720 visninger
|
Oprettet:
foder"mareridt" {{forumTopicSubject}}
Måske nogle af jer læste at jeg forleden skrev at vi ikke længere kunne bruge RC, da vores katte blev syge af deres "nye" foder.
Nå, men vi købte så Hills indoor, men det vil de ikke rigtig spise og har en gang kastet op -hvilket de ellers ikke gør.
Så nu er vi ude efter nyt foder igen igen.
Jeg har lige bestilt en vareprøve fra Oliver's -nogend er kender til det?
Vi har ikke mer eaf det gamle at blande op med -af det gamle RC (som