{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Katte-fejlkøb {{forumTopicSubject}}

Jeg er godt nok tosset!. Tænk sig...sidder og ser lidt på forskellige dyresider hvor folk har annoncer med dyr til salg. Her støder jeg på flere annoncer, hvor folk har voksne katte, som de vil af med. I mange af disse annoncer står der ting som, "Katten var et fejlkøb" og "Vi vil gerne af med vores kat hurtigt, da den ellers må aflives" og "Min gamle kat kan ikke med min nye hund, og må aflives hvis ingen vil have den".
Hvad er det for noget? det er da bare for meget!. Sådanne mennesker burde slet ikke have dyr, de er egoister og tænker kun på dyr som en "ting" der kan fornøje og underholde dem, så længe de gider have dem, og når de ikke gider det mere, kan de bare blive aflivet!....disse mennesker er jo ikke engang flove over at skrive sådan en annonce!.
Jeg kan slet ikke sætte mig ind hvad der kan få folk ti,l at tænke sådan om en kat, eller et hvilket som helst andet dyr....det gør mig virkelig sur, og måtte bare lige have luft herinde hvor folk i det mindste regner dyr for noget...sikke en verden!.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte-fejlkøb
  • #1   26. nov 2006 Kan kun sige jeg er ening... forstår heller ikke lige hvorfor...
    Ville personlig adrig skille mig af med et dyr jeg har haft længe, bare fordi en lille ny killing, hvalp eller hvad det nu skulle være ikke kan kommer overens med det eller de dyr, der har været i familien længe...
    Så må man enten give dem en chance, eller finde en anden familie til den lille ny... ikke noget med bare at aflive de gamle fordi en lille en er mere nuttet...

• #2   26. nov 2006 jeg tror nemlig det er der problemet er....folk synes ikke længere at deres gamle kat er så nuttet som en ny lille killing eller hvalp. Forstår det ikke, er da virkelig øm overfor mine dyr..især min hunkat på snart 7, og vil for intet i verden bytte dem væk, eller sælge dem med mindre der var tale om alvorlig allergi, eller at jeg ikke længere kunne give dyrne det de behøvede/var bedst for dem.

• #3   26. nov 2006 jae , det er virkelig trist -dumme folk . ganske vist er killinger viiildt søde smiley og ville da også være ked af at skulle skille mig af med den igen, vis den absolut ikke kunne med soffi - men soffi . hun kommer til at død hos mig ! sådan er det bare, jeg kan simpelhen ikke klare mig uden det lille stædig ælse (; så er ret meget enig med Lunkvist . (:

tror også mange har det sådan at iijh den killing er sød, den snupper vi. og vis det så alligevel ikke går så godt når de kommer hjem med den, eller den skaber for mange problemer, så skiller man sig da af med den igen - eller vis man har en hund , og de ikke lige falder i hak sammen den første uge - så skiller man sig da også bare af men katte - det jo bare en kat, og den er åbenbart for nogle ikke ligeså betydningsfuld for nogle , som hundene er . måske fordi at katte altid render rundt på gaderene? smiley orrh ,dumme dumme folk.

• #4   26. nov 2006 ja nogle folk tænker virkelig med enden når de køber dyr, men det er ikke kun katte.

Hele markedet er oversvømmet med marsviner og kaniner også, i et andet forum spurgte nogen selv hvorfor de ikke kunne få deres 2 marsvin afsat. Der var der en der gjore opmærksom på, at det ikke var 'sæson', forældre var mere købevillige om sommeren, "det er jo så hyggeligt med dyr i haven", men når det så bliver vinter og Ninus ikke længere kan nøjes med at græsse på plænen. Så er den egentlig ikke ret sjov og ejeren, 5-årige Mads, syntes hans nye skildpadde er meget sjovere end kaninen. Derfor skal dyret sælges...

Sådan er det desværre tit, og ja - jeg væmmes ved den dyre-moral nogle folk har. At det er en ting, og som alle andre ting, er det eneste der skal til er pungen op ad lommen uden overvejelser og at tingen kan købes. Når så dyret har udtjent sit formål eller barnet har fået en ny interesse end lige dyrets ve og vel, er det lige pludselig ligegyldigt.

Jeg væmmes ved folk der kan kalde deres kat eller bare dyr, for et 'fejlkøb'

• #5   26. nov 2006 godt sagt heidi (:

• #6   26. nov 2006 Ja jeg synes det er helt forfærdeligt med folk der køber dyr for bagefter at fortryde igen.. Jeg har selv en voksen kat til salg og det har ikke været en nem beslutning at tage for jeg vil helst beholde hende men det ville være egoistisk da hun ikke har det godt her, hun kan ikke enes med de andre katte jeg har og bliver så stresset over dem...

• #7   27. nov 2006 Ja, min Mea som er den første vil Altid have 1. prioritet hjemme hos mig (sammen med May nu så, selvom Mea altså ligger lidt højere end May alligevel)

Også dem der skal af med dem fordi kæresten ikke kan lide dyret.. jamen så drop da kæresten! fyre er der nok af, og kan han ikke lide noget jeg holder af er han helt sikkert Ikke Mr. Perfekt! (også noget der pisser mig rigtig meget af at læse/høre om)

• #8   27. nov 2006 Sanne - Self er der grunde.. Som fx Chira som ikke har det godt i det hjem hvor hun er.. Hvad er grunden til at Triton skal sælges eller aflives? (self ikke aflives) den nævner du ikke? :o)

• #9   27. nov 2006 for mit eget vedkommende er holder af= elsker enormt højt

• #10   27. nov 2006 Sanne A: kan ikke forstå du skriver at jeg skal passe på hvad jeg siger. Jeg synes det fremgår klart af min tekst, at jeg afskyr folk der bare ser på dyr som fejlkøb og prøver at sælge dem igen, eller får dem aflivet, fordi de ikke gider at eje dem, eller er lidt "træt af dem"... sådan nogle folk burde ikke have nogle som helst dyr...de ser nemlig ikke dyr som et individ, men som en "ting" man kan anskaffe sig nemt og så smide væk, når man ikke længere gider passe den, eller fordi man har fundet et andet dyr man lige synes er mere spændende.

Sådan går jeg ikke lige ud fra du er....du gør jo det bedste for at dit dyr skal have det godt...og sætter endda dig selv til side for dit dyr, det er jo en hel anden sag!

• #11   28. nov 2006 Hej Sanne!

Bærer bestemt ikke nag...forstod det bare ikke lige!, men er selvfølgelig altid villig til at forklare mig en gang til hvis jeg tror at folk har misforstået mig. Men det er helt i orden, det skal du bestemt ikke tænke mere over!!
    Knus..

Kommentér på:
Katte-fejlkøb

Annonce