{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.447 visninger | Oprettet:

kat vil ikke børstes. {{forumTopicSubject}}

hej alle.
min kæreste og jeg fik for et par mdr siden en norsk skovkatteblanding på 5 år nede fra dyrlægen, han var ikke blevet soigneret hvor han kom fra og var derfor en stor knude, de lagde ham i narkose og børstede ham igennem inden vi fik ham med hjem.
Han ville ikke børstes herhjemme og vi gav ham lidt tid hvor vi bare nøjes med at børste ham under hagen hvor han godt kan lide det, og en gang imellem børstede vi andre steder og igen hvor han kan lide det, men han har så langt hår i numsen, at han får knuder her og nogle gange hænger der afføring heri, jeg har indtil nu haft held med at klippe det af, men det har han os luret nu. han kan ikke lide nogle som helst godbider og kun en slags vådmad og en slags tørfoder men ikke nok til at jeg kan belønne med dette (alt er prøvet) og han bliver virkelig sur når vi vil børste ham han river og bider, herren vejer 10,5 kg så han er lidt stor og bøvle med.'
hvad ville i gøre ? evt for at gøre ham tryg ved børstningen? eller ville i få ham klippet helt ned og så stille og roligt lære ham det uden der så er nogle knuder i vejen?
Mvh Trine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kat vil ikke børstes.
  • #2   14. aug 2013 kan man bare få dyrlægen til at ligge ham i narkose og trimme ham, eller skal man ha fat på en dyrefrisør, og tusind tak for svar

  • #4   14. aug 2013 i know, det er bare fordi nede ved vores dyrlæge har en frisør lejet sig ind, så vidste ikke om dyrlæger ville trimme eller om man skulle derind smiley men ringer og høre dyrlægen i morgen


  • #5   14. aug 2013 Nu er der 8 måneder siden jeg hentede gizmo og hun blev klippet helt ned på internatet.
    Jeg vænnede hende ligeså stille til det imens pelsen voksede ud men kampen har været langt. I starten var det kun kinderne jeg kunne værste, nu mangler jeg at få lov til at børste maven og bagdelen. Og vejen dertil har været fyldt med riv, bid, hvæs og masssser af godbidder.
    Jeg har igennem forløbet haft i baghovedet "på hendes præmisser". Så når katten siger stop, så stopper vi og prøver igen senere

    Kommer længere og længere om på maven som tiden går og hvis det bliver ved, håber jeg på at kunne børste hendes mave lige så let som ryggen om en 2-4 måneder.
    Og armhulerne om et halvt års tid (meget stædig dame når det kommer til armhulerne )


  • #6   14. aug 2013 problemet er han ikke vil ha godbidder, og han har kostet mig en blodforgiftning. så har mine forholdsregler, men må ha ham kjippet og vænnet til det

  • #7   14. aug 2013 Det handler om at finde en rette godbid.
    Mew er heller ikke til at lokke med kattegodbidder men vifter jeg med en reje følger hun mig som en hund.
    Og gizmo kender lyden af kattestænger, bare jeg røre ved dem.
    Så det handler om at prøve sig frem:). Måske er det kylling i små bidder, måske er det en (lille!) klat leverpostej, måske er det hamburgerrygpålæg i små stykker. Det vil helt klart hjælpe, hvis du finder GODBIDDENz


  • #8   15. aug 2013 jeg har prøvet alt han kan ikke lide noget smiley har os fået kontakt til tidligere ejer som har haft ham i 5 år hun har heller aldrig fundet noget han kan lide, vi har prøvet alt pålæg, kylling råt-kogt-bagt-stegt, det samme med oksekød- fisk - svinekød-lammekød- alle slags kattesnacks-kattestænger-rejer-tun-leverpostej-makrel.. han kan lide royal canine neutered Young male og lux vådmad, men ikke nok til at det kan bruges som belønning.

  • #9   15. aug 2013 Trine så vil du nok gøre ham en tjeneste ved at få ham klippet ned nu og da smiley

  • #10   15. aug 2013 jeg har været nede og bestille en tid hos dyrlægen i dag, så han kan blive klippet,

  • #11   15. aug 2013 Det bliver i nok begge glade for smiley og måske skal det gøres en til to gange om året hvis han ikke lære at blive børstet.

    De fleste katte kan lide børsten, når der ikke er grund til at bruge den, lige så glad Manne var for at blive børstet, lige så meget hadede han det hvis der var det mindste filt smiley


  • #12   22. aug 2013 Hej alle tak for jeres råd, Santos er nu blevet klippet, ikke kønt men nødvendigt. Han virker faktisk som om han synes det er meget rart,i får lige et billede af ham, og nu er han ved at lære man skal børstes før vådmaden bliver serveret

    profilbillede
  • #13   22. aug 2013 Hvor er det dejligt at høre smiley

Kommentér på:
kat vil ikke børstes.

Annonce