{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Zee
Zee
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 7

Katte luft af bæ og tis {{forumTopicSubject}}

Hej alle samme. jeg har et problem er der noget man kan fjerne luften af bæ eller tis på tøj eller jakke?. har det lidt svært hvor det kommer fra

villle lige hører Hvad kan man bedst bruge til at rense kattebakken med. mener man har tømt grusset

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte luft af bæ og tis
  • #1   12. apr 2013 .... Vaske det?

• #2   12. apr 2013 Forstår ikke helt hvad du mener, men går ud fra du mener at du kan lugte katte afføringen og tis. Er det i dit hjem generelt du mener?
    Eller kun omkring kattebakken?

Mange bruger rodalon (beregnet til indendøre), men da dette er yderst giftigt for kattene hvis du ikke får vasket det grundigt nok af, vil jeg anbefale dig at bruge varmt vand med ajax, og så husk at skylle bakken grundigt bagefter..

• #3   12. apr 2013 Hvilken slags grus bruger du forresten til bakken?

• #4   12. apr 2013 Rød Sten kattegrus fra netto til 14kr *TR

smiley heidi tak

• #5   12. apr 2013 Du kan bruge noget, der hedder Urine Off.

http://urine-off.dk/produkter/urine-off-kat

Og hvis det er generel lugt af kat og/eller katteurin i hjemmet, hjælper det for nogen at prøve en anden type grus. Nogle sværger til det klumpende og andre til krystalgrus, så det er nok mest et spørgsmål om din smag... og kattens smiley

• #6   12. apr 2013 Til tøj, tæpper og andre textilier kan du bruge rodalon.
    http://www.rodalon.dk/00002/00010/

Det fjerner dog ikke lugten fra kattens følsomme næse, så hvis den bliver ved med at tisse på noget så er Urine off nok det eneste der fjerner lugten helt, så heller ikke dyr kan lugte det.

Rodalon er også godt til vask af kattebakken, bare husk at skylle grundigt bagefter.

Og, ja andet grus måske? Har hørt mange der klager over at det billige grus ikke holder på lugten. Vi bruger Biocats (ca 120 kr for 2x15 kg) fra zooplus.de og her lugter ikke af tis eller bæ (kun når han lige varet på Bakken, så tager det lige lidt tid for bæ lugten forsvinder, men sådan er det jo også for mennesker smiley ). Jeg fjerner klumper hver dag, og skifter alt grus ca en gang i måneden, dvs en pose holder ca en måned. smiley

• #7   12. apr 2013 Det røde du bruger fra Netto er det det ikke klumpende??

Hvis det er det så gå over og brug noget klumpende det indkapsler lugten meget bedre.. Og måske du skulle overveje en bedre kvalitet end Nettos..

Med hensyn til rengøring af kattebakken, så bruger jeg almindeligt opvaskemiddel, da det er bakteriedræbende og så skyller jeg grundigt bagefter, du kan også i stedet for at bruge Urine off som en foreslår bruge noget der hedder R10 det fås i Matas, det fjerner lugt og bakterier både for mennesker og dyr, og er ikke giftigt som Rodalon..

Med hensyn til lugt på tøj hvis det er fra neutraliseret katte så skulle almindelig vask være godt nok, men er det fra fertile katte, så kan du lige så godt smide tøjet ud hvis katten har tisset direkte på det, for så forsvinder lugten aldrig..

• #8   12. apr 2013 Prøv noget andet kattegrus f.eks. extreme classic eller tigerino. Det kan bla. købes hos zooplus.dk. Ved godt det er meget dyrere end det du bruger men det holder også meget længere og det indkapsler lugten rigtig godt. Vi har tre katte og to bakker. Vi bruger 2 poser af ovenstående om måneden.

• #9   12. apr 2013 Vi har pt. 5 katte og vi bruger kun én pakke extreme classic i måneden smiley Og her lugter ikke af kat, tager også klumper hver dag smiley

• #10   12. apr 2013 Det er simpelthen det grus du bruger, der får det til at stinke i hele huset. Jeg vil anbefale dig at købe noget dyrere grus, klumpende. Selv om en pose grus, på 15 kg kan koste over 100 kr, så holder den meget længere end det billige og på den måde bliver det mere økonomisk.

Bruger du også det "billige" foder fra supermarkeder, kan det også få afføring og urin til at lugte stærkere. Bruger du et lødigt foder, kan det også bedre betale sig i længden, samtidig med at din kat har langt bedre af det.

Har de tisset eller pruttet ved siden af nogle steder, fjerner du bedste lugten med R10, som købes på nettet.

• #11   6. jun 2013 Du må IKKE vaske eller tørre af med ajax, rengøringsmidler eller almindelig opvaskemiddel, da det indeholder ammoniak. Det kommer til at forstærke kattens tis-lugt, fordi den også indeholder meget ammoniak. Har lige være til dyrlæge med min kat og han fortalte det smiley

Kommentér på:
Katte luft af bæ og tis

Annonce