9.751 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 59 Svar

Pia C
Pia C
Følger: 1 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 15

Dybe sår efter slåskamp Dybe sår efter slåskamp

Hej derude:)

Min dejlige kat har været ude og slås. Jeg opdagede det ved at han bare så sammen krympet i sofaen da jeg kom hjem og det er ikke normalt for ham, for han skal meget gerne sige hej, også kunne det jo være at der faldt lidt mad af ned til ham i forbivejen i køkkenet.

Til at starte med måtte jeg ikke rører ham uden at han klagede sig og det var lidt lige lige meget hvor man rørte, og man kunne se at han havde smerter men ellers ikke en lyd.

Så tog jeg en håndfuld mad hen til ham. Jeg placerede det sådan at han skulle rejse sig. Der kunne jeg se at han ikke ville støtte på sin højre forreste pote. Jeg ville kigge på den noget mere, men måtte ikke, og besluttede mig for at vente til jeg havde sovet.

Det har jeg så nu, og har nu kunne konstatere at han har fået 3 dybe sår, der sidder sådan at det passer med et sæt hjørne tænder.

Ville høre om der var nogen der havde været ude for at deres kat har fået de her dybe sår?
- Har en gang selv bleven bidt af en bange kat i armen, og der tog jeg min arm og lagde den i blød i en gang brun sæbe vand - kan man gøre det samme med katte og rense det ?

- Har desværre ikke råd til den en gang dyrlæge, selvfølgelig bliver det absolut nødvendigt skal jeg nok, men har noget det minder om 250-300 på min konto...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dybe sår efter slåskamp
  • #1   31. mar 2013 3 dybe sår ER nødvendig at gå til dyrlæge med.. Det kan være de skal syes og/eller din kat har større skader som man ikke kan se med det blotte øje

• #2   31. mar 2013 Jeg har haft en oprevet klo med betændelse og dyrlægen sagde at jeg skulle rense kloen med klorhexidin så jeg fyldte en skål/kop jeg kunne lukke med låg og dybbede poten deri.

Det var den nemmeste måde at rense det også tørrede jeg poten let bagefter.
    Jeg har også en klorhexidin gele jeg køber hos dyrlægen som jeg påføre dybe skræmmer.

Dog skal du altså passe på at når det er et bid kan der meget meget nemt gå betændelse i det så antibiotika vil være bedst. Da min kat blev bidt i benet(lige over knæet) fik han antibiotika og smertestillende fra dyrlægen. Men selv med det fik han en lille infektion der først kom 3 uger efter så han fik en ekstra behandling med antibiotika før alt var væk.

• #3   31. mar 2013 nu ved jeg som sagt ikke noget om det, men syr man sår på 3-4 mm i diameter ?

Jeg kunne selvfølgelig tage forbi på tirsdag, for eftersom at der ikke er problemer med at rører ham mere, og at han ikke klager sig, vil jeg virkelig ikke til dyrlæge i påsken det gør bare regningen 4 gange så stor smiley

• #4   31. mar 2013 jeg tror ikke det skal sys men der skal nok noget antibiotika til for at sikre dig imod infektioner. hvis først der kommer infektion kan det gå i blodet og så er det muligvis farvel smiley

Med mindre din kat bliver syg så tror jeg dog godt du kan vente til tirsdag. Jeg kan udemærket godt forstå dig omkring dyrlæge og påske.

Min kat har en flænge i øret lige nu og jeg har ikke taget ham til dyrlæge fordi jeg kan holde øje med det selv men hvis det var i hans pote så var jeg taget til dyrlægen fordi det kan være alt muligt andet galt(og poten bliver slæbt igennem alt mulig møj udenfor).

• #5   31. mar 2013 Jeg synes du skal tage forbi på tirsdag.. Bare for en sikkerheds skyld...

• #6   31. mar 2013 Ja det kunne godt være at man skulle det smiley

- nu er det heldigvis ikke så meget poten kom jeg lige i tankerne om, det er oppe der hvor benet bøjer smiley men et smut fordi bliver det nok til så smiley

• #7   31. mar 2013 Kunne være du skulle have fat i noget desinferende sæbe og vaske benet med.
    Du kan få noget som hedder medi skrub til ca 80 kr på apoteket.
    Det er sådan noget sæde kiurugerne bruger inden de opererer.
    Jeg bruger dette til et sår hos min hest nu, og det fungere godt.

