What to do?? What to do??
Hej!
Har to ting på hjertet som jeg søger råd om.
Først...
Har haft min kat i ca et år nu, og han er begyndt at miave helt ekstremt, han har aldrig gjort det før nu .. Har forsøgt at søge efter råd på google - uden held. Han er en indekat da jeg bor i lejlighed på 1. sal og ikke har mulighed for at lukke ham ud, udover på altanen. Nogle siger han kunne være i løbetid og at jeg skal få ham kastreret. Synes bare det ville være underligt, normalt høre man om at hankatte har det med at marker sig rundt omkring, men det har jeg aldrig oplevet ham gøre! Så er helt lost på hvad grunden til hans voldsomme miaven kunne være, og sommetider er det så slemt at det kan forstyrre min søvn.
Den anden er at han har fået to dybe sår, den ene under forbenet og den anden på siden af forbenet - Ved virkelig ikke hvad det kan være, sårene er helt kuglerunde. Synes de ser meget mærkelige ud og kan ikke se hvorfra de skulle komme for som sagt han er en indekat?
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
2. Er det Bylder måske?? Eller Allergi (evt. foder allergi)?
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Det med at han kalder er sikkert fordi han ikke er kasteret ikke alle hankatte strinter men de kalder på damer det er helt naturligt.
en anden ting kan være at han er døv min store søster har en hvid main coon han er døv han snakkede heller ikke så meget da han var yngre men nu er han 1,5 år og han snakker utroligt højt det er jo klart når han ikke kan høre sig selv.
Bare nogle bud
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 46 Katte: 28 Emner: 3 Svar: 540
ved ikk lige hvad det lan være for sår han har.... kan være kradse mærker hvis han kløer sig meget men spørg dyrlægen evt hvad det kan være....
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Så se at få ham kastreret, det er fustrerende og stressende for ham ikke at kunne agere på sine lyset, og når du nu er ved dyrlægen så spørg om de sår, for det har jeg ingen forklaring på.
apr 2011
Er dog stadig overbevist om at det er dame-kalden.
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Jo kan kalder sikkert på damer og det er synd. Jeg synes du må se at få en dyrlæge til at se på de 2 dybe sår han fået, da der hurtig kan går betændelse i det.
På din profil kan jeg se du også har skrevet i en gruppe om samme problem med nogle minutters mellemrum , men gruppen eksisterer ikke mere, det lyder lidt underligt
Der står:
"Gruppen eksisterer ikke og kan derfor ikke benyttes".
apr 2011
Janne - Ja tænkte også på det med gruppen
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
Måske han også "vræler" grundet smerte i sårene... ved ikke hvor meget og hvor lidt det er ?
What to do??