{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.923 visninger | Oprettet:

kat miaver!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har to katte på omkring 11 måneder.. Den ene vågner mellem 5 og 6 hver morgen, og stiller sig ud i gangen og miaver, den anden følger trop, men han siger ingen ting.. Så kan han gå rundt i lejligheden, og miave indtil der er en af os der gider gå ud til ham og blive ved ham.. Hvorfor gør han det? Han sover ved os i soveværelset, han har mulighed for mad hele tiden, og kattebakken er ren.. Forstår det simpelthen ikke..
Han miaver også meget i løbet af dagen, gerne når jeg kommer hjem fra arbejde, og nogen gange bare når jeg kigger på ham miaver han...
(Lige pt. sover han) smiley
Nogen der kan hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kat miaver!!!
  • #1   12. apr 2011 hæ hæ han siger da bare godmorgen mor så er det tid til at stå op og give mig lidt kærlighed og måske lidt mad.

  • #2   12. apr 2011 altså han har mad hele tiden, så det mangler han ikke smiley
    men ja tror da os bare han siger godmorgen, men sys bare det tager overhånd smiley Han miaver mere og mere..


  • #3   12. apr 2011 Jeg har haft samme problem med chester og har det i perioder stadig. Tricket er at ignorere ham. jeg ved det er svært, men du giver ham opmærksomhed ved at han gør det, og derfor bliver han ved. Reagerer du ikke, mister det virkningen og så stopper han igen. det bliver værre fordi han har opdaget at du kommer når han kalder og så er det da smart, så kan man bare kalde når man keder sig, så kommer du rendende smiley

    ignorere er det eneste der duer smiley held og lykke


  • #4   12. apr 2011 Vores hankat er også en talende kat og han gør fuldstændig som du beskriver. Hvis man taler med ham taler han også tilbage. Er din kat kastereret? hvis ikke kan det jo også være at han kalder på damer.

  • #5   12. apr 2011 prøv at gå og snak med ham.. stop op og feks spørg " hvad så ? "
    og sig det hver gang ..

    min kat kan også finde på at gå og miave meget .. så gør jeg det og den stopper ret hurtigt.. det er som om den bare er i snakke humør uden den faktisk selv ved hvorfor ..

    sådan er det ihvertfald med min : )

    kan jo godt være din kat bare gerne vil have dig ud i gangen og snakke og den måske vil vise dig at der er blevet lyst udenfor .. der kan være mange grunde for en kat :d


  • #6   12. apr 2011 edit knappen var væk

    min kat virker som et godnat ur.. hver midnat .. gerne 5-7 minutter over .. så miawer den en del indtil jeg siger " skal vi til at sove nu " og så begynder at gøre klar til det.. så stopper den


  • #7   12. apr 2011 Kiggede lige dine billeder smiley Er det den der billeder af?
    Min er halv siameser og han snakker VILDT meget og meget meget højt!!. Tror måske godt der kunne være lidt siameser i din? Siameser snakker generalt meget..
    Blop snakker så meget at jeg nogen gange er ved at blive sindssyg, og overnattende gæster er det værste han ved. Når en veninde bliver og sover tror jeg at han bliver jaloux og snakker derfor endnu mere..
    Han er nu begyndt at være ude og det hjælper MEGET! Plus han har en legekammeart, -en stor hund på 40 kilo smiley (han bor hos mine forældre nu, da naboerne kunne hører ham snakke. Duer ikke smiley )
    Men som skrevet af de andre, prøv at lad som ingenting smiley Det hjalp med min Blop. Og så snakkede jeg også meget med ham.. smiley


  • #8   13. apr 2011 Tak for de fine forslag... Mikki er kastereret ja, blev han tidligt.. han er indekat, så kommer ikke ud, men han har en kammerat og lege med, men ja tror os bare han vil sige at han vil have opmærksomhed, men får han os selvom han ikke miaver smiley Det er Mikki der er på billedet ja. men jeg må prøve og ignorer ham, selvom det er rigtig svært, når han sådan kommer over til en og vil nusse.. smiley

  • #9   13. apr 2011 Mette:
    når han kommer til dig og snakker er det fint, der kan du bare nusse løs. Det er natte- og morgenadfærden, hvor man har brug for at han tier stille at han skal ignoreres smiley


  • #10   13. apr 2011 okay.. det er svært at ignorer ham, når han kalder og kalder og kaldér smiley
    Han bliver jo ved og ved..