• #8   31. mar 2013 det kunne godt være ja smiley men har de ikke også lukket ? smiley

• #9   31. mar 2013 Tænker der må ligge nogle som har døgn åben.

• #10   31. mar 2013 ja muligvis smiley

• #12   31. mar 2013 Okay ja, han har gjort store fremskridt siden igår. Han går på benet uden at 'halte'. Det er lidt hævet ligesom ved alm. sår.

Jeg har normalt også råd skal det lige siges. Jeg vil ALDRIG kunne finde på at tage af et dyr ELLER barn for den sags skyld uden at have råd til det... Der faldt bare lige en kæmpe regning i sidste måned.. smiley

• #13   31. mar 2013 Felis. Da jeg blev bidt af min kat(hans pote sad fast og han var i panik) der sagde dyrlægen bare at så længe jeg havde fået en stivkrampe vaccination så var der intet der skulle gøres med mindre såret udviklede sig.

• #14   31. mar 2013 Nu har han lige leget rundt og løbet rundt sammen med grisen ;D

• #15   31. mar 2013 Bidsår er lumske, så jeg vil kraftigt anbefale dig at din kat kommer til dyrlægen. Efter min erfaring, så skal de som regel behandles med penicilin. Kommer der først en byld, koster det kassen og kan være langvarigt at behandle.

• #16   31. mar 2013 jeg arbejder også på det kom lige til at tænkte på min vens dyrlæge der er en ældre herre og åbner i påske og sådan (hvis han er hjemme) uden at det koster ekstra smiley

• #17   31. mar 2013 Du skal holde GODT øje med ham den kommende tid, måske op mod 2 uger. Byld eller blodforgiftning kommer ikke lige samme dag eller dagen efter, men er noget, der bygger sig op. Ofte vil man opleve, at der ikke kan findes bidsår på en kat med byld eller blodforgiftning, fordi disse sår simpelthen læger op, før følgevirkningerne viser sig.
    Men nu ved du jo, at din kat er blevet bidt, og så synes jeg egentlig også, at du burde tage til dyrlæge og få forebygget mod en infektion. Du ville jo selv tage på skadestue. Bidsår kan *ikke* vaskes, der vil altid gemme sig bakterier nede i bunden, som kun kan tages med antibiotika.
    Min mors kat var ved at dø af blodforgiftning sidste år - åbenbart efter en slåskamp (der havde ingen tegn været). Den blev sløj og mistede spiselysten, og heldigvis reagerede hun hurtigt og trodsede vagtgebyr, så den blev reddet ved at blive indlagt. Det var dog så stor en belastning for kroppen, at katten kort tid efter igen spontant fik blærebetændelse og måtte i behandling igen. Så det er altså ikke at spøge med!

• #18   31. mar 2013 Pia:
    En kat er også utrolig god til at holde sig selv ren incl. sår, så jeg kan kun støtte op om rensning med kogt, koldt vand og ellers se hvordan det udvikler sig.
    Jeg har da set mange skrammer i mit liv, og det er de færreste der har krævet dyrlægehjælp.
    Mht. kattebid, så må jeg da have et ufatteligt godt immunforsvar, for jeg har da aldrig fået penicilin for kattebid - heller ikke dengang min hånd var hævet og blå;)
    Men jeg har min stivkrampevacc. i orden:)

• #19   31. mar 2013 Nu vil jeg ikke selv tage på skadestuen for bid sår, har haft et bid sår (som sagt) og gjorde ikke andet ved det end at rense det smiley

Men finder lige nr. til den dyrlæge og snakker med ham og hvis han vurdere han vil se ham el. andet så er det det der skal til...

• #20   31. mar 2013 Så skulle du tage at læse om nogle af de uheldige katteejere, der er i månedslange behandlinger og med mange-mange smerter efter kattebid. Problemet er jo, at når først det er gået galt, så er det ikke altid nok, bare at begynde at behandle derfra.
    Heldigt for dig, at det er gået godt indtil nu. Jeg har aldrig selv prøvet at blive bidt i en grad, så jeg har opsøgt skadestue, men bidsår med dybde skal virkelig tages seriøst.

