Drikker kun af toilettet Drikker kun af toilettet
Hej folkens.
Vores kære kat Jackson er ved at drive os til vanvid.
Vi giver ham frisk vand i sin skål næsten hver time vi er hjemme, for at få ham til at drikke af det. I stedet vil han hele tiden op i toilettet.
Da vores låg var gået i stykker har det stået åbent, hvor han åbenbart har fået den dumme vane mens vi ikke har været hjemme. Ellers havde vi forbudt ham det.
Nu er der kommet nyt bræt og låg, og så er der selvfølgelig lukket. Og det er også grunden til at vi har lagt mærke til det.
Når han bliver tørstig stiller han sig foran toilettet og lader den værste og højste kattejammer lyde, uanset hvilken tid på døgnet det er. Vi har ikke fået ordentlig søvn de sidste par uger som følger af dette.
Vi har forsøgt os med utallige forskellige skåle, og giver ham frisk vand igen igen når han står derude og jamrer, men det nytter ingenting. Han bliver stående og jamrer videre, også gerne hele natten igennem.
Da han er så dårlig til at drikke vand får han vådfoder 3 gange dagligt, for at vi kan sikre os at han i det mindste får LIDT væske.
Vi har snakket med dyrlægen, som bar ebliver ved med at råde os til at være konsekvente mht. toilettet, og at vi måske skal prøve os ad med flere skåle.
Nogen herinde der har oplevet noget lignende?
Det er ved at drive os til vanvid, med hans konstante jamren..
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Jeg havde for en del år siden en kat, som elskede at drikke af vandhanen i badekarret. Dengang lærte jeg via andre katteejere, at det er meget almindeligt, at katte ikke vil drikke vand, der står tæt på foderet. Så jeg satte en skål vand på badeværelset og så blev det den, han valgte at drikke af
Og ja, vandfontæner er også en rigtig god idé .-)
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
Jeg er ved at finde en drikkefontæne til mine, men den skal være stor og det er svært at finde..
aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 205
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 141
Det undrer mig så bare, at min dyrlæge ikke har rådet mig til noget lignende.
Vandskålen bliver stillet ud på badeværelset i dag, og hvis det ikke virker må vi få fat i en drikkefontæne.
Hvor er det skønt, det kan være at vi kan sove i nat!
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 15
En anden tanke, ved ikke om det er fjollet: men har du prøvet en skål i metal eller rustrit stål?
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
dec 2012
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Jeg ville i første omgang prøve at lukke døren til badeværelset...
Går katten helt amok, så stille vandskålen ved siden af toilettet, virker det ikke, så prøv med en vandfontæne..
Jeg ville dog være mest tilhænger af at holde katten fra badeværelset, da der, når du skyller ud i toilettet, hvirvles en masse (coli)bakterier rundt i luften, som kan spredes til din kats vand (og faktisk også tandbørster hvis man har dem stående fremme - det anbefales at holde dem i et lukket skab)..
Nu ved jeg ikke hvor troværdig EB er, men jeg har da tænkt over det siden jeg læste artiklen, jeg synes faktisk det lyder meget realistisk!
http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1725129.ece
dec 2012
Jackson er sund og rask, men åbenbart helt sin egen (som dyrlægen sagde ved sidste besøg).
sep 2004
Mon ikke det også sker hver gang, man slår en prut så ?
Undskyld - det er ikke for at fornærme nogen, men man kan måske også blive for bakterie-forskrækket *g*
okt 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 62
dec 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 121
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Måske kan den få Colibakterier i sig, men flere af mine katte har på trods af diverse alternative løsninger valgt at drikke af wcét - jeg lader dem drikke, der er gudskelov ikke sket noget endnu - men sorg for at holde det rent og ikke noget med duftblokke eller hvad det nu er for noget man kan sætte i;)
dec 2012
Jackson har ikkesagt et eneste juks, siden hans vandskål nu står på badeværelset
dec 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 121
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 15
"Katte kan ikke lide, at deres vand er ved siden af deres mad - for ude i naturen, er chancen for at vandet ved siden af deres døde bytte er inficeret med farlige ting fra dyret af, meget stor!"
Så altså: katten vil ikke drikke vandet, fordi det er inficeret med farlige ting. Men den vil gerne spise dyret, der har inficeret vandet?
Lyder rimelig fjollet
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
dec 2012
sep 2004
sep 2008
okt 2007
sep 2008
okt 2007
Jeg ville nu heller ikke bryde mig om at de skulle drikke af mit toilet!
Men det er så let, kattene kommer kun på badeværelset når jeg selv er der, ellers er døren altid lukket derud til
Drikker kun af toilettet