{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

ny kat vil kun spise et mærke {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Jeg fik for knap 2 uger siden en ny kat:) og sammenføring osv er bare gået super godt:) men til at starte med nægtede han at spise det foder vi havde hjemme (sanabelle tørfoder og lux vådmad) vi tænkte først at det var pga nye omgivelser osv.så han fik bare den prøvepose han havde med, men da det var spist nægtede han at spise og da han ikke havde rørt mad i et døgn, blev jeg en smule desperat for at få lidt i ham, så jeg fes ud og købte en masse forskelligt vådmad, (det var helligdage så kunne kun købe fra supermarkeder og hvad jeg ku finde på dba) og intet ville han spise.
Efter halv andet døgn måtte jeg prøve med lidt rejer og tun (ved det er usundt) bare for at få lidt i ham, han spiste 4 rejer og et par mundfulde tun. Efter to døgn kun med lidt tun og rejer ringede jeg til det dyrehospital vi fik ham fra, som sagde jeg ku hente en gratis prøvepose igen og blande med vores mad, men hvis der bare er en foderpille af det andet i nægter han at spise igen. Så jeg endte med at købe 10 kg royale canin neutred young male til ham, som han gerne spiser , hvilket som sådan os er fint nok, jeg er bare ikke så vild med indgredienslisten på royale canin og ville egentlig gerne have noget vådmad eller kød i ham men han nægter.
Nå men nu til spørgsmålet ville i bare lade ham få det tørfoder og ingen vådmad? Eller ville i gøre noget for at få ham til at lære at spise andet? Hvis ja hvordan så? Mvh trine og santos.


Kommentarer på:  ny kat vil kun spise et mærke
  • #1   4. apr 2013 Jeg har også en kat der kun vil spise Royal Canin af tørmad, og det har jeg det egentligt fint med..
    Men mine spiser så også dåsemad 2 gang om dagen, LUX..
    Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve nogle af de lidt dyrere dåsefoder, og se om der er en han kan lide, men det er jo lidt at prøve sig frem, det sagt så er der altså bare nogle katte der pure nægter at spise vådmad fordi de aldrig har lært det..


  • #2   4. apr 2013 jeg har prøvet 10 forskellige vådmad dog ikke royal canin, måske jeg skulle prøve det, ja jeg har det altså bedst med de får noget vådmad el. kød..

  • #3   4. apr 2013 Hvis du har prøvet 10 forskellige slags foder på 14 dage når katten jo slet ikke at vænne sig til det nye foder


  • #5   4. apr 2013 Jeg ville nok holde ved det foder han spiser og så blive ved med at give Lux, lad ham falde til i lidt længere tid, og lad ham endelig se at din anden kat spiser Lux med glæde, så bliver han nok interesseret.

    Hvis du stiller den nye Kat's foder i en skål og den gamles i en anden, så se hvad der sker smiley


  • #6   4. apr 2013 jeg har jo prøvet 10 forskellige smage , og det udgør nok 3 mærker, de har os 2 skåle med tørfoder stående, det han vil spise og sanabelle, som den anden vil spise, og Bobby skifter lidt imellem dem. mine katte har altid haft mere end en slags foder at vælge mellem og aldrig haft mave problemer. problemet er at efter Santos er kommet og ikke vil spise vådmad er Bobby røget lidt med på vognen, og vil ikke rigtig spise ret meget vådmad mere, kan lokke lidt kyllingelår i ham, så det får han . .
    Og mht at have prøvet meget forskelligt er at, han må jo heller ikke faste i flere dage, så valget var at tage den chance at han kunne få tynd mave, som jeg vurderede var bedre end, de sygdomme der kan komme når katten sulter sig selv i flere døgn.


  • #7   4. apr 2013 Det er altså stadig rigtig meget for 14 dage..

    Katte skal have min. 1 uge til at skifte foder i


  • #8   4. apr 2013 Der giver jeg dig ret, jeg er også til kornfrit, kød og dåse mad, men mine katte skal ikke sultes til at spise LIGE det jeg vælger, og jeg tror det nok skal komme.
    Hvis jeg skal foreslå noget, ud over hvad du gør nu, så kik på zoopluds og køb nogle prøvepakker med vådmad, det er en god måde at prøve flere slags uden at stå med for meget bag efter.
    Jeg kar købt mange prøvepakker med dåser og poser de sidste måneder, men jeg er så heldig, at mine kan lide det meste, Bozita kanin er en undtagelse smiley
    Husk hvis du vil undgå spild, kan du fryse dåsemad, hvis der er mere i en dåse end du kan bruge på 2 dage.


  • #9   4. apr 2013 han skifter jo ikke foder i det han ikke engang smager på det. og nej mine katte har altid været vant til at få forskellige smage vådmad hver dag og altid minimum 2 forskellige tørfoder de kan vælge mellem.