• #21   31. mar 2013 De gange jeg er blevet bidt af en kat, så er bidet i løbet af meget få timer hævet og rødt så det kræver penicilin (og stivkrampevaccination, hvis den ikke er up to date). Jeg ventede engang fra lørdag formiddag til mandag, da jeg ikke gad skadestue/vagtlæge, og hold da op hvor så den finger ud og jeg har stadig men i ledet nu ca 2 år senere. Så bid fra katte skal man ikke sådan lige "overse".

Men nu er det katten der er blevet bidt og var det en af mine, så var dyrlægen kontaktet. Jeg har haft plejemisser med bidsår/bylder og det kan blive noget meget langvarrigt hvis det får lov at sidde for længe UDEN behandling.

• #22   31. mar 2013 Lidt information her: (link fjernet)
    Flere katteejere har oplevet, at nogle læger ikke har villet give den rigtige type antibiotika (og hvor det netop er endt i månedslange forløb med operationger osv.), så der har de seneste par år været meget fokus på at informere om den korrekte behandling af mennesker, der er bidt af kat.

• #23   31. mar 2013 Kunne du ikke bare ringe til dyrlægen og forklarer som du gør til os, altså at din aktier frisk igen osv. Og om du kan rense såret og se tiden an til på tirsdag? Det er gratis at ringe smiley :) smiley

• #24   31. mar 2013 Jow, men nu kan man jo også være uheldig med bidsår.
    Men der skal i hvert fald noget til hvis jeg skal på skadestuen med et kattebid.
    Måske er jeg en "Det skal nok gå" type, men man skal nu ikke fare på skadestuen hvis det er noget man selv kan klare.
    Det vil jo også altid være de store skrækscenarier der bliver trukket frem i artikler - især hvis videnskaben skal overbevises;)

• #25   31. mar 2013 Marianne: De historier jeg i første omgang refererede til kommer nu fra helt almindelige hr. og fru Danmark katteejere, der har prøvet at blive svært syge af kattebid. Men da de fortæller deres historie på et andet forum, må jeg ikke linke til dem herfra.

• #26   31. mar 2013 videnskaben har selv bevist at kattespyt ligger meget højt på listen når det gælder farlige bid. Første gang jeg blev bidt, slog jeg det også hen som noget småtteri. Hold nu op en skideballe jeg fik, først af egen læge og siden af lægen, på skadestuen. Så vidt jeg husker så sagde den sidstnævnte at så man bort fra slangebid, var kattebid det 3. farligste bid, komodovaranens det farligste og jeg kan ikke huske andenpladsen.

• #27   31. mar 2013 Der har lige været en tråd på FB Inges kattehjem...

Hvor en person blev indlagt i en uge og opereret... pga et kattebid i en finger... det er altså ikke noget at spøge med...

Man skal holde rigtig godt øje med de bid... min den Bette... har lige haft et bid der sad højt oppe på forbenet på indersiden... og der gik måske 2 dage inden jeg opdagede det (viste ingen tegn på smerte ellers) og der var altså en byld... så afsted og få et skud....

Kattes hud heler meget hurtigt... så derfor får de ofte bylder efter sådanne skader... det værste er at de hurtigt kan sprede sig til deres led... og så bliver det svært at behandle.....

Husk at have en opsparing på min. 2000 kr til netop disse ting!!!

• #28   31. mar 2013 Der er ikke noget der hedder at have kat men ikke råd til dyrlæge og da slet ikke en kat der render ude.

Med 3 dybe sår er et besøg hos dyrlægen nødvendig så ud og find nægle du kan låne penge af.

Jeg synes du er et dybt uansvarligt menneske

• #29   31. mar 2013 Uhh det lyder skidt jeg vil også sige dyrelæge

begge vores katte har prøvet at få bidmærker så de skulle syes

• #30   31. mar 2013 Alice A: Jeg undskylder da meget at jeg blev nød til at bruge hele min opsparing på en kæmpe uforudset regning.. Jeg har overhoved heller ikke på noget tidspunkt skrevet at jeg nægtede at tage ham afsted, men spurgte til råds om man kunne "sparer" det væk, fordi at hvis det var lige så let som da jeg selv fik et ordenligt bid, kunne det være rart at sparer de penge.

