{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Lopper - advantage vet {{forumTopicSubject}}

Hej

Mine katte har fået lopper og jeg har idag købt Advantage vet til katte under 4 kg. Dette var et fejlkøb da min ene kat nok er lige omkring de fire kg, mens den anden nok er omkring de 6 kg. Er der nogle af jer der ved om man sagtens bare kan give dem dobbelt portion, eller om jeg skal have købt den til over 4 kg? Jeg spørger fordi at loppemidlet ikke kan byttes smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper - advantage vet
  • #2   22. okt 2018 Den på omkring 4 kilo ville jeg bare give en pipette. Den anden ville jeg give to. Pipetten til store katte over 4 kilo indeholder alligevel det dobbelte af, hvad pipetten med Advantage til katte under 4 kilo gør. Hvis du har en engangssprøjte og kanyle, så du kan trække det præcise antal ml. op til hver kat.

    Her i huset køber vi Advantage til store hunde. Så har vi købt engangssprøjter og en kanyle på apoteket. Kanylen bruger vi kun til at få loppemidlet op i sprøjten, og den bliver selvfølgelig taget af, inden vi påfører katten loppemidlet. Hver enkelt kat bliver vejet hver gang for at få den nøjagtige dosis. smiley

    En kat skal have 0,1 ml. Advantage pr. kg. de vejer.



  • #3   22. okt 2018 jeg gør det samme som Susanne
    det kan svare sig når man har flere katte


  • #4   23. okt 2018 Det var sku da genialt Susanne.
    Men er det smart og bruge den til hunde på katte?
    Er det ikke bedre og tage den til store katte istedet for?


  • #5   23. okt 2018 Indholdsstofferne i Advantage til hund og kat er nøjagtig den samme. Og nu hvor vi har mange katte og en hund, så er det billigst og mest smart at bruge den til store hunde. Så har vi en pakke pipetter til mere end en gang. smiley

  • #6   23. okt 2018 Korrekt du kan ikke bruge loppe produkter beregnet på hund til kat, med mindre det er lige advantage, andre produkter kan være dødelige for katte.

  • #7   23. okt 2018 Jeps, Advantage kan nemlig bruges til både hund og kat, da det udelukkende er doseringen ift. kilo, der adskiller hunde- og katteproduktet. Hunde vejer for det meste mere end kattene smiley
    Vi har længe gjort brug af metoden Susanne nævner - det var faktisk et forslag vi fik af en biolog fra producenten Bayer, da vi i sin tid ringede ind pga. kraftigt loppeangreb i en gammel lejlighed, og vi i hjemmet havde hund og kat, der gik meget op ad hinanden.


  • #8   23. okt 2018 Og lige engang for Prins Knud. Man kan KUN bruge ADVANTAGE-produktet beregnet til hund til kat. Alle andre produkter kan være dødeligt giftige for katte, hvis man hælder midlet beregnet til hunde i nakken på dem. Dvs. det ikke skal forveksles med Bayvantic lavet af samme producent.

Kommentér på:
Lopper - advantage vet

Annonce