861 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

What to do?? What to do??

Hej! smiley

Har to ting på hjertet som jeg søger råd om.

Først...
Har haft min kat i ca et år nu, og han er begyndt at miave helt ekstremt, han har aldrig gjort det før nu .. Har forsøgt at søge efter råd på google - uden held. Han er en indekat da jeg bor i lejlighed på 1. sal og ikke har mulighed for at lukke ham ud, udover på altanen. Nogle siger han kunne være i løbetid og at jeg skal få ham kastreret. Synes bare det ville være underligt, normalt høre man om at hankatte har det med at marker sig rundt omkring, men det har jeg aldrig oplevet ham gøre! Så er helt lost på hvad grunden til hans voldsomme miaven kunne være, og sommetider er det så slemt at det kan forstyrre min søvn.

Den anden er at han har fået to dybe sår, den ene under forbenet og den anden på siden af forbenet - Ved virkelig ikke hvad det kan være, sårene er helt kuglerunde. Synes de ser meget mærkelige ud og kan ikke se hvorfra de skulle komme for som sagt han er en indekat?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  What to do??
  • #1   23. aug 2012 1 - Få ham kastreret og det kan kun gå for langsomt smiley Han KALDER på damer. Og inden du ser dig om strinter han sikkert også (og det LUGTER). Så får du en meget mere harmonisk, stilfærdig, kælen og sund kat.

2. Er det Bylder måske?? Eller Allergi (evt. foder allergi)?

• #2   23. aug 2012 Kan ikke svare på det med sårene kan du evt tage et billed af dem ?

Det med at han kalder er sikkert fordi han ikke er kasteret ikke alle hankatte strinter men de kalder på damer det er helt naturligt.

en anden ting kan være at han er døv min store søster har en hvid main coon han er døv han snakkede heller ikke så meget da han var yngre men nu er han 1,5 år og han snakker utroligt højt det er jo klart når han ikke kan høre sig selv.

Bare nogle bud smiley

• #3   23. aug 2012 det kan være han kan lugte hunkatte i løb også er det naturligt at han kalder på dem... det kan godt være han ikk strinter nu men det kan komme så måske en god ide at få ham kastereret inden for det lugter ikk godt hvis han skulle begynde og du får en mere rolig kat ved det også fordi han ikk skal slås med hormonerne.... smiley

ved ikk lige hvad det lan være for sår han har.... kan være kradse mærker hvis han kløer sig meget men spørg dyrlægen evt hvad det kan være.... smiley

• #4   23. aug 2012 Jeg kan kun svare det de andre har svaret, han kalder på hunkatte sansynligvis kan han lugte dem, en hankat i løbetid kan lugte en hunkat i løb 1 km væk.
    Så se at få ham kastreret, det er fustrerende og stressende for ham ikke at kunne agere på sine lyset, og når du nu er ved dyrlægen så spørg om de sår, for det har jeg ingen forklaring på.

• #5   23. aug 2012 Nej ikke alle fertile strinter men det er noget af et sats at satse på at en fertil IKKE gør det smiley
    Er dog stadig overbevist om at det er dame-kalden.

• #6   23. aug 2012 smiley det var også mest ment som at hende kat ikke strinter men derfor styres han jo stadig af sin kønsdrift smiley ingen katte er ens men fælles for dem alle er at hvis ikke de er avls katte er det mest forsvarlige for både en selv og ens kat at få dem ordnet..:)

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #7   24. aug 2012 Hejsa

Jo kan kalder sikkert på damer og det er synd. Jeg synes du må se at få en dyrlæge til at se på de 2 dybe sår han fået, da der hurtig kan går betændelse i det. smiley

På din profil kan jeg se du også har skrevet i en gruppe om samme problem med nogle minutters mellemrum , men gruppen eksisterer ikke mere, det lyder lidt underligt smiley
    Der står:

"Gruppen eksisterer ikke og kan derfor ikke benyttes".

• #8   24. aug 2012 Marie E - Ja er ikke uenig med dig *ss*
    Janne - Ja tænkte også på det med gruppen smiley

• #9   24. aug 2012 Se at få ham neutraliseret..... Dybe sår ?? Hvis det er bylder, så ville du tydligt kunne se betændelse, når du skriver at sårene er dybe... Han må være kommet til skade på et eller andet... Afsted til doktordyr..

Måske han også "vræler" grundet smerte i sårene... ved ikke hvor meget og hvor lidt det er ?

Kommentér på:
What to do??

Annonce