Og jeg tager også ansvar for min kat.. Har sat oppe hele natten for at følge om han blev dårlig, passet ham så han ikke manglede noget, sørgede for at han lå på hans yndlings tæppe, prøvede at gøre ham ren og forsøgte på at der ikke kom unødvendige bakterier til.
    Har stadig kæmpe hul i maven og gør hvad jeg kan !..

- Det jeg vil med denne besked af at måden du skriver den sidste del af kommentaren på sårer mig rigtig dybt, og gør mig inderligt ked af det.
    Du ved intet om hvilken situation jeg sidder i..
    - Jeg har ondt af dig at du kan dømme folk som uansvarlige fordi de spørger om man kunne spare de penge, fordi at man ikke ved bedre.. Sådan en som mig, spørger om hjælp og fordi at jeg ikke vidste bedre... Og har flere gange konstateret og skrevet at han skal afsted til dyrlægen...

• #31   31. mar 2013 Håber det går godt

er det hævet eler noget?

• #32   31. mar 2013 Har kat et hul i maven ?? Altså sår ??? Eller misforstod jeg det du skrev ?

Har den et direkte hul, så skal du altså kontakte dyrlægen, for ellers kan det ende helt galt.
    Sådan noget sker desværre næsten altid uden for alm lukketid og så koster det ekstra, så jeg kan varmt anbefale dig at lave en opsparring eller en kattekonto, for det er væmmeligt at måske skulle aflive en kat, fordi man ikke har råd, her og nu.
    Det hjælper dig selvfølgelig ikke her og nu. Men så kan du i hvert fald gøre noget ved det senere, så du ikke kommer i sådan en trræls situation igen.

• #33   31. mar 2013 Marianne: Jeg tror hun mener at hun intet ar spist

• #34   31. mar 2013 Det er mig der havde "et hul i maven" var nervøs smiley

• #35   31. mar 2013 OK Pia, jeg blev helt nervøs og håbede at jeg misforstod dig. smiley og det gjorde jeg heldigvis.

Jeg håber at du på trods af dine økonomiske trængsler alligevel tager din kat til dyrlægen, det kan jo være du har mulighed for en afdragsordning. Ellers håber jeg at du til en anden gang, laver en opsparring eller forsikring. Agria synes jeg er god.

• #36   31. mar 2013 Du kan evt. godt undgå dyrlæge men du må ikke lukke katten ud og skal holde øje med ham hele tiden. De syr sjældent flænger sådan som du beskriver dem, men giver katten antibiotika og renser såret. Du skal vaske hans pote så der ikke er noget snavs i såret. Så hvis du ikke har det hjemme køber du klorhexedin i pulverform hos apoteket og sørger for at drysse det på såret. Det koster ca. 30 kr. Det burde gøre at såret heler. Hvis det ikke bliver bedre i løbet af et par dage skal han til dyrlæge. Og hvis du er mere i tvivl, så ring til dyrlægen og spørg indtil om han har andre foreslag. Mine kom i perioder hjem med nogle voldsomme sår og andre opdagede jeg det først når der var kommer en byld pga. snavs fra den anden kats negle. (min kat var meget langhåret og sky og ville ikke altid kæles derfor det ikke altid blev opdaget) Det har sparet mig for mange dyrlægeregninger og har altid fået af vide af min dyrlæge at det er helt okay måde at gøre det på..

