1.949 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hårbolle der måtte opereres Hårbolle der måtte opereres

Min birmapige på 3 år har altid ser ud til at have fint styr på evt hårboller men nu er hun pludselig blevet opereret for at få en af de sataner ud... Det vil jeg jo meget gerne undgå i fremtiden og derfor undrer jeg nu hvad de bedste råd er i fht at undgå hårboller....? Særligt foder regelmæssigt? Pasta? Kattegræs? At vaske katten? Hvad er der af gode ideer der virker godt for jer andre?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslut markise til strøm på loft. 850 kr.
  • Rive udendørs væg ned 205 kr.
  • Genopsætning af hylder 1.000 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Nem flytterengøring (ikke slemt) 2.550 kr.
  • Sætte en dør i 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hårbolle der måtte opereres
  • #2   6. apr 2013 Jeg ville nok gå over og begynde med at fodre med et foder der forebygger hårboller, og ja så er der nogle der vil påstå at disse specialfodre ikke har nogen virkning og det er fis i en hornlygte, men jeg kan se forskellen på mine katte, om de får foder der forebygger hårboller eller ej, jeg laver en blandig med 2-3 foder typer, den almindelige der forebygger urinvejssten, en der forebygger hårboller, og så nogle gange en 3. af forskellig art, dog er alle RC..

Og så ville jeg nok give katten kattemalt hver 2. - 3. dag, i hvertfald i fældningssæsonen..

• #3   6. apr 2013 Du kan rolig give kattemalt x 2 dagligt - det får min perser - og det er godkendt af dyrelægen. Det giver en lind aff, som hjælper med at få hårboller ud "den anden vej" og ellers at have kattegræs stående, det hjælper den til at kaste dem op. Hvis den ikke kan lige kattegræs, så plant noget alm. græs, det får min også. Og eller rede den hver dag så du fjerne de løse hår, så den ungår at slikke for mange i sig.

• #5   6. apr 2013 Har prøvet det samme før, så nu bruger vi hairball control tørfoder og så får de malt hver anden dag, og det er ikke sket siden vi begyndte på det smiley

• #7   10. apr 2013 Tak for jeres indlæg! Vi reder vores kat og tidligere har hun også uden problemer kastet en hårbolle op få gange... Men det ser ud til at vi må øge frekvensen i fht hvor ofte hun bliver redt og samtidig tænker jeg, at hairball control el lignende mht at forebygge måske er en god ide... Håber at vi slipper for mere af denne slags!

• #8   10. apr 2013 MALT og GRÆS er det bedste - giver ikke mget for det hairball controll. Hvis i istedet fodre med 2-3 x vådkost med et produkt uden korn f.eks. LUX fra Aldi eller porta 21, Applaws og lign fra www.zooplus.dk og ikke tørkost med en masse ufordøjelig korn, så kan hun også bedre fordøje hårbollerne - altså få dem ud "den anden vej" - alt det korn fylder jo også bare op i fordøjelsessystemet fordi katte ikke kan fordøje det. Det har hjulpet på min perser, men han får altså og malt x 2 dagl og ca. 5-6 cm hver gang. Det haiballcontrol er bare lavet for at producenterne kan tjene penge på ens dyrs sundhedproblem.

• #9   10. apr 2013 Det er så ikke helt rigtig Helle, jeg kan se en stor forskel på mine 2 katte hvis de ikke får tørkost der forebygger hårboller, og jo mine får LUX 2 gang om dagen og de får malt jævnligt, jeg syntes om at skulle give for meget malt, da jeg som Felis kan være nervøs for at det gør tarmene dovne..

Men fint du har din mening om den slags foder, men jeg kan bare se forskellen på mine, for har jeg ikke mere hairball mad og blande i deres normale foder, så går der kun et par dage så sidder de begge og og hoster pga hårboller, og igen efter et par dage med hairballblandingen så stopper det, og jep de har også kattegræs..

• #10   10. apr 2013 Okay - det med sløv tarmp.g.a malt har jeg så ikke hørt fø,r heller ikke fra de dyrlæger, som har været inde over Romeo. Nu har Romeo jo en tarmsygdom, som er en sløv tarm, nemlig begyndende Megacolon, men det er ikke kommet p.g.a malt, men p.g.a fejlernæring(Royald Canin hele livet) og slidgigt i hoften. Før det fik han ikke malt mere en et par gange om ugen. Uden malt nu ville han desværre blive forstoppet. Men det har hjulpet på Romeo med 3 x sund vådfoder daglig. Han har taget på igen og kaster ikke længere op dagligt og har også en fast, men ikke hård aff. dagl. Så rent tarmmæssigt er han i bedring - desværre har han nu nye sundhedsproblemer, som han nu skal udredes for ):

Kommentér på:
Hårbolle der måtte opereres

Annonce