462 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

God aften derude God aften derude

God aften KG
Jeg er vendt tilbage efter at have været inaktiv i et stykke tid. Min mand og jeg har boet i lejlighed i et par år, prøvet at have en indekat og det gik ikke. smiley Vi er så for nogle mdr siden flyttet på landet i et hobbylandbrug og har snakket om at få en musse-fanger. Pludselig faldt vi over en annonce med en kat der blev borgivet.
Så nu har vi en smuk 5 årig neutraliseret misse-dame. Det er skønt med lidt miauv i hjemmet igen.

Vi har så kun prøvet at have katte fra killinger af, så er der noget vi skal være opmærksomme på når hun er så gammel.? Vi har det der halløj i stikkontakten, og hun virker allerede her på første dagen som om hun altid har boet her. Det er med den største selvfølge at hun spankulere rundt. smiley
Men hvornår må jeg lukke hende ud,? Har hørt 14 dage, men synes det er længe, især når hun har savnet den friske luft i den lejlighed hun kom fra.. Hvordan kan jeg se at hun er klar til at blive lukket ud,?

Vi har også en lille baby på 3 mdr, er der noget jeg skal være opmærksom på der,? (Udover at holde hende fra hans sove steder)
Jah, generelt så modtages gode råd til at gøre livet så godt for den finde voksne dame vi har fået os.
smiley hyg jer derude.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God aften derude
  • #1   25. mar 2013 Det tager desværre mindst 14 dage for en kat at opbygge dens duft territorie også +/- alt efter hvor stort området er.

Du kan hjælep ved at tage det brugte kattegru og strø det rundt om huset/grunden for at hjælpe hende med at få opbygget duft sporet.(Husk at hvis i bruger klumpende kattegrus så bliver det til LER når det regner/bliver vådt. så læg det hvor det ikke genere jer!)
    Selv gravede jeg et "udendørs" toilet i vores have hvor jeg i sele havde mine katte med hen og vise dem. det var ret tydeligt at de genkendte deres egen dufter.

Der er fortaler for at gå seleture med katten rundt om huset og andre er i mod det. Det kommer mest an på hvor stresset katten bliver af selen. <b>Husk at når hun endelig skal ud for første gang om det er i sele eller ej så må i aldrig bære hende ud!</b> Åbn døren og lad hende tage så meget tid som hun har brug for. Det kan være at hun gerne bare lige vil side i døren i en halv time før hun gør noget. Så lad hende endelig side hvis hun vil smiley

De første par gange uden sele skal være under opsyn. hav gerne nogle favorit godbider klar så i kan kalde hende tilbage når i skal have lukket igen smiley

Mine 2 katte faldt ret hurtigt til og de kunne næsten ikke vente med at komme ud i de 14 dage derfor gik jeg ture med dem hver dag. gerne om aftenen hvor der var mere roligt da det var sommer så der var mange børn ude i vores området i dagtimerne. så aften/nat var mere afslappet smiley

Held og lykke med misseren!

• #2   25. mar 2013 Ja min. 14 dage ... og så gør som der står i Sasha G indlæg med gruset og følge hende rundet derude.

Og her de næste 14 dage kan i øve jer i at kalde hende til jer.... en bestemt lyd, fløjt eller raslen med en godbids dåse.

De sidste to katte der er kommet til var ude katte i byen.... men jeg holdte dem inde i 2 mdr... da de gik i panik hver gang der kørte en traktor forbi huset.... og så var de bange for kørene på marken der brølede.... og det kan sagtens lade sig gøre og holde dem inde i så lang tid uden de tager "skade" af det smiley

• #3   25. mar 2013 Helt enig med Sasha..

Vil tilføje at de første gange du lukker hende ud, så lad være med at lukke døren så hun hurtigt kan komme ind i sikkerhed hvis noget skræmmer hende..
    Og vejret taget i betragtning så er der yderligere grund til at holde hende inde lidt længere, og især hvis hun har været indekat indtil nu, så har hun jo ikke opbygget en vinterpels, så vent til vejret bliver varmere..

• Frederik N
    Frederik N Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #4   26. mar 2013 Hej og tillykke med hende.
    Du kan sagtens åbne døren om en uge, hvis hun er tryg ved jer og huset, ved hun også sagtens hvor der er mad og kærlighed. Held og lykke og har altså god erfaring uden at hælde kattegrus ud over hele haven

• #5   27. mar 2013 Hej.
    Tusinde tak for jeres svar. Vi holder hende inde lidt endnu så.
    Jeg har dog haft hende med ude i haven sammen med mig, uden snor - hun gik lidt rundt og kiggede og så gik vi ind igen.. smiley hun fulgte efter helt selv, det var super fint.
    Men nu tager vi det stille og roligt.
    Igen, mange tak for nogle brugbare svar. smiley

Kommentér på:
God aften derude

Annonce