{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.808 visninger | Oprettet:

min kat bliver jagtet!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

min kat bliver jagtet ude i vores have!
de hvæser af hindanden og slås!

min kat er dog den der bliver jagtet så den er meget bange for at gå ud fra vores have....kattene der jagter hende kender vi ikke!

hvad skal jeg gøre????????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kat bliver jagtet!!!!!!!
  • #1   30. mar 2013 Det er rigtig svært for dig at gøre noget, grunden til di kat bliver jagtet er sansynligvis at din kat er steriliseret og de katte der jagter hende nok er fertile hankatte, de vil have jeres have som teritorie, måske vil det hjælpe at strø hendes brugte kattegrus (hvis i har det) langs med jeres grund, for det vil hjælpe hende med at markere at det er hendes teritorrie, men ellers er eneste sikre mulighed at indhegne jeres have, så hverken jeres kat eller andre katte kan komme ind på jeres grund, men din alder taget i betragtning, så er det jo noget du skal have dine forældre med på..
    Du kan også når du ser de fremmede katte prøve at sprøjte vand efter dem, dså de får at vide at de ikke er velkommene, men det er virkeligt svært..


  • #2   30. mar 2013 hmmm....

    Du kune forsøge at lægge gå væk kat rundt om hele haven for at holde den anden kat væk. Den fremmede kat mener jo at ´jeres have er dens territorie.

    Ellers forsøg at få spøjtet den fremmede kat med vand hvergang den bevæger sig ind i jeres have...


  • #3   30. mar 2013 Sasha jeg ved ikke rigtig hvor smart det er med gå væk kat, når man selv har kat, ens egen kat vil jo heller ikke kunne lide lugten af det, så det ville jeg nok ikke anbefale..

  • #4   30. mar 2013 Jeg har hørt at nogle brugte det til at holde fremmede katte væk for at give deres egen kat ro.

    Det kommer an på hvor lille haven er. Hvis den er stor så nok til at katten kan være på midten uden at blive generet af lugten så kunne det virke. Hvis det er en meget lille have så ville det nok være fo rmeget for kattens lugtesans.

    Nu har sådan noget indendørs gå væk katte sprøjt aldrig rigtig virket på mine katte desværre. så ved ikke om det udenfor virker overhovedet.


  • #5   30. mar 2013 Hegne jeres have ind, og enten putte "tag" på eller et lille (svagt) stødhegn i toppen af hegnet, så ricikere du heller ikke din kat render hen og genere deres

  • #6   30. mar 2013 mange tak....vores metode er at vi åbner vinduer og døre og råber efter den!!!
    det er dog kun den fremmede kat der bliver forskreget...
    vores kat lister bare ind


  • New U
    New U Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   17. feb 2018 Jesus nogle dårlige råd. Sprøjte på dem, hegne haven ind, stødhegn?
    Hvad med blot at indse at der er vindere og tabere i naturen - i dette tilfælde er din kat taberen og en dag får den måske nok og får sat respekt. Den læring kan den så bruge til fortsat at forsvare området. Indtil da må den så gå rundt og være bange. Ligefrem at tage kampen op på kattens vejne, er sgu lidt curling-agtigt.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #8   18. feb 2018 Hej New U

    Det er en næsten 5 år gammel tråd du besvarer. smiley


  • tina J
    tina J Tilmeldt:
    jun 2022

    Følger: 11 Følgere: 2 Svar: 1
    #9   27. mar vores lille hunkat bliver jagtet og angrebet af naboens store hankat. Den kan ikke løbe fra den og kan ikke klare sig. Den bliver jagtet helt hen til vores kattelem. Hun er sterilliseret og nybegynder i udelivet, som hun elsker.Hun er lidt bange nu, Kan jeg gøre noget ?

  • #10   27. mar Tina J
    jeg syntes du skal oprette din egen tråd med dit problem, i stedet for at kommentere i en 6 år gammel tråd hvor kun dem der har kommenteret i tråden vil se dit opslag, du vil få meget bedre svar hvis du laver dit eget opslag, dette er ikke en kritik eller noget, blot en venlig oplysning smiley


Kommentér på:
min kat bliver jagtet!!!!!!!

Annonce