{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Trine vil kun drikke af vandet, jeg tilsætter hendes vådfoder {{forumTopicSubject}}


Jeg har en mærkelig ting med min Trine, som jeg godt vil høre jeres mening om.
Trine vil kun drikke det vand, jeg tilsætter hendes vådfoder,ikke fra sine vandskåle, vandhane eller andet..
Det er ikke en vane, hun har med fra opdrætter. Vi fik hende slut august og de første 3-4 måneder var der ingen problemer med at drikke fra sin vandskål, vi hørte hende tit slappe. Pludselig holdt hun op, eller rettere, vi hørte hende ikke slappe mere. Så blev jeg bange for, hun fik for lidt væske og puttede væske i vådfoderet. Jeg putter så meget på, at hun kan slappe det og det gør hun. Før kunne hun også drikke af hanen, det gør hun ikke mere. Jeg har flere skåle med vand herinde og i haven. Hun ved, der er vand, putter nogen gange poten i det, men drikker ikke. Jeg forstår ikke hendes ændrede adfærd og er også temmelig bekymret, men jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Hun virker frisk og spiser fint og tisser også fornuftigt, synes jeg. Så, hvis nogen af jer herinde har en ide, er i meget velkomne til at skrive den til mig. Min mand siger, at hun nok skal drikke af skålene, hvis jeg ikke putter vand på vådfoderet, men det tør jeg ikke prøve.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trine vil kun drikke af vandet, jeg tilsætter hendes vådfoder
  • #1   9. apr 2019 Vi har også vand vand stående flere steder. Og vi har lagt mærke til at de stort set aldrig drikke vandet i nærheden af deres tørfoder. Hvor de drikker vand fra skålen på wc, i udestuen og uden for. smiley
    Når jeg vander blomster har jeg 2 - 3 katte løbende med når jeg hælder vand i blomsten prøver de at drikke (hvilket ofte medføre at blomsten får for meget vand) og hen til vandhanen når jeg igen skal fylde vandkanden - det ser sjovt ud. smiley
    Vi har tænkt at købe en drikkefontæne - for når det er jul har vi en julepynt med vand i som katten er helt vilde med at drikke af - så her må vil hele tiden fylde den med nyt vand. smiley


  • #2   9. apr 2019 Har du målt hvor meget vand du giver hende i vådmaden. Når jeg putter vand i det våde synes jeg også min kat drikker lidt mindre af vandskåle og fontæne.

  • #3   9. apr 2019 Nej, jeg har ikke målt det, men det er lidt svært, for hun drikker ikke det hele og spiser bestemt heller ikke al sin vådmad

  • #4   9. apr 2019 har hun en vandfontæne?
    ellers kan det måske lokke hende til at drikke mere selv


  • #5   9. apr 2019 Hun har da bare opdraget jer godt smiley katte slaver smiley
    Hvis i ikke gav vand i vådkosten, så ville katten begynde at drikke, men katte er ikke gode til, at drikke og derfor er vådkost så vigtigt.


Kommentér på:
Trine vil kun drikke af vandet, jeg tilsætter hendes vådfoder

Annonce