig der ikke burde have dårlig samvittighed ??

    Hun er steriliseret smiley
    Tænkte på mht. aktivering.. Er der nogen som kan anbefale noget bestemt legetøj jeg kan købe ?
    Noget som man selv har god erfaring med. smiley
    Har jo set en masse aktiveringslegetøj på nettet, i maxi zoo osv.. smiley


  • #7   20. mar 2013 altså 2 uger er ikke land tid og for hver gang du adskiller dem skal de starte forfra igen= dårlig ide;-)
    så du skal gøre op med dig selv, om du vil give dem den tid det tar, også selv om det går ud over din søvn...
    eller også tror jeg at hun godt kan være enekat;-)
    og så sover katte altså rigtig mange timer om dagen, uden at det betyder at de keder sig, så der behøver du ikke have dårlig samvittighed;-)


  • #9   21. mar 2013 Okay, tak for svar alle sammen.

    Jeg vil prøve at aktivere hende noget mere.. smiley


  • #10   21. mar 2013 Jeg har selv lige været hele turen igennem. Jeg har en hunkat på 3 snart 4 år som også var meget alene, derfor ville jeg også gerne have en lille ven til hende. Jeg fandt da en rigtig sød han killing som jeg besluttede mig for det skulle være.
    Da han kom hjem til os var de i hver deres rum med døren så en lille smule på klem så de lige kunne se hinanden og lugte hinanden. De var adskildt i ca. 14 dage. Efter de 14 dage lavede jeg et net sådan så døren kunne være åben men at de stadig ikke kunne komme hen til hinanden. der var oppe i ca. en uge, hvor de i mens en gang i mellem kom ud og legede sammen lidt tid. Når de fik vådfoder var det op af nettet sådan så de stod lidt tæt.
    efter den uge pillede jeg så nettet ned og så var de sammen hele tiden. De har sloges meget for de skal jo lige finde ud af hvem der bestemmer og sådan. Det er ikke altid let at føre to katte sammen og jeg har været meget fustreret og haft mange vågne timer om natten over det, men når man så ser dem ligge og putte sammen i sengen og at de får noget ud af hinaden i legen så er det, det hele vær.
    Jeg ville ikke give op efter 2 uger det kan tage op til flere mrd. før det hele er på plads.


    profilbillede
  • #11   21. mar 2013 begge mine katte ELSKER drillepinden bird fra zooplus.
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/drillepind/med_fjer/182742

    Desværre er den ene en vild lille krabat og smadre hurtig fjerdusken så jeg køber fra nu af gerne 3 ad gangen. De gamle drillepinge binder jeg andet legetøj i som er mere holdbart. jeg har i alt købt 4 fra jeg opdagede dem sidste år til nu. så det er ikke fordi jeg skifter dem hele tiden. Men jeg har mistet 2 til min roomba-støvsuger smiley

    1 bind bruger jeg til fodring af daggamle kyllinge ude på græsset(så tager vi en runde fangeleg... det syntes han godt nok var sjovt og spændende sidst! Der var jo MAD! :P) nr. 2 de ødelægge vil og blive til en fodrings pind til den anden kat så skal jeg bare have lidt hjælp til at fodre dem samtidigt hehe.

    Jeg har en frisk kanin pote som jeg vil binde i en pind for kaninpoten er vildt populær selv alene. så håber lidt "sprælleri" vil gøre den endnu mere poppulær ^^


  • #12   21. mar 2013 sikken et dejligt billed Pernille smiley

  • #13   21. mar 2013 Da jeg fik kat nr. 2 gik der næsten 6 måneder, inden de blev rigtig gode venner og min gamle kat ville accepterer den ny. Han var meget bange for hende i starten, selv om hun kun var en lille killing på 14 uger - og han ville ikke acceptere den lille ballademager, når han havde været ene-kat i næsten 11 år. Nu har han meget glæde af hende og kan ikke undvære hende. Det eneste jeg fortryder, er at jeg ikke fik kat nummer to noget før i hans liv, for han er virkelig blomstret op - men har jo helt naturligt ikke lyst til at lege lige så meget som hun, og han får desværre også ondt af det, fordi han har slidgigt. Jeg tænker at hunkatte måske har lettere ved at acceptere killinger end hankatte har. Giv det mindst 3 måneder, hvis du forsøger igen. Og ja Felloway skulle jo netop hjælpe i disse situationer, hvis man har en alm kat. Desværre hjalp det ikke på Romeo, for jeg har en mistanke om at hans lugtesans er nedsat p.g.a at han er en ældre Perser. Men Felloway hjælper på Po. Men sæt gerne Felloway i stikkontakten en uge før, du får killingen hjem - da det tager ca. en uge før det rigtig har bredt sig i huset og begyndt at virke på din kat - og det hjælper jo også killingen, som er stresset fordi den kommer til et nyt hjem med en sur kat, efter at have forladt sin trygge tilværelse hos mor og søskende....;O))

  • #14   21. mar 2013 Tak for alle de gode råd..
    Lige pt. er overskuddet der ikke til at bruge flere måneder på en sammenføring, så istedet vil jeg prøve at aktivere Trunte lidt mere smiley


Kommentér på:
Lille ny kattekilling ?

Annonce