  • Majbritt I
    Majbritt I Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Katte: 2 Svar: 37
    #11   13. apr 2011 Har selv to af slagsen der syntes kl 4 - 5 om morgen er et perfekt tidspunkt at starte dagen på:o) Har selv prøvet at ignorer dem, med det resultat at naboerne blev sure over hans miaven- den ene Oliver kan godt nok hyle igennem når han vil:o)
    Fandt så ud af, at det han ville have var som du selv nævner opmærksomhed, så når han holdt kaft og stoppede sin adfærd i 3 sekunder fik han ros og hentet ind i sin kurv i soveværelset. De første mange gange hoppede han selvfølgelig ud igen og startede forfra, men her de sidste 14 dage har han været rigtig sød og selv hoppet op i sin kurv og så får han den ros og opmærksomhed han gerne vil have. Jeg ofrer gerne de 5 min for 2 timers ro:o) måske det vil hjælpe på din også, at give ham det han vil have når han er stille..
    Hans bror Smutter derimod ønsker ikke opmærksomhed, men at komme ud i sin løbegård. Har intet imod at lukke ham tidligt ud, men når det regner og er koldt så ved jeg der ikke går længe før han så plager om at komme ind igen. Kan desværre ikke give dem en kattelem, da det er en leje lejlighed vi bor i og det er forbudt at skære i døre og vinduer. Så Smutter giver mig stadig grå hår om morgen med sit hyleri, heldigvis hyler han ikke så højt, at det kan generer andre end os selv hehe:o)



  • #12   13. apr 2011 Okay.. det må vi prøve.. Plejer at hente ham ind når han går og miaver, men det er jo når han miaver, så jeg skal fange ham i ikke og miave, og så tage ham ind og give opmærksomhed?


  • Majbritt I
    Majbritt I Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Katte: 2 Svar: 37
    #13   13. apr 2011 Mette n:
    Min startede med at miave og så samtidig kradse på vores gangdør, hvorefter han så lige tog en pause på ca. 3 sekunder og lige lyttede om der skulle være en reaktion fra mig eller kæresten. Det er her vi slog til, så snart han var stille og var det i nogle sekunder, så han endte med at forbinde det at være stille med opmærksomheden som jo egentlig var det han gerne ville have.
    Du kan godt risikerer at katten vil prøve mange gange i løbet af morgenen med at miave også selvom du lige har hentet ham ind, han skal lige finde ud af at forbinde den opmærksomhed han gerne vil have, med den stilhed du ønsker af ham. Så snart han fatter hvornår det er han får den ønskede opmærksomhed, så kan du lige så langsom begynde at forlange mere af ham, fx som vi nu forlanger at Oliver selv skal gå ind i sin kurv og så får han ros:o) indtil videre virker det med Oliver og han bliver bedre og bedre til bare at gå ind i sin kurv uden vi skal sige det til ham.
    Men i starten sagde vi det til ham hvergang og da vi begyndte at forlange mere, lavede vi en komando for adfæren, fx skulle han i starten bare være stille så blev han hentet ind, derefter skulle han gå ind i soveværelset og så blev han løftet op i kurven, nu skal han så selv hoppe op og lægge sig. Første komando var: Stille. Så hed det: Stille kom. Nu: Stille, kom, op i kurven.
    Det er lidt en balancestang man går på, for hvis man går for hurtigt frem, så går det galt og man skal springe en øvelse tilbage- det har vi gjort flere gange og man bliver lige sur på sig selv hvergang:o) For det er jo ikke katten der laver fejl, det er os der forlanger for meget for hurtigt.
    Det kan nemt tage måneder at lære denne-i vores øjne simple øvelse, men for katten er det en udfordring.
    Og selvom det ikke virker som om der sker nogen forandring lige i starten, så kommer det lige så stille- tålmodighed er en dyd:o)


  • #14   14. apr 2011 det er rigtig svært at ignorere dem, men det har virket her. Nu kommer han ind og ligger sig i sengen og putter istedet, hvis han keder sig om natten. Det vågner man også lidt af, da han vader rundt ovenpå en, men det er dejlig måde at vågne på, og noget nemmere at falde i søvn igen, end når han står ude foran vores soveværelse og miaver.

    du må prøve dig frem og se hvad der virker hos jer.


Kommentér på:
kat miaver!!!

Annonce