{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.622 visninger | Oprettet:

Vil kun spise vådfoder.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid primært fodret mine katte med tørfoder, og så har de hele tiden haft rent vand stående. Og det har aldrig været et problem at få dem til at spise det..
De 2 katte jeg har nu er bare stik modsatte af alle andre katte jeg har haft.. De vil nemlig kun have vådfoderet og kogt kød, og spiser kun tørfoder hvis de er meget meget nødt til det, det er så bare i meget små mængder.
Det betyder sådan set ikke noget for mig at give dem vådfoder, jeg tænker bare at hvis de kun får vådkost så bliver belægningerne på tænderne vel ikke slidt af, og så bliver tænderne jo dårlige.. Tandbørstning er udelukket, da jeg ikke kan holde dem fordi de river og bider.

Det er indekatte den ene er en hankat på 8 mdr og den anden er en hunkat på 4 år..

Kan de leve af vådfoder uden det ødelægger deres tænder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil kun spise vådfoder..
  • #1   5. apr 2013 Det er noget fis, at tørkosten skulle være bedre for tænderne. Det eneste man kan sige, der er godt for tænderne er råt kød, så katten får brugt tænderne (ligesom i naturen). F.eks. er daggamle kyllinger alletiders (hvis ens kat vil spise dem smiley ).

    I mine øjne er det langt bedre at fordre med vådkost og råt kød frem for tørkost.


  • #2   5. apr 2013 Maibritt

    Vådfoder er bare ofte mangelfuld på næringsstoffer, deriblandt taurin.


  • #3   5. apr 2013 Heidi:
    Ikke hvis det er af ordentlig kvalitet. Der er jo naturligt forekommen taurin i animalsk protein.


  • #5   5. apr 2013 Maibritt

    Det er selvfølgelig rigtigt:)


  • #6   5. apr 2013 Felis
    Nej hvor bliver mine katte glade for dig nu, det er lige alt det de gerne vil have men som jeg altid har fået at vide de ikke må få. Jeg havde bare ikke fået at vide de gerne må få rå kyllingeben. Brusk har jeg af og til givet dem smiley

    Hvor meget vådfoder skal de så have hver om dagen?
    Må de så også få rå svineben?


  • #7   6. apr 2013 Tina : Du er heldig at dine katte ikke er tørfoder-junkies, men bare gerne vil have rigtig mad for de rovdyr, som de naturligt er :O))) Der er masser af tråde herinde, som omhandler hvordan du bærer dig ad med at gå over til at fodre med råt og vådfoder. Hvis du også vælger et vådfoder med så meget kød i som muligt og uden korn, soya og majs. Så skal de nok få den Taurin de har brug for. Et lille fif: Hjerte (fra f.eks. kylling - de fås i f.eks Super Best i 500gr pakker) inderholder rigtig meget Taurin, så hvis du giver et hver dag, får de det i hvert fald :O) Rigtig god fornøjelse ;O)

Kommentér på:
Vil kun spise vådfoder..

Annonce