{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
414 visninger | Oprettet:

Blackbird
Blackbird
Katte: 2 Emner: 7 Svar: 19

Oliver's foder {{forumTopicSubject}}

Hej alle katte-mennesker smiley

Er der nogen af jer der fodre med Oliver's?
Er det godt nok til en alm. huskat som min Jack?
Og er der nogen af jer der har prøvet at bestille online på deres hjemmeside? har hørt noget om at de sender små gaver med til ens kæledyr? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliver's foder
  • #1   21. apr 2013 Jeg har ikke prøvet Oliver's, men bestiller på zoopluds, det du i hvert tilfælle ikke skal købe er light af nogen art, se efter om kød står først.

• #2   21. apr 2013 Jeg har prøvet at bestille hos Oliver - jeg købte dog kun vådfoder. Når det er vådfoder sender de det med PostDanmark, men hvis det er tørkost, så bringer de selv ud. Jeg tænker at hvis man bestiller begge dele bringer de det hele ud.
    Deres vådkost er sund og uden korn og meget velsmagende ;O) Jeg synes at deres tørkost er i for store poser til min lille katteflok på 2 katte. Ville aldrig købe en pose på 16 kg med mindre jeg havde en kæmpe flok katte, den når ellers at blive ret dårlig. Det meste af det tørkost de har er med korn, men de har lige lavet en ny slags uden korn - men igen kun i en kæmpe pose. De har smagsgaranti, men vil hellere købe en lille 400 gr pose først og så en på 2 kg, hvis det kan spises, når det er over nettet. De sender en gave med i form af en pose godbidder - dem synes Romeo var meget gode. Po kunne ikke lide dem, men hun kan generelt ikke lide godbidder ;O)

• #3   21. apr 2013 Kan klart anbefale olivers, mine katte får det godt nok ikke men det gør min hund, vi købte for over 200 også fik vi en "politistang" med i købet. Vi købte godbidder og hundemad, og fik det leveret gratis

• Blackbird
    Blackbird Tilmeldt:
    jan 2013

Katte: 2 Emner: 7 Svar: 19
    #4   22. apr 2013 Okay, tak for svarene smiley
    Har været inde og læse lidt om hvad der er i deres kattefoder, og synes det ser fornuftigt ud smiley

• #5   22. apr 2013 Jeg byttede mig til noget Olivers killingefoder for noget tid siden (ville gerne have et højt fedt indhold pga pelsen hos den ene af mine to kastrater). Det er første gang nogensinde at jeg har oplevet at mine to meget madglade kastrater ikke gider spise et mærke!
    Jeg lavede derfor en tråd hvor jeg spurgte andre katte-folk, hvad deres erfaringer var med Olivers, og konsensus er at kattene typisk ikke gider spise det..

• #6   23. apr 2013 Er ny katteejer, og hvad er det for noget med alt den korn, ris, majs, osv?? Synes når jeg kigger på alle slags foder at det indeholder præsis en af disse ingredienser

• #7   23. apr 2013 Christa - For at lave tørkost-pillerne, så er der nødt til at være en vis mængde kulhydrat/bindemiddel i smiley
    Men da vores katte altså er obligate kødædere, så har de ikke brug for store mængder kulhydrat, og vi kigger derfor efter mærker der indeholder godt med kød. For mit vedkommende er jeg lidt ligeglad med hvor kulhydraten stammer fra, men de varianter der er kornfrie, har ofte en høj mængde protein smiley
    (Jeg går efter at jeg i analysen har mindst 20% fedt, og helst over 40% protein, men mindst 35 % protein)

• #8   23. apr 2013 Christa : Mærker som Orijen, Applaws, Porta 21, Acana - tørkorst er sunde produkter som inderholder større mængder kød en andre produkter. Vådkost kan nævnes Applaws, Porta 21, Cosma, Aniboda Carny, Feringa, LuX og Olivers.
    Jeg har selv lige været alle produkter igennem for at finde noget mine kunne lide.
    De var begge helt vilde med Applaws med kylling (tørkost) og Orijen med kylling (tørkost) - Acana kunne de ikke lide og heller ikke dem med fisk.
    Alt jeg har listet op kan købes hos zooplus.dk undtagen Lux som fås i Aldi smiley

• #9   23. apr 2013 Jeg er gået over til Arion, der er mere kød i.. SYntes der er kommet mere og mere korn/wannabe-korn i Olivers foder..