• #37   31. mar 2013 hejsa
    Jeg ville helt bestemt tage til dyrlæge-

Med tre åbne sår er det absolut nødvendigt.;-)

Vores kat kom også hjem med sår,og selvom den blev plejet,dannede den en byld

• #38   31. mar 2013 heh, jae, hvis han havde hul på maven var jeg OVERHOVED ikke i tvivl, ikke et sekund heller, så må jeg blive uvenner med banken hvis det var det der skulle til smiley

- Jeg prøver at ringe til dyrlægen når jeg for nr. til ham smiley

• #39   31. mar 2013 Godt at læse Pia smiley

• #40   31. mar 2013 Mine katte har aldrig sår efter slåskamp, har også tænkt meget på det, vi tror at det måske er fordi at vi har nogle muskuløse katte.
    når vi ser en anden kat i vores have er de ofte meget spændte i deres bevægelser og så når de især ser bella, er de væk på et split sekundt.
    Så jeg tror det er fordi at de andre katte ikke får lov at røre Bella.
    Nuzer har haft et par sår når han kommer hjem fra slåskamp men det er bare nogle små flænger.

Hvis dette en dag skete for en af mine engle, ville jeg klart bruge lidt af mine månedespenge på at få dem til dyrelæge, men det er for det meste mine forældre der betale.
    Held og lykke med den "revnede" mis<333
    Knus<33

• #41   1. apr 2013 Du kan godt forsøge med sæbevand ( brun sæbe eller sæbespåner ) Indtil tirsdag og er han ikke blevet bedre, så er du nok til at skulle forbi dyrlægen. Hvis du ikke kan komme til at få benet i sæbevand, så lav noget sæbevand og brug vatrundeller og dup det på stedet men det tager meget længere tid, før det kommer langt nok ind.... Men der sker ikke noget ved at prøve smiley

• #42   1. apr 2013 Pia C Det var ikke for at såre dig, det undskylder jeg.
    Man ser bare ofte at folk ikke har veljen til at betale hvis ens kæledyr har behov for det

• #43   1. apr 2013 Det er iorden alice smiley

- Har snakket med dyrlægen og han sagde at når han ikke sover så meget mere, kan lege, ikke opføre sig anderledes, og benet ikke er hævet eller varmt så skulle jeg ikke kigge forbi smiley I stedet for alle de ting der er nævt her, ville han anbefale afkølet kamillete i stedet smiley så det skal bare købes smiley

• #45   1. apr 2013 Okay det er vist en meget gammel dyrlæge du har haft fat....

Kamille te er kun til at drikke... Lige som Felis skriver ...

Det er faktisk 30 år siden man begyndte at fraråde at bruge kamille te til at rense øjne og sår.... da det kan skade mere end det gavner.... både til mennesker og dyr....

Men gamle skrøner er åbenbart svære at få bugt med smiley

• #46   1. apr 2013 Nu har kamille altid haft en helbredende virkning ,helt tilbage i middelalderen og tilbage til de kloge koners tid.
    Det er en aktiv urt,virker betændelseshæmmende,afslappende osv.

Vil gerne have en begrundelse for at kamillens gunstige virkning pludselig er overtro smiley

• #47   1. apr 2013 Det frarådes at bruge kamillete på grund af mange lokalt irriterende stoffer.
    Især til øjnebetændelse, da det kan give ridser på hornhinden.....

Det skal man ikke søge længe efter på google.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #49   1. apr 2013 Her har jeg fundet nogle links om kamillete, men det er til børn, som i højeste grad også gælder hos vores katte.

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=SYGDOM&id=14840

<b>"Man anbefaler ikke brug af kamillete til børn med øjenbetændelse, af hygiejniske grunde."

Helen Lyng Hansen, sundhedsplejerske. </b>

http://www.barneguiden.dk/default.asp?thdid=1269

Her står bla.

<b>"Til gengæld tyder undersøgelser på at de bakterier der findes i kamillete kan have en uheldig effekt på øjets egen bakterieflora og i værste fald forværre tilstanden."</b>

http://www.patientvejledningen.dk/vejledning/oejensygdomme/oejeinfektionerbetaendelseallergitoerhed/

Her står bla.

<b>Bakteriel øjenbetændelse.

"Det frarådes at bruge kamillete på grund af mange lokalt irriterende stoffer"

Skriver: Simon von Spreckelsen Speciallæge.</b>

http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/fakta/oejenbetaendelsebarn.htm

Det skal være sterilt saltvand man bruger til øjnene, både til dyr som mennesker.

