6.179 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

min kat har tabt en stor tand min kat har tabt en stor tand

har lige opdaget min kat har tabt en stor kindtand, og han har ikke på noget tidspunkt vist smerte eller ændret opførsel. såret ser helt fint og friskt ud, og han spiser stadigt godt og drikker fint. hvad mener i tror i ikke det vokser fint sammen og bliver okay i løbet af nogle dage? har i oplevet noget ligende eller? og han får i forvejen mad med forebyggelse mod dårlige tænder købt i dyrehandel. har to andre katte og det har jeg altså aldrigt oplevet før.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min kat har tabt en stor tand
  • #1   30. mar 2013 Jeg har aldrig oplevet det, men har den jævnligt tandkødsbetændelse? Du skal også lige have FORL i tankerne samt at det ka være sket ved et voldsomt slagsmål hvis den kommer ud.

• #2   30. mar 2013 hej tak nej har aldrig set han havde betændelse og nej han kommer ikke ud, men jeg fik ham som voksen og der stod i papirende at han manglede flere tænder så måske kan det være han en sjælden gang imellem taber dem. men lyste ham i munden så godt jeg kunne og kan ikke se der er noget i vejen med de andre og de ser fine ud. han er købt gennem en dyrlæge som havde reddet ham fra en person som havde mishandlet ham. har haft ham i næsten tre år nu og dyrlægen vidste selvfølgeligt ikke ret meget ellers om hans historie.

• #3   30. mar 2013 Når den allerede har mistet flere tænder, synes jeg at du skal bede dyrlægen om at tage et røntgen af gebisset, for på den måde kan man afsløre FORL. Det kan så vidt jeg ved ikke behandles, men en kat ka sagtens leve et langt og godt liv uden tænder hvis det skulle komme så vidt.
    Har den ellers ofte infektioner, snottet, diarré o lign.?

• #4   30. mar 2013 nej han har ikke diarre eller snot, heller ikke infektioner men tror nok hellere jeg for en sikkerheds skyld når det nu bliver hverdag igen må få ham tjekket ud. han er faktisk den mest hårdføre missekat jeg ha,r de to andre de skal jævnligt afsted pga sår eller andet men ham nej han fejler altså aldrig noget undtagen lige det jeg så nu.
    Han gabte mig nærmest lige op i knolden og derfor kunne jeg pludseligt se det friske sår hvor hans tand har siddet den helt bagerste kindtand i højre side var væk.

• #5   30. mar 2013 Min gamle Simba, mistede pludseligt en hjørnetand. Han skulle have antibiotika, for at være på den sikre side, for der kan altså gå en slem gang infektion i hele mundtøjet. smiley

• #6   30. mar 2013 har antibiotika og vil give ham inden jeg går i seng, ved hvor meget han skal have så det ikke noget problem. Uddannet indenfor området så det nemt nok. Min dyrlæge har også givet mig med så hvis en af de andre blev syge så kunne jeg påbegynde behandling. men han skal tjekkes når det nu bliver hverdag helt sikkert.

Kommentér på:
min kat har tabt en stor tand

Annonce