Jeg bestiller dog stadig deres grus og godbidder smiley

• #10   23. apr 2013 Ahha ser man det - jamen så er der jo i det mindste en grund til at tørkosten bliver nødt til at indeholde korn eller ris ol... Men må på jagt og prøve mig frem til hvad de to bøller bedst kan lide så... Må man prøve nyt hver dag? eller skal man feks lige give hvert produkt en uges tid? (godt der findes prøve pakker ; )

• #11   23. apr 2013 Købte en del prøvepakker fra Olivers i går, og har modtaget det i dag. Synes ikke at kunne se at vådkosten indeholder korn?:)

• #12   23. apr 2013 Nej vådkosten plejer heller ikke at gøre det smiley

• #13   23. apr 2013 Mere end en uge smiley hvis du prøver for meget for hurtigt går det ud over deres maver, på zoopluds har de prøve poser på 400g så du ikke kommer til at stå med noget de ikke vil spise.
    Når jeg starter med nyt, giver jeg det som " godbidder" en tid før der kommer noget i skålen, og som regel har det fået en ny ting i mindst en månede før der kommer nye ændringer.

• #14   23. apr 2013 Ps vådkost køre jeg med flere slags på skift.

• #15   23. apr 2013 Nå det var alligevel længe.... Må ordenligt i gang fra i morgen så, for der er ikke så meget tilbage af deres RC (som de forøvrigt selv er tilfredse med, men som jeg synes har for meget korn). Har nok allerede været for hurtig, da de både har fået rå fisk og hakket oksekød inden for én uge:/

• #16   23. apr 2013 mener kun det er tørfoder du skal skifte langsomt med...Jeg plejer at åbne posen nede på gulvet - det synes Po er meget spændende og stikker hovedet ned og snupper en, hvis hun kan lide lugten - ellers går hun - og så kan jeg ligeså godt glemme at forene hende med den mad ;O) Hihi Godbidder kan hun ikke lide - har prøvet alt. Po har altid 2-3 slags tørkost liggende at vælge imellem. Når jeg får noget nyt hjem, som hun kan lide, bytter jeg den bare ud med en af de andre slags, som hun ikke skal have mere. Det tåler hendes mave fint, men hun har også en stærk mave der tåler alt..

Men selvfølgelig skal man også starte lidt langsomt op med råt. Og det samme med vådt.

Jeg mener man kan ikke gå fra kun tørkost den ene dag og til pludselig at starte ud med store portioner vådkost. Man skal langsomt give mere og mere dag for dag - det samme med råt - men der sker ikke noget ved at det er lidt fisk den ene dag og oksekød den anden - i små mængder i starten. Men man siger at det er bedst at debutere med råt ved at give kylling i starten - fordi det er mest skånsomt for maven. Oksekød er en forholdsvis hård kilde til protein i forhold til kylling. Og fisk er sundt, men de må vist ikke få det for tit. Tun f.eks ca. hver 14.dag (de må ikke få mennesketun, da det indeholder for meget tungmetal og salt - vælg i stedet f.eks. Applaws eller Porta 21)

• #17   24. apr 2013 Der er ingen grund til at vådkost skal indeholde hverken korn eller sukker (eller nogen anden form for kulhydrat). Jeg bruger derfor kun vådkost, der er på ren kød smiley

• #18   25. apr 2013 Og hvilken vådkost anbefaler I så? Det er jo en jungle....

• #19   25. apr 2013 Alt hvor det er kød som er hoved indholdet, hvis det også er fuldfoder er det fint, LUX fra Aldi er fint og billigt, uden korn og sukker.
    Jeg bruger alt fra, Porta 21, Applaws, Grau, Cosma,,,,, der er flere, og jeg har mest købt deres prøvepakker bare for, at få en fornemmelse af hvad drengene bedst kan lide.
    Nu har jeg de to små drenge tilbage, og de er ikke vilde med LUX, de vil hellere have Porta og Applaws, og de spiser ikke så meget, før kunne jeg bare hælde en hel dåse Lux op, den skulle nok blive spist smiley

Kommentér på:
Oliver's foder

Annonce