{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

Kan en killing være for tyk {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har en ungkat på 7-8 mrd. som er ret godt i stand. Jeg ved han vejer mere end han burde men er han bare killinge fed eller kan killinger/ungkatte godt veje for meget.
Han er kastereret og laver ikke så meget mere.
Hvis det ikke er godt for ham at veje for meget må man så godt give ham slanke foder.

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan en killing være for tyk
  • #1   26. mar 2013 Det bedste ville være at fodre ham med kastrat foder. Hvor meget vejer han da? Og killinge tyk vil jeg ikke sige han kan være når han er 8 måneder. Men når en kat bliver neutraliseret tager de altid lidt på af det.

  • #2   26. mar 2013 kan vejer 6 kg.


  • #3   26. mar 2013 Jeg går udfra at det er din norske skovkat, det er en normal vægt for en norsk skovkat der er neutraliseret, og han ser bestemt ikke for tyk ud, nu når jeg kan se han er stor i kropsbygning. Men fin ser han ud smiley

  • #4   26. mar 2013 Jeg er næsten helt sikker på han er for tyk. han er rund når jeg kigger oppe fra rykken af og jeg kan ikke mærke nogle ribben selv om jeg så prøvede smiley

  • #5   26. mar 2013 Jeg kan godt nok heller ikke mærke ribbene på mine maine coons på 6 kg. Jeg har en pige på 9 måneder som vejer 5,5 kg og hun er ikke for tyk og er endda heller ikke neutraliseret. Men hvis du mener han er for tyk så tag ham en tur til dyrlægen, de skal nok kunne give dig et svar på det hele, også hvilket foder som vil være bedst at fodre ham med.

  • #6   26. mar 2013 Jeg ville ikke købe nogen form for slanke/ light foder til din unge kat smiley det kan de blive fede af, der er ikke kød nok i.
    Jeg har en stor bamse, han vejede i december 10,7 kg og det er for meget, han skal helst kun veje 9,7 kg efter hvad dyrlægen siger, nu vejer han 10,1 kg og det eneste jeg har gjort, er at fodre med vådkost morgen og aften, det fylder mere i maven og jeg vælger så også noget uden korn og sukker, det opfylder LUX fra Aldi uden at være dyrt, ca5,5kr, jeg køber så andre tilsvarende på zoopluds men de er noget dyre, jeg leger så også med ham og han har den helt normale tendens til at være tykkere om vinteren end om sommeren.


  • #7   26. mar 2013 Som sådan kan en killing/ungdyr ikke være for tyk. Bliv ved med det foder du bruger, skift det evt ud med Applaws, der ikke er fyldt med korn men med animalske proteiner.
    Derudover så giv enten råt kød eller dåsemad 2 gange dagligt.
    Der er ingen grund til såkaldt specialfoder, når katten ikke er direkte syg. Den eneste forskel der er på det til kastrater er at der er en anelse mindre magnesium i og så en del mere korn, så også giver en masse unødvendige kulhydrater.


  • #8   26. mar 2013 Okay tak for alle de gode svar smiley Meningen er også at han skal ud i løbegård til sommer så der får han også noget mere motion. smiley


  • #10   26. mar 2013 Nej ikke slanke foder!

    Råt kød eller vådfoder med masser af kød indhold. Tjek dit nuværende tørkost/vådfoder for korn og sukker indhold. Hvis korn eller majs er en af de 3 første ingredienser så kig efter noget andet.

    som Felis siger kan det være vinterfedt fordi din kat ikke gider bevæge sig rundt i kulden. Min den ene har taget lidt på i vinter men han er allerede begyndt at bevæge sig uden for mere så jeg regner med at se det falde af om en lille månedstid.

    Held og lykke med løbegården det bliver sikkert skønt for jer begge ^^


  • #11   26. mar 2013 Kattemis det at det kan købes ved dyrlægen, ændre ikke på der for mig smiley dyrlægerne tjæner kassen på salg af foder, og har ikke altid en uddannelse i foder til kat.
    Ok de dør ikke af, altså nu og her, og nogle katte klare sig.
    Jeg har selv en kat som i flere år har fået special foder til nyrekatte, men nu hvor han får vådfoder har han pludseligt i 1 1/2 år haft normale nyre tal og det selv om jeg ikke giver ham specialfoder mere smiley


  • #12   26. mar 2013 Masser af vådt og råt. Mine spiser meget mindre tørfoder efter jeg fodrer med råt også. Bare en lille vinge mætter utrolig meget!


  • #14   26. mar 2013 Yup som de andre siger så har dyrlæger desværre ikke nogen reel uddannelse i ernæring vejledning. De får noget undervisning hvor producenterne kommer ud og introducere deres produkter.

    Hvis man vil snakke med nogen omkring god sund kost til sine kæledyr skal man kontakte en Veterinær Ernærings Terapeut(VET) som er en ny uddannelse som meget få personer har taget indtil videre smiley
    du kan finde din lokale VET. på http://www.bvet.dk/index.html


Kommentér på:
Kan en killing være for tyk

Annonce