{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Overvægtig kat - vådfoder? {{forumTopicSubject}}

Hej alle kattemennesker smiley

Vores hunkat Raja er blevet ret tyk, efter hun blev steriliseret (og fik fjernet killinger smiley ) i april i år.
Hun (2½ år gammel, 5,5 kg) og vores kastrerede hankat Dexter (1½ år, 5,9 kg) får Royal Canin Sterilised 37. De får en mindre madportion, som vi er blevet anbefalet, og får 1/3 del af dagens ration 3 gange dagligt (morgen, aften og "nat"). Jeg synes dog, at de hele tiden virker sultne. Så snart vi nærmer os fodderskålene bliver de helt vilde.

Jeg synes at have læst herinde, at vådfoder kan være en løsning? Vi har besluttet at prøve os med tørfoder + noget vådfoder, men hele kattemads-markedet derude synes jeg er én stor jungle. Hva' dælen skal vi vælge??

Håber I kan hjælpe smiley

På forhånd mange tak, og rigtig god weekend!

Vh. Amalie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvægtig kat - vådfoder?
  • #1   3. dec 2010 Som vibeke siger er det MEGET forskellige hvad katte synes om , præcis som os smiley Min kat vil f.eks ikke spise paté , den hvil kun have det foder som heder Gourmet Diamonds . Super godt vådfoder hvis du spørger mig - der er ikke alle de der tilsætningsstoffer i . Derudover får min råt kød .

• #2   8. dec 2010 Hej alle,

Jeg har læst alle jeres svar og taget til efterretning smiley Tak for det!

Vi var blevet anbefalet mad-rationer 3 gange dagligt, men da det tydeligvis ikke har virket, vil vi prøve noget nyt.
    Vi prøver at lade mad stå til fri rådighed hele tiden, og supplere med noget vådfodder (som vi ikke har fundet endnu). Så må vi se hvordan det går, og ellers finde på noget andet smiley Vil i hvert fald gerne undgå light-fodder.

Tak for hjælpen!

Vh. Amalie

• #3   8. dec 2010 Hej Amalie

Prøv mærker som Applaws, Feline Porta21 osv. Gode mærker, og det er rigtige kødstykker.
    Derudover er råfodring til overvægtige katte altid en god idé.

• #4   8. dec 2010 Tak, det vil jeg prøve at kigge efter smiley

Kommentér på:
Overvægtig kat - vådfoder?

Annonce