{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Kat miaver {{forumTopicSubject}}

Hej

Min kat fil miaver generelt meget, men hun har en tendens til at gøre noget som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal reagere på.

Jeg kan fx sidde på sofaen, og så kalder hun inde fra hendes kradsetræ. Kort efter kommer hun ind i stuen, og jeg tager hånden ned for at byde hende hen til mig. Hun gnider sig lidt op ad min hånd, men med det samme jeg gør tegn til at ville nusse hende går hun lidt væk. Det respekterer jeg selvfølgelig - problemet er bare at hun efterfølgende giver sig til at sidde og miave igen. Jeg svarer hende altid, da jeg bare synes det er hyggeligt med en kat der miaver.

De fleste gange rejser jeg mig op for at gå hen til hende, nu hun har kaldt - herefter begynder hun at løbe ind til hendes kradsetræ.

Følger jeg ikke efter, så miaver hun igen og gør jeg, så trækker hun sig lidt væk fra mig.

Nogen der har en ide om hvorfor hun udviser denne adfærd. Hun har gjort det i godt et halvt år nu - så vidt jeg lige kan huske.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat miaver
  • #1   1. apr 2013 Det er helt normal katte adfærd..

  • #2   1. apr 2013 Ja, jeg tænkte heller ikke at det var unormalt at hun gjorde det ind i mellem. Men det er hver gang hun søger kontakt.

  • #3   1. apr 2013 gætter på hun vil have dig med over til kradsetræet og lege? (:
    Vores miaver når de skal være sikker på vi ikke kan se eller høre dem.
    Fordi hvis ingen svare på miaven så kan man jo frit hoppe på bordene smiley
    De er snu de små bæster.


  • #4   1. apr 2013 Hun er bare ved at opdrage og dressere dig smiley jeg kalder og så kommer du, så kan vi lege sammen smiley

  • #5   1. apr 2013 Det har jeg prøvet ind i mellem, men det er kun nogen gange at hun så gider at lege. Hun er en underlig lille en smiley

    Hehe, det var da også smart. Min hun ved heldigvis at hun ikke må være på bordet - men vil da tro at det bliver hoppet på når jeg ikke er hjemme smiley


  • #6   1. apr 2013 Jette - det lykkedes desværre for hende smiley Giver hende nærmest al den opmærksomhed hun beder om! Hun er dog desværre ikke den kælne type - spinder dog helst hvis vi stirrer hinanden i øjnene smiley

  • #7   1. apr 2013 Katte kan ikke lide hvis man stirre på dem, de ser det som en trussel smiley

  • #8   1. apr 2013 Så er hun anderledes end den almindelige kat. Hun begynder at spinde og det er rent faktisk det eneste tidspunkt hun vil kæles en smule for smiley

    Min hankat stirrede jeg ikke i øjnene, men hun er lidt speciel på det punkt. Gør jeg det til gengæld ikke stopper hun med at spinde smiley


  • #9   1. apr 2013 Lyder som om hun vil lege smiley
    Min ene kat gør sådan der når han vil have opmærksomhed som enten leg eller mad(han løber dog altid mod køkkent om det er mad eller leg han vil have)

    Det kan være at din kat ville slappe lidt mere af hvis du havde kradsetræet i stuen hvor du sidder? Hvis hun gerne vil være på sit kradsetræ men samtidig gerne vil være i nærheden af dig så kan det jo være at det er derfor hun hele tiden kalder dig ind til kradsetræet.


  • #10   1. apr 2013 Huuum , har du prøvet at se kort på hende og så blinke langsomt og se væk, og gør hun det til dig? For det betyder ca jeg er ikke farlig, skal vi være venner.

  • #12   1. apr 2013 Sasha - Det med kradsetræet var da en god ide. Det der er i det er at hun sover på det, og gerne vil sove i nærheden af mig - men jeg opholder mig rigtig nok mere i stuen i mine vågne timer, så det var da fornuftigt smiley

    Jette: Jeg tænker i min dagligdag slet ikke længere over hvordan jeg kigger på hende. Hun er aldrig aggressiv, hvæser yderst sjældent - og så er det af hunden, derudover er hun altid glad og aldrig bange eller nervøs, så ser det skam ikke som noget problem at vi ofte stirrer hinanden i øjnene. Hun bliver tydeligvis tilfreds af det, da man kan se at det er et tegn på at hun får opmærksomhed smiley Det er lidt anderledes end normalt, og min hankat ville slet ikke stirres i øjnene i længere tid af gangen, men hun reagere overhovedet ikke negativt, tværtimod positivt på det smiley


  • #13   1. apr 2013 Og når jeg mener stirrer, så blinker jeg selvfølgelig også. Vi kigger nok nærmere hinanden i øjnene smiley

  • #14   1. apr 2013 Kan være du må anskaffe en ekstra soveplads så du kan have kradsetræet i stuen og soveplads i soveværelset ^^
    Mine vil også gerne sove i soveværelset. Den ene har hele 3 pladser at vælge imellem fordi han er en lille bisse der aldrig kan bestemme sig og hvis det ikke er godt nok så hopper han op og ned af væggene hele natten smiley


  • #15   1. apr 2013 Sasha: Hun har skam også sin lænestol og på kradsetræet er der 5 liggepladser, samt hun må ligge i sengen, så der er skam nok liggepladser, hun vil bare helst ligge på træet smiley Men jeg kan vel finde ud af et eller andet smiley

    Uha, kender det med katte der vil larme om natten, hvis ikke de får det som de vil have det smiley


  • #16   2. apr 2013 Løsningen blev endnu et kradsetræ - som netop er bestilt. Så nu har hun to gulv - loft miljøer - forkælede tøsebarn smiley

  • #17   2. apr 2013 hehe forkælet er de allesammen vores dejlige sofaløver smiley

  • #18   2. apr 2013 Sådan er det at være crazy cat ladies;-)

  • #19   2. apr 2013 Du har fuldstændig ret Ninna smiley

Kommentér på:
Kat miaver

Annonce