• #50   1. apr 2013 Det var da meget heldig at de ikke havde mere i netto så smiley

• #51   1. apr 2013 he he Felis ,du forstår virkelig at udtrykke dig smiley

Tak Janne
    Kigger lige på det smiley

Men så er det godt mine børn ikke har taget skade,da de var små og havde
    betændelse i øjnene brugte jeg altid kamillie ,og betændelsen forsvandt smiley

• #53   1. apr 2013 Jo Felis
    Har faktisk en sprækket tommeltot , men springer lige det husråd over smiley smiley

• #54   3. apr 2013 Jeg er fuldt ud tilfreds med kamille te som desinficerende og de virker hver gang. Ved godt der er nogen der fraråder, men har altid brugt det og det virker hurtigere og bedre end mange af de andre ting. Jeg syntes det er sørgeligt at vi er blevet så kemikaliebaseret samfund der hellere vil proppe vores børn, os selv og dyr med salver m.m. proppet med kemikalier. Der er jo en grund til at der er så stor en procentdel af verdens befolkning der fødes med allergier eller få det i løbet af livet..

• #56   3. apr 2013 du skal være helt velkommen til ikke at tage det alvorligt. det er helt op til dig selv. Jeg syntes stadig det er sørgeligt at proppe børn og andre med piller og salver og andet, hvis det ikke er nødvendigt. Ja jeg holder ved at hvis jeg kan undgå det og bruge helsekost i stedet for så gør jeg det, samtidig ved jeg også godt at der er ting man ikke må blande (da det kan have alvorlige konsekvenser) men ligesom at hvis du tager for mange kodimagnyler og en længere periode så modvirker det ikke længere hovedpine, men tvætimod fremkalder og gør den være.

Jeg har bedre erfaringer med kamillete end så meget andet. og jeg bruger det fordi jeg kan se det virker og ingen jeg kender eller i min familie har taget skade af det. så tag du det bare som useriøst. Jeg udtrykker bae min lille mening om vores brug af kemikalier i dag. Og det er helt seriøst sagt.

• #57   3. apr 2013 Merete, der er jo ikke meget kemikalie over vand med salt i. Og det er langt det bedste og mest rigtige at skylle sår i og virker.

• #58   3. apr 2013 jeg har aldrig sagt at der var noget galt med vand med salt i smiley Jeg snakker om kamille te vs. salver m.m. Jeg ved godt at kogt vand med salt i er et vidundermiddel, det er der ingen der kan argumentere imod smiley

• #59   3. apr 2013 Det er sådan set bare vand og salt, i rette opløsning, vi snakker om at man bruger i stedet for kamillete. Videnskabeligt er det "eneste" kamillete kan, at virke beroligende.

• #60   3. apr 2013 Merete nu nævner du allergi som grund til, at vælge natur produkter, så har du altså fået noget i gal hals, de er lige så allergi fremkaldende som mange andre ting, alt det på blomster Stads ville give mig en øjeblikkelig reaktion, og alle de naturlige duftstoffer ville også, endda også hos min kat.
    Så at en ting er lavet af natur produkter er ikke lig med allergi venlig.
    Jeg fik også det råd at bruge kamillete til min kat med allergi reaktion ved øjet smiley af dyrlægen og det kostede en ny konsultation, så det er nok sidste gang han giver det råd.

• #61   3. apr 2013 Jeg kommenterede også bare at jeg syntes det er synd at kamillete bliver betegnet så negativt. Kamillete har altid virket også til at rense sår m.m. og hvis jeg skulle vælge mellem det og en salve ville jeg vælge kamilleteen til at starte med. Og det var også bare min holdning som jeg kom med, andet end det er det ikke.

• #62   3. apr 2013 Hjemmelavet kamillete får bakterierne til at eksplodere - så brug det ikke til infektion.

Ikke alle gamle husråd er lige gode når de bliver laboratorie aftestet

• #63   3. apr 2013 Helt ok, men det råd kan være farligt for nogen smiley

• #64   3. apr 2013 Men hensyn til hullerne i katten skal de holdes åbne så evt. betændelse kan komme ud, Køb en tube streptocillin hos dyrlægen og ned med tutten i hullet og tryk

Kommentér på:
Dybe sår efter slåskamp

Annonce