Overvægtig kat - vådfoder? {{forumTopicSubject}}
Hej alle kattemennesker
Vores hunkat Raja er blevet ret tyk, efter hun blev steriliseret (og fik fjernet killinger
) i april i år.
Hun (2½ år gammel, 5,5 kg) og vores kastrerede hankat Dexter (1½ år, 5,9 kg) får Royal Canin Sterilised 37. De får en mindre madportion, som vi er blevet anbefalet, og får 1/3 del af dagens ration 3 gange dagligt (morgen, aften og "nat"). Jeg synes dog, at de hele tiden virker sultne. Så snart vi nærmer os fodderskålene bliver de helt vilde.
Jeg synes at have læst herinde, at vådfoder kan være en løsning? Vi har besluttet at prøve os med tørfoder + noget vådfoder, men hele kattemads-markedet derude synes jeg er én stor jungle. Hva' dælen skal vi vælge??
Håber I kan hjælpe
På forhånd mange tak, og rigtig god weekend!
Vh. Amalie
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 152
Jeg har læst alle jeres svar og taget til efterretning
Vi var blevet anbefalet mad-rationer 3 gange dagligt, men da det tydeligvis ikke har virket, vil vi prøve noget nyt.
Vi prøver at lade mad stå til fri rådighed hele tiden, og supplere med noget vådfodder (som vi ikke har fundet endnu). Så må vi se hvordan det går, og ellers finde på noget andet
Tak for hjælpen!
Vh. Amalie
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
Prøv mærker som Applaws, Feline Porta21 osv. Gode mærker, og det er rigtige kødstykker.
Derudover er råfodring til overvægtige katte altid en god idé.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 152
Overvægtig kat - vådfoder?