{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Min kat bliver køresyg eller ? {{forumTopicSubject}}

Når vi køre i sommerhuset med vores 4 katte (alle i sin transportkasse). Køreturen tager ca. 1, 15 time.
Når vi ca. har kørt i 1 time, (10 - 15 minutter før vi er fremme) kan Dali ikke længere holde sig og laver stort. Så det ender altid med at han først skal vaskes, før han kan blive lukket ud til de andre, og det kan han selvfølgelig ikke lide. Et par gange har han først kastet op for så bagefter at lave stort.

Mit spørgsmål er det fordi han bliver køresyg eller ?

Kender andre til samme problem, og hvordan har I løst det?

Vi har prøvet at køre på forskellige tidspunkter – morgen - eftermiddag - aften.
Transportkassen bliver vasket af og der bliver lagt en ny pude i. (så al duft burde være væk).
Vi har navn på kasserne så det er altid den samme de kommer i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat bliver køresyg eller ?
  • #1   22. mar 2020 jeg har også et par stykker som gør det
    især min Batman på snart 18 år har altid gjort det. Dog er det som om det er gået væk her de sidste par år.
    den eneste jeg endelig har prøvet er dr bach nødhjælp (fås hos matas + flere steder på nettet til omkring 110 kr), det har hjulpet lidt på det. Er startet op dagen før med et par dråber i deres vandskål
    det skader ikke de andre katte - der bliver mere ro på dem smiley

    har prøvet at være flyttet hvor vi startede med at vaske 6 katte - de havde hver deres kasse og alle havde lavet stort i den smiley smiley smiley Og det STANK i bilen.. smiley smiley


  • #2   22. mar 2020 Anja n.. bach nødhjælp det må jeg prøve. Tak håber det hjælper bare lidt smiley
    For ja det stinker i bilen det sidste af vejen smiley smiley smiley
    Men lidt øv at høre at din Batman på 18 altid har gjort det. smiley



  • #3   22. mar 2020 En af mine forrige katte gjorde det af stress hver gang han skulle HJEM fra dyrlægen - 1000 m.

  • #4   22. mar 2020 Ja min Røde, starter efter højest en 1/2 time, uanset hvordan han transporteres, har prøvet at gå med boksen, køre den i klapvogn, i bil og i cykelanhænger på gå ben, hvor han er sammen med sin med kat og med bakke, som han også bruger, men er så tynd i maven, at det er ud over alt, og det stinker forfærdeligt ( bræk agtige)
    Jeg har heldigvis en dyrlæge som kommer hjem til os, normalt, men ikke i Corona tider, der er hun på en lokal klinik, så jeg åbner vi undgår sygdom smiley


  • #5   23. mar 2020 Tak for svar.. Godt at høre at det ikke er så ualmindeligt.. smiley

    Håbede på at der var en mirakelkur, smiley
    Har bestilt bach nødhjælpsdråber som Anja forslog, håber det hjælper lidt smiley


  • #6   8. maj 2020 Vil lige følge op på køretur/køresyg smiley
    Vi har nu prøvet at give Dali bach dråber 2 dråber i maden om aften før og 2 dråber i hans mad om morgen, samme dag som køreturen.
    Og han kaster op ca. 10 min inden vi kommer frem, men (krydser stadig fingere) han har ikke lavet stort, hvilket er utroligt godt, for så slipper han for den store vasketur smiley
    På 2 hjemture har han holdt alt i sig både det ene og det andet.


  • #8   8. maj 2020 Samsungs mor det var godt at høre at jeres køreture også går bedre, smiley også godt fordi I køre da hver uge mener jeg at kunne huske smiley
    Ja vi har også fundet ud af at det er vigtigt at vi køre med samme hastighed, komme vi til at sætte farten op, begynder de hurtigt at give lyd fra sig. smiley


  • #10   9. maj 2020 Ja.. jeg læste du var corona hjem sendt - Det kan dine dyr godt vænne sig til (vil jeg tro), men de må også syntes det er underligt at I ikke skal køre det plejer I jo smiley smiley smiley

Kommentér på:
Min kat bliver køresyg eller ?

Annonce