Fodring.. Fodring..
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor mange gange om dagen i fodre jeres kat/katte og hvad i giver dem og spise..?
Og så har jeg brug for et råd ang. min kat Felix, som er 14 mdr. Han kan simpelthen ikke holde sig væk fra killingemaden som Ludvig på 12 uger får. Vi skal holde øje med ham hele tiden / eller stille Ludvigs mad væk.. Men det jo også træls, for så kan Ludvig ikke få sin mad og vand når han har lyst.
Felix er kastreret og er i forvejen lidt buttet.. Han var ellers kommet ned på en flot størrelse, men nu her efter vi har fået den lille mis, ser han heletiden sit snit til at spise hans mad og det duer ikke! Han kan også lige ha været ude og spise sit eget, hvorefter han går i køkkenet og spiser Ludvigs.. Han er på jagt efter mad KONSTANT! Når han så er færdig med at spise Ludvigs (hvis vi ikke når at fjerne ham fra maden), hopper han på køkkenbordet for at finde mad.. Hmm.. Jeg ønsker virkelig ikke at han skal blive overvægtig, men det ender det da med hvis ikke jeg finder en løsning på hans æderi..
Felix får ARION large breed tørfoder lige nu (et fejlkøb), vi skal have solgt det vi har tilbage og have købt noget alm. adult. Derudover får han LUX vådfoder 1-2 gange dagligt.
Ludvig får IAMS kitten tørfoder og får også LUX vådfoder 1-2 gange om dagen.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Kunne du ikke lave sådan en kasse, du kan stille killingefoderet ind i, og så med et hul, som er stort nok til din killing men for lille til din anden kat? Så kan han altid komme tll sin mad, og din anden kat kan ikke.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Her står der mad døgnet rundt
nov 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 132
- Jeg prøvede at lave sådan en kasse (godt nok bare en papkasse jeg lavede et hul i), men Felix fik hurtigt bugt med den så han kunne komme ind til maden, så det gik ikke.. Men måske jeg skulle prøve igen.. Og så bare sørge for at der er vægt ovenpå så Felix ikke kan vælte den.. He he..
Susan. Den anden onde medejer af Pedro. H:
- Felix fik også råt kød på et tidspunkt og han elskede det. Men så læste jeg i en kattebog at man ALDRIG skulle give sin kat råt kød.. Det er ikke nemt med alle de forskellige meninger. He he.. Hvilken slags råt kød kan du anbefale og er der noget der skal være tilberedt før de må få det?? Er rå kylling farligt at give dem (kan de få salmonella forgiftning) ??
apr 2011
Du kan sagtens give råt oksekød, rå kylling, rå svinekød, fisk osv, men sådan noget som kogt kylling må katten ikke få fat i benene/knoglerne, da de splintrer. Fars kan man også, men det samler hurtigt bakterier.
nov 2010
nov 2010
Adult, adult light, adult sterilised eller adult fit..??
apr 2011
For at forebygge fedme hos vores kastrat giver vi som voksen mad (når vi får købt det ind) tørfoder med masser af kød og proteiner i så de bliver hurtigere mætte = mindre føde i mave, men større mæthedsfornemmelse.
Mod urinsten osv står der vand i alle rum så han får drukket nok og skyllet ordentligt igennem.
nov 2010
- HVILKET MÆRKE VIL DU/I ANBEFALE?
Der er så mange forskellige mærker at det ikke er til at finde ud af..
Jeg vil gerne finde det der er bedst for Felix når han er kastrat, alm. huskat og har tendens til overvægt..
nov 2010
Felix vil IKKE drikke vand indenfor.. Jeg skifter hans vand hele tiden og vasker skålen grundigt, men han vil kun drikke udenfor. Lidt træls.. For er bange for han ikke får nok væske..
apr 2011
Åhh.. har du prøvet at installere en drikkefontæne? Det kan tit have effekten at de drikker mere.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
JO du må gerne give dine katte råt. Brug det du bruger i hverdagen, fars, kylling, kalkun osv osv. Hvis din kat får salmonella, får du det også, risikoen er ikke ret stor, jeg har ALDRIG haft syge katte pga salmonella eller fordi de har fået råt kød. Jeg giver fars til killinger også, som regel fars, både okse og svine og hvad der ellers findes.
I forhold til din lidt buttede kat, så vil han ikke tage på hvis han får noget der virkeligt mætter og det gør kød. Du kan også købe daggamle kyllinger, det er simpelthen et hit ved nogle af mine. Selv de små killinger, under 12 uger, kan spise noget fra dem. Vingespidser fra kyllinger er godt til tænder og gummer.
Jeg har også en kat, der ikke mangler noget på sidebenene og når jeg har killinger i huset tager han godt nok lidt på, men det taber han når de små starter på voksentfoder.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 35
sep 2011
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
Nej, Marianne, for i modsætning til katten spiser vi ikke kyllingen rå, og hvis man gennemsteger kyllingen er der ingen risiko for salmonella.
Fodring..