  • #10   4. apr 2013 Ikke vådfoder smiley mine får mange slags, lidt mindre portioner hvid det er meget anderledes end det de plejer, at afveksle er med til at sikre at de får alle behov dækket, giver man råt skal der jo også afvæksles, de kan ikke kun leve af kylling som hoved foder.

  • #11   4. apr 2013 Enig Trine smiley

  • #12   4. apr 2013 Nej ved godt i forhold til råfoder, at det skal være varieret, smiley råfodre os hunden, Bobby ku bare ikke tåle at være på rent råt:)

  • #13   4. apr 2013 og derfor tænker jeg os at , deres tørfoder og vådfoder os gerne skal varieres lidt smiley

  • #14   4. apr 2013 Misforstod dig med dit eksempel med råt, jep vi er helt enige smiley troede du mente at det kun var på råt man sku variere, derfor mit svar før smiley

  • #15   4. apr 2013 Jeg er enig, og jeg tror altså nok det skal komme hvis du fortsætter lidt som du gør nu.
    Forresten har du prøvet råt til katten ?


  • #17   4. apr 2013 Jette, Jep råfodrede Bobby i en periode, men han kunne ikke tåle ben nok, uden at få forstoppelse og gav jeg ham mindre havde han hele tiden tynd mave, så han får råt som supplement til tørfoderet, og så vådmad de dage han ikke får kød. og Santos har jeg selvfølgelig ikke prøvet det med endnu, men det bliver jo serveret til bobby så måske han en dag smager på det. ..

    Bare mig: ja jeg må prøve at købe noget af det smiley


  • #18   4. apr 2013 Mine er også til sovs smiley
    Jeg giver også kornfrit tørkost, blandet med specifik som de fik før og vådt 2 gange om dagen, og min den ene vil gerne have råt, det får han ca hver anden dag, jeg har slet ikke lyst til at sætte mig ind i den videnskab kun, at give råt og de gamle vil slet ikke smage smiley


  • #19   4. apr 2013 katte skal heller ikke have ben, de skal kun have kødet smiley

  • #20   4. apr 2013 ja jeg giver det kornfrie sanabelle, men herren vil jo kun ha royal canin lige nu og så er det selvfølgelig det han får, meen hold nu op jeg kan ikke lide en indgrediensliste der ser sådan ud . plus det er så dyrt i forhold til hvad det indeholder.

  • #21   4. apr 2013 Beltane nu er du forkert på den, tror du de spytter benene ud når de fanger og spiser en mus smiley

    profilbillede
  • #22   4. apr 2013 nej beltane, det er så ikke helt rigtigt de skal også have brusk og ben, hvis de udelukkende får råt.

  • #23   4. apr 2013 Ikke ben, brusk ja.. Jeg har selv fodret med råt, og benene skal de altså ikke have, det er hunde smiley

  • #24   4. apr 2013 Det eneste der er tilbage når Røde får et lår, er det tykke fodled.

  • #25   4. apr 2013 Beltane, det er altså ikke rigtigt, de skal også have ben, gerne komme igennem et helt byttedyr osv. jeg har os barfet Bobby og fået lagt foderprogram til ham af barf dyrlæge, og i de hk produkter feks økohøne og fjerkræ oksekød osv er der os hk ben i. kyllingevinger og lår er os rigtig godt.

  • #26   4. apr 2013 foderplan sku der stå

  • #27   4. apr 2013 Og en kat der fanger en fugl eller mus spiser også benene.
    Self skal et rovdyr som i naturen ville spise hele byttedyr, bruge alt det gode der er i benene.


  • #29   4. apr 2013 Jeg er begyndt at bruge Zoopluds og hvis du går ind på kornfrit foder til kat, har de et stort udvalg, nogle er det de kalder tilskudsfoder, og det er fint at give noget af, men det gør jeg kun en gang om dagen, anden gang giver jeg fuldfoder.
    Idag har jeg lige fået prøvepakker hjem med Cosma, Applaws, grau, Schesir, Almo og Porta 21' der var nogle pakker med de 3 sidste slags på en gang.
    Porta 21 ved jeg mine katte kan lide de alle varianter af, nogle skulle de lige venne sig til, Bozita med kyllinge lever kom min opdrætter med, hun var på besøg i dag, og det blev spist og jeg bruger også LUX fra Aldi, det er dejligt billigt, men jeg må indrømme mine godt kan lide dem hvor man kan se hvad det er.


  • #30   4. apr 2013 Ps dem hvor det ikke er sovs, putter jeg lidt vand ved så gelen bliver lidt som sovs.

Kommentér på:
ny kat vil kun spise et mærke

Annonce