3.437 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Søskende kan de huske hinanden?? Søskende kan de huske hinanden??
Vi har nu besluttet at købe vores kat koko's bror Kashmir, mit spørgsmål er så: da de kun har været væk fra hinanden i et par måneder, vil de så kunne huske hinanden uden problemer ? Og hvordan er den bedste måde at introducere dem for hinanden igen ?
0 synes godt om
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Det bedste metode jeg har læst har været hvor der blev brugt et net i dørkarmen så kattene kunne snuse til hinanden uden at kunne angribe.
først blev kattene holdt adskilt et par dage. Så blev der byttet rundt i deres legetøj/møbler. nr1 kat fik nr2 kats kurv og nr2 kat fik nr1s kurv så de kunne vænne sig til duften af hinanden.
Derefter gik man så over til nettet i døren som jeg snakkede om i starten. indtil kattene blev lukket sammen under opsyn.
Der er mange tråde herinde omkring sammenføring/nykat så du kan bare søge løs.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Kan fortælle dig at da min Tøsen blev gammel nok til at flytte fra sin mor og ind hos mig, da købte min morbror hendes søster, de skulle på ferie ca. 1 mdr efter og da havde jeg lovet at passe hende her hos mig hvor hun var vokset op sammen med min Tøsen (jeg var plejemor og havde derfor ikke moderen længere) Der gik ca en times tid så spænede de 2 killinger rundt og legede, da var de ca 4 mdr.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Jeg har set min kat gå helt amok over at møde en killing som stadig sad i sit bur så jeg ville være meget nervøs for at sætte dem sammen uden tilvænning.(Det var Aidan der gik amok også kopierede Macro ham.... meh)
Da Aidan havde været væk i 5 dage(fanget i en kælder ved uheld) der gik Macro straks i forsvars position for det der var i hvertfald ikke hans bror mente han. Så måtte jeg lige give Aidan en times ro for sig selv og gned ham med en af mine bluser så han begyndte at få sin normale duft igen... De kæmpede stadig meget den første dag og måtte holde dem adskilt et par gange ved at have en på skødet.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Du skal nok ikke forvente de kende hinanden, så de skal betragtes som 2 fremmed når de sættes sammen.
Det vil hjælpe en del hvis begge er neutraliserede.
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 6 Svar: 20
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Søskende kan de huske hinanden??