Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  katten plukker sig selv hvorfor
  • #1   11. dec 2009 Måske loppeallergi? under alle omstændigheder er der noget, der kløer... Katten skal til dyrlæge.

• #2   11. dec 2009 den har ikke lopper

• #4   11. dec 2009 Felis, man kan også nemt bare rede katten, og tage hårene af på et stykke vådt køkkenrulle eller lign, som du nævner, bliver det rødt, ja så er der lopper smiley men kan godt se idéen i, at hvis lopperne ikke kommer med hårene og sidder direkte i kammen, så er det lidt svært.

• #5   11. dec 2009 Problemet KAN også skyldes tilstoppede analkirtler!

Desuden klør både hunde og katte sig ofte andre steder end lige der, hvor problemet er.

• #6   11. dec 2009 felis

de andre katte jeg har i min profil DAAAMN de havde lopper og jeg ved godt hvordan man skal gøre for at spotte dem og at lopper også bider mennesker ved anklen og især mig men der er ingen lopper på den
    og ved ikke om det kan skyldes analkirtler da den får rimelig dyr foder science hill plan

• #8   11. dec 2009 Har du ikke de andre katte mere? Hvis der tidligere har været lopper i huset, så er det ikke uansandsynligt at der stadig ligger loppeæg.

Jeg fandt to lopper i min seng! Og blev selv bidt. Men der var absolut INTET at se ved kæmning af kattene. De kløede sig heller ikke. Mystisk, men lopper var der altså. (jeg gav så kattene Advantage loppemiddel)

Hvis det ikke er lopper, kan det fx være allergi, svamp, stress eller noget helt fjerde ... Du bør få en dyrlæge til at undersøge katten.

• #9   11. dec 2009 Mega **Problemet KAN også skyldes tilstoppede analkirtler!**

Ville man ikke kunne se noget ved anus så?

• #10   11. dec 2009 nej fo de to andre katte er nogen jeg havde for mange år siden og har flytted 3 gange siden

men lad os nu se bort fra altder hedder noget med lopper for der er ingen her smiley

• #11   11. dec 2009 Altså hvis min kat begyndte at plukke pelsen af sig selv kunne jeg ikke komme hurtigt nok til dylægen!
    Der er jo noget galt så få da missen afsted smiley

• #12   11. dec 2009 **men lad os nu se bort fra altder hedder noget med lopper for der er ingen her :)**

Jamen så må du jo afsted til dyrlægen. Lad os vide, hvad der så viser sig at være galt.

God bedring til katten.

• #13   11. dec 2009 er det ikke lopper eller allergi - så er det sikkert alopeci. Det kan være enkeltsidet eller symetrisk dobbeltsidet.
    Det er svært at komme til livs, katten bliver "høj" når den slikker og får kontakt med hårrødderne. Lidt som folk der ikke kan holde op med at bide negle

• #14   11. dec 2009 Det KAN også skyldes stress, men læs her om hypersoignering:
    (link fjernet)

• #15   11. dec 2009 Hvordan gik det forresten med øremiderne?

• #16   12. dec 2009 øremiderne er helt væk

den kom til dyrlæge og fik en spøjte i nakken og så spøjtede han resten i begge øre på den

og det kostede kun 240 kr fandeme billigt

men det er nok stress da vi lige er flytted

• #17   13. dec 2009 vi har en maine coon hunkat-hun rykker hårene ud ved poterne-normalt klipper vi hårene så de ikke "går" på håret....men er det ikke normalt at de selv fjerner det irriterende hår imellem poterne??

• #18   13. dec 2009 Hej...
    Min den store han har selv haft det problem der.. han hev simpelthen pelsen af sin egen hale så den blev helt bar nogle steder.. Jeg havde ham ved dyrlægen hvor han fik en indsprøjtning binyrebarkhormo.. så det kan også være noget hormonelt.. Han fik temptation fra Whiskas ( dem i kattehovedet) og rejer. Og dem stoppede jeg også med.. og efter det er han stoppet med det..
    Så ved min har det enten været allergi for de godbidder, eller noget hormonelt..

• #19   13. dec 2009 *binyrebarkhormon

• #20   13. dec 2009 **øremiderne er helt væk

den kom til dyrlæge og fik en spøjte i nakken og så spøjtede han resten i begge øre på den

og det kostede kun 240 kr fandeme billigt

men det er nok stress da vi lige er flytted **

Godt katten kom af med øremiderne smiley
    Håber at I også snart kommer "plukkeriet" til livs.

Ny lejlighed ..... kunne det tænkes, at der har ligget loppeæg i dvale?... Det var da næsten at håbe, at det er lopper i stedet for noget andet - fysisk eller psykisk - der er sværere at behandle.

• #21   13. dec 2009 nej der er ikke loppe æg her hehe for kender dem som boede her og de har ingen dyr og jeg ved de ik har lopper smiley

• #22   13. dec 2009 Nå ok.

Var det mens hun havde øremiderne, plukkeriet startede? Jeg tænker, at kløe i ørene kan drive enhver til vanvid, og så måske er hypersoigneringen begyndt der ... og er blevet en vane.... (bare en tanke).

Min veninde havde en kat, der slikkede pelsen af på mave og inderlår - der var tilsyneladende ingen fysisk forklaring. Binyrebarkhormon hjalp da lidt (på kløe måske..?) men vanen var desværre ikke til at få brudt.

• #23   13. dec 2009 ´De er om jeg tidligere har sagt en vane der er svær at bryde i stil med neglebideri - det er mere psykisk end fysisk.

Måske Zylkéne kan hjælpe - det gjorde det synligt i løbet af 18 dage på en kat der tager pelsen nederst på maven

• #24   14. dec 2009 nej det begyndte lang tid efter heldigvis

men har læst noget om det som lis skriver at man kunne prøve at aflede dens opmærksomhed med leg eller mad lige inden den begyndte at plukke sig selv

• #25   14. dec 2009 Ja prøv zylkene. Det kan da være, det også virker på jeres kat.
    Afledning er sikkert også udmærket ... men man kan jo ikke holde øje 24-7.
    (jeg vil tro, at leg er bedre afledning end mad, for madglade katte vil måske lure at plukke sig betyder mad).

• #26   15. sep 2019 Tak for alle jeres indlæg smiley Vi har samme problem, med en af vores kære katte, der bider håret af på ryggen og laver små sår, som ikke rigtig vil hele, medmindre hun få en indsprøjtning med binyrebarkhormon.

• #27   30. maj 2023 Hej
    Vores kat er pludselig begyndt at plukke sig selv på alle 4 potter, mave og hofter. Vi har prøvet med creme med binyrebarkhormon, men det hjælper ikke. Det virke lidt dom om det er blevet en dårlig vane. Hun er 3 år vi har haft hende i 2 år. Hun kommer fra katteinternatet og var nervøs da vi lige fik hende, men nu er hun det sødeste og meget afslappet kat man kan tænke sig.

Kommentér på:
katten plukker sig selv hvorfor

Annonce