{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Kradsetræ, noget jeg undrer mig over {{forumTopicSubject}}

Hvordan kan kattene vide at de godt må kradse i deres kradsetræ men ikke i sofaerne osv.? Mine to katte har aldrig kradset andre steder end kradsetræet, og jeg har aldrig måttet gøre noget for at vise dem hvor de måtte kradse.

Nu skal jeg ud og ha nyt kradsetræ og har tænkt at jeg vil ha sådan en kradsetønde, men mon de stadig godt kan finde ud af at de kun må kradse dér, eller om jeg mon skal lade det gamle kradsetræ stå, indtil jeg kan se at de også bruger det nye?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kradsetræ, noget jeg undrer mig over
  • #2   6. apr 2013 Jeg tror at grunden til at de kan finde ud af hvor de må og hvor de ikke må, er blandt andet fordi vi viser dem at det er ok at bruge kradsetræet, men også fordi det efterligner lidt et træ udenfor og er rart or dem at slibe klør på, en sofa eller et tæppe gør jo ikke rigtig noget for klørene, så når katte bruger sofaen er det enten fordi deres behov ikke bliver opfyldt eller de skal sætte duftmærker, eller det er en dårlig ane, efter min mening..

Med hensyn til en ny kradsetønde, så ville jeg bestemt lige en overgang lade både det gamle kradsetræ stå og den nye kradsetønde, for den nye tønde dufter jo ikke af dem, så jeg ville besemt have en overgangsperiode, på måske en måned eller til du kan se nu bliver den nye tønde brugt flittigt..

• #3   6. apr 2013 Tak skal i ha smiley Jeg vil lade det gamle kradsetræ blive, indtil jeg kan se at de også bruger det nye.

• #4   7. apr 2013 For mine katte har det noget at gøre med, at kradsetræer er lavet af et materiale, som kattene har LYST til at kradse i, mens sofaen og andre møbler ikke er.
    Det betyder så også, at kattene tager gevaldigt fejl ift. vores kontorstol, der er lavet er groftvævet stof smiley (det er en gave, så vi har ikke selv valgt den). Jeg trækker på skuldrene og ved blot til en anden gang, at det er no-go med møbler i sådan et materiale. Det er også få bøvlet, at vores træ-kattegrus hænger fast i stoffet.

Kommentér på:
Kradsetræ, noget jeg undrer mig over

Annonce