{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Mijauver om natten - Savner den udelivet??? Langt indlæg {{forumTopicSubject}}

Min kæreste fik for 2 mdr siden 1 kat, som min x-mand pludselig ikke kunne have mere pga. job. (Dårlig undskyldning i mine øjne)
Jeg kan kun have 2 katte, så vi fik 2 hver efter skilsmissen..

Katten som min kæreste nu har fået enes fint med hans lidt ældre MCO-kastrat... Den virker til at være godt tilpas og spiser godt, bruger kattebakke og er meget kælen og er begyndt at hoppe op i sengen til ham..

Min X var kun hjemme ved kattene hver 2. eller 3. weekend her til sidst pga. ny kæreste, hvilket virkeligt gjorde mig rasende, da kattene jo var meget alene, bortset fra en nabo, der fodrede dem..

Katten har altid tilbragt meget tid inde og jeg vil under ingen omstændigheder lade den aflive, så blev glad da min kæreste sagde, han gerne ville have den...

Vi tænkte den nok ville foretrække selskab fremfor udeliv... Min kæreste er næsten altid hjemme bortset fra de 20 timer, han arbejder om ugen... Og så ses vi en dag i weekenden, hvor vi skiftevis er hos ham eller mig, så det vil sige, katten er alene en dag på 14 dage...

Den er begyndt at gå og mijauve om natten men ikke om dagen? Kan det være tegn på, den savner udelivet? Den forsøger ikke at komme ud, når hoveddøren lukkes og er først lige begyndt at hoppe op i vinduet af og til...

Ved I hvordan en kat opfører sig, hvis den savner udelivet? Da vi fik den hjem til min kæreste spiste den med det samme, den kom ind og gik rundt med halen i sky og undersøgte alt... Den har ellers tidligere været bange for folk og en meget skræmt/sky kat... Gik ud fra den virkelig havde manglet selskab, siden den vimsede sådan rundt...

Min kæreste bor i en stor 2-værelses og har 2 små kradsetræer og 2 store... Kattene må alt her og bliver godt forkælede..

Hvis katten savner udelivet, kan den så glemme det med tiden???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mijauver om natten - Savner den udelivet??? Langt indlæg
  • #2   15. apr 2013 Altså jeg vil ikke tro at det at den miaver om natten er fordi den savner udelivet, katte der er fustreret over ikke at kunne komme ud, plejer at virke mere fustreret end det du beskriver og vil nærmest stå på spring for at komme ud af døren når den åbnes..

    Tænker mere om den måske keder sig om natten, er der ændret noget ved døgn rytmen eller foder tidspunkt hos din kæreste??

    Jeg tænker bare at det er lidt pudsigt at det kun er om natten og ikke om dagen, derfor tænker jeg kedsomhed eller manglende selskab..

    Plejer katten at sove om natten og hvad med den anden kat??


  • #3   15. apr 2013 Katten er neutraliseret... Det var den, da min x og jeg købte den på Brande internat i 2007..

    De får foder, som de plejer..... Det kunne godt tænkes, det er det med kedsomheden. Den får jo så meget opmærksomhed nu, i forhold til tidligere, så det kunne godt tænkes, den keder sig, når min kæreste sover... I starten troede vi, det var fordi den ville have godbidder eller vådkost, men det var det ikke....

    De 2 katte accepterer hinanden, men er ikke ligefrem bedste venner ment på den måde, at de ikke leget eller putter sammen.. Men de kan ligge meget tæt på hinanden og spiser sammen....

    Hvad dulen gør man så, når en kat keder sig om natten? Man skal jo sove... Det er ikke sådan så man vågner af dens mijauven.. Nogen gange vækker den min kæreste. Tror bare den vil have opmærksomhed..

    Det er dog vand imod min ene kat, der står og stamper på mig og trækker dynen væk fra mit hovede....


  • #4   15. apr 2013 Måske han skal prøve at give en stor gang vådfoder lige inden han går i seng så katten er mæt og træt ved senge tid, ellers er en foderbold også en mulighed eller en anden form for aktivitetslegetøj med mad som bonus..

    Det kan godt være svært, men vigtigst af alt lad være med at give katten opmærksomhed om natten, for så vil den bare blive ved fordi den får opmærksomheden..


  • #5   15. apr 2013 Prøv med at gemme godbidder rundt om i stuen, og læg frem noget legetøj han er vild med (der ikke larmer) så han har noget at pyssle med om natten. Gerne madrelateret. Lidt større stykker tørret kød er også god underholding, hvis jeres kat vil spise det. Det virker her. smiley
    Jekas rævehaler er fast nat-legetøj herhjemme, og den plejer at ligge pænt under min dyne om morgenen sammen med en snorkende kat...


  • #6   15. apr 2013 De får masser af mad om aftenen og der står vand og tørfoder fremme døgnet rundt..

    De har meget legatøj - Prøver at få ham til at lægge det hele frem om aftenen...


Kommentér på:
Mijauver om natten - Savner den udelivet??? Langt indlæg

Annonce