1.518 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Drikker kun af toilettet Drikker kun af toilettet

Hej folkens.

Vores kære kat Jackson er ved at drive os til vanvid.
Vi giver ham frisk vand i sin skål næsten hver time vi er hjemme, for at få ham til at drikke af det. I stedet vil han hele tiden op i toilettet.
Da vores låg var gået i stykker har det stået åbent, hvor han åbenbart har fået den dumme vane mens vi ikke har været hjemme. Ellers havde vi forbudt ham det.

Nu er der kommet nyt bræt og låg, og så er der selvfølgelig lukket. Og det er også grunden til at vi har lagt mærke til det.

Når han bliver tørstig stiller han sig foran toilettet og lader den værste og højste kattejammer lyde, uanset hvilken tid på døgnet det er. Vi har ikke fået ordentlig søvn de sidste par uger som følger af dette.

Vi har forsøgt os med utallige forskellige skåle, og giver ham frisk vand igen igen når han står derude og jamrer, men det nytter ingenting. Han bliver stående og jamrer videre, også gerne hele natten igennem.

Da han er så dårlig til at drikke vand får han vådfoder 3 gange dagligt, for at vi kan sikre os at han i det mindste får LIDT væske.
Vi har snakket med dyrlægen, som bar ebliver ved med at råde os til at være konsekvente mht. toilettet, og at vi måske skal prøve os ad med flere skåle.

Nogen herinde der har oplevet noget lignende?
Det er ved at drive os til vanvid, med hans konstante jamren..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drikker kun af toilettet
  • #2   10. apr 2013 Hvor er hans vandskål placeret?
    Jeg havde for en del år siden en kat, som elskede at drikke af vandhanen i badekarret. Dengang lærte jeg via andre katteejere, at det er meget almindeligt, at katte ikke vil drikke vand, der står tæt på foderet. Så jeg satte en skål vand på badeværelset og så blev det den, han valgte at drikke af smiley Siden har mine katte haft flere vandskåle placeret rundt omkring - så der er noget for enhver smag smiley

Og ja, vandfontæner er også en rigtig god idé .-)

• #3   10. apr 2013 Her havde mine også fået den irriterende vane, men vi lukkede toilettet og nu vil de kun drikke af vandhanen.. Aslan lægger sig i vasken og kalder når han er tørstig.. Prøv at tænde vandhanen og se om han vil drikke der?
    Jeg er ved at finde en drikkefontæne til mine, men den skal være stor og det er svært at finde..

• #4   10. apr 2013 Efter jeg har stilt Frejas vandskål ud på badeværelset, drikker hun dobbelt så meget som hun gjorde før. Så tror bestemt der er hold i det med, at katten drikker mere af vandet som ikke står tæt på foderet. smiley

• #5   10. apr 2013 Hey hey, det lyder jo faktisk ganske fornuftigt. Tusind tak for rådene!
    Det undrer mig så bare, at min dyrlæge ikke har rådet mig til noget lignende.

Vandskålen bliver stillet ud på badeværelset i dag, og hvis det ikke virker må vi få fat i en drikkefontæne.
    Hvor er det skønt, det kan være at vi kan sove i nat!

• #6   10. apr 2013 Stil den ved siden af toilettet, og stå fast smiley - hvis der står vand og den virkelig ER tørstig nok, så skal den nok drikke.

En anden tanke, ved ikke om det er fjollet: men har du prøvet en skål i metal eller rustrit stål?

• #7   10. apr 2013 Måske er en stor skål mere lækker at drikke af.. Katte bryder sig ikke om at deres knurhår kan røre kanten og så bliver store skåle heller ikke så hurtigt beskidte fordi hår og støv ikke hvivler op i dem.. Måske vil han hellere dét?

• #8   10. apr 2013 Vi har prøvet os ad med store og små skåle, i plastik, keramik, i rustfrit stål og metal. Intet er han tilfreds med. Har aldrig købt så mange vandskåle til ét dyr i hele mit liv.. smiley

• #9   10. apr 2013 Tror mine forslag vist er nævnt... smiley
    Jeg ville i første omgang prøve at lukke døren til badeværelset...
    Går katten helt amok, så stille vandskålen ved siden af toilettet, virker det ikke, så prøv med en vandfontæne..

Jeg ville dog være mest tilhænger af at holde katten fra badeværelset, da der, når du skyller ud i toilettet, hvirvles en masse (coli)bakterier rundt i luften, som kan spredes til din kats vand (og faktisk også tandbørster hvis man har dem stående fremme - det anbefales at holde dem i et lukket skab)..

Nu ved jeg ikke hvor troværdig EB er, men jeg har da tænkt over det siden jeg læste artiklen, jeg synes faktisk det lyder meget realistisk!

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1725129.ece

• #10   10. apr 2013 Tak for svaret Lotte - problemet er at hans bakke står på badeværelset, og at vi derfor ikke kan lukke døren. Den kan desværre ikke stå andre steder, som sådan. Vi har haft den flyttet tidligere faktisk, for at få ham væk fra badeværelset, hvilket resulterede i klatter på gulvet i stedet, dér hvor bakken stod til at starte med.

Jackson er sund og rask, men åbenbart helt sin egen (som dyrlægen sagde ved sidste besøg).

• #11   10. apr 2013 "Jeg ville dog være mest tilhænger af at holde katten fra badeværelset, da der, når du skyller ud i toilettet, hvirvles en masse (coli)bakterier rundt i luften, som kan spredes til din kats vand (og faktisk også tandbørster hvis man har dem stående fremme - det anbefales at holde dem i et lukket skab).."

Mon ikke det også sker hver gang, man slår en prut så ? smiley
    Undskyld - det er ikke for at fornærme nogen, men man kan måske også blive for bakterie-forskrækket *g*

• #12   10. apr 2013 Katte kan ikke lide, at deres vand er ved siden af deres mad - for ude i naturen, er chancen for at vandet ved siden af deres døde bytte er inficeret med farlige ting fra dyret af, meget stor! Så det ligger til katte, at de hellere vil lede efter vand andre steder, før de drikker af det, ved siden af deres madskål. smiley

• #14   10. apr 2013 prøv et stykke tid at lukke døren til badeværelset også stil bakken i et andet rum. sådan så han ikke har adgang til badeværelset.

• #15   11. apr 2013 Tjahhh....
    Måske kan den få Colibakterier i sig, men flere af mine katte har på trods af diverse alternative løsninger valgt at drikke af wcét - jeg lader dem drikke, der er gudskelov ikke sket noget endnu - men sorg for at holde det rent og ikke noget med duftblokke eller hvad det nu er for noget man kan sætte i;)

• #16   11. apr 2013 Jeg takker og bukker - og er ganske udhvilet i dag!
    Jackson har ikkesagt et eneste juks, siden hans vandskål nu står på badeværelset smiley

• #17   11. apr 2013 super .. dejligt at høre.

• #18   16. apr 2013 Mischa M:
    "Katte kan ikke lide, at deres vand er ved siden af deres mad - for ude i naturen, er chancen for at vandet ved siden af deres døde bytte er inficeret med farlige ting fra dyret af, meget stor!"

Så altså: katten vil ikke drikke vandet, fordi det er inficeret med farlige ting. Men den vil gerne spise dyret, der har inficeret vandet?

Lyder rimelig fjollet smiley - (måske hvis den vaskede dyret i vandet først - SÅ kan jeg forstå den ikke vil drikke det bagefter... men det tror jeg heller ikke den gør)

• #19   16. apr 2013 Mine katte er også utroligt glade for at have vandskål på badeværelset - selvom de aldrig har drukket af toilettet smiley Lidt vand direkte fra vandhanen kan den ene kat også godt lide.

• #20   16. apr 2013 jeg har aldrig sovet bedre end efter at vandskålen står på badeværelset. det var godt jeg spurgte herinde, for HOLD DA OP, hvor gav det pote! smiley

• #21   16. apr 2013 Dejligt når et så stort problem kan løses så simpelt smiley

• #22   17. apr 2013 Jeg ville godt nok ikke kysse på en kat, der drikker af toilettet ;-P

• #24   17. apr 2013 Men et eller andet sted er det vel ikke værre end når de render og slikker sig selv og hinanden i r*ven smiley

• #25   17. apr 2013 Jeg mener faktisk, at det generelt er et større problem at omgås egen arts afføring end andre arters (og dermed en større risiko for os mennesker, hvis katten går i toilettet). Og der er i hvert fald ingen grund til, at dyret mæsker sig i flere fækalier end højst nødvendigt.

• #26   17. apr 2013 Kan du have ret i..

Jeg ville nu heller ikke bryde mig om at de skulle drikke af mit toilet!
    Men det er så let, kattene kommer kun på badeværelset når jeg selv er der, ellers er døren altid lukket derud til smiley

Kommentér på:
Drikker kun af toilettet

Annonce