kat plukker sig kat plukker sig
hej alle sammen, jeg har et problem med min 3 år gamle gammeldaws siameser hunkat. siden sidste sommer hvor hun havde killinger har hun plukket lidt totter af sig et par gange om ugen, nogen gange lidt mere end andre. der er også kommet baby i huset 21 måneder siden. hun er jo meget opmærksomhedskrævende og hun får naturligvis ikke så meget som før babyén kom, selvom hun får så meget som det overhovedet kan lade sig gøre i en normal hverdag. jeg ved godt det må være stress så sådan som jeg ser det er der 2 muligheder.
1: finde hende et nyt hjem uden småbørn og måske andre meget sociale asiatiske katte( hun har altid haft en alm huskat og en hund og gå sammen med og det gik fint indtil alt det her startede)
2: lade hende leve med det indtil den barnet bliver lidt større og forhåbentligt bliver mere en ven end bare konkurrent til vores tid og håbe på det bliver bedre.
at finde hende et nyt kunne jo også ende med at gøre alting meget værre for hende, det ville jo med garanti stresser hende i en periode.
hvad ville i gøre?
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.281
Har I de andre dyr endnu?
Søg dyrlæge, få hende på et foder der hedder RC Calm, sæt en feliway i kontakten og supplér evt. med Zylkéne.
Det kan også være hormonalt.
Lad katten deltage i aktiviteterne sammen med barnet. For Guds skyld skal du læe den lille så hurtig som mulig, at hvis den sover skal den ikke aes, den må ikke rives i halen osv. Hvis den spiser må Bebs heller ikke kravle hen og forstyrre.
Så vent du bare til den bliver lidt større, så kan det være at det hele ender i fryd og gammen.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
dec 2007
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 11
tak for svarende, anede ikke der fandtes den slags stressprodukter til dyr. mange tak
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Men noget så narturligt og simpelt som spaltet mælke protein.
aug 2010
Selvom man ikke er fan af RC og fodrer med råt eller hvad man nu sværger til, så må man ind imellem bide i det sure æble hvis en kat skal have sygdomsdiæt - og det synes jeg at du skal vende med dyrlægen.
I øvrigt tager de andre ikke skade af Calm, mine får det begge to hvert år i december måned.
Faktisk er Elvis vokset op på Diabetic, så alt det skal du ikke bekymre dig om.
Jeg regner jo også med at du går ind for at beholde den - det kræver bare lidt vilje og tålmodighed fra din side
aug 2010
Så der er lys forude
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Jeg har flere gange oplevet at Colostrum virker bedre end Zylkene, og så indeholder det en masse andet godt for katten. Drysser bare pulveret over vådmad
aug 2010
Men hvis du har erfaret det, så lader jeg være med at bruge penge på Zylkéne i december og serverer immunocare istedet for
Men vi kommer jo bare med løsningsforslag - så må TS jo selvom hun vil skyde dem ned eller prøve dem
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
kat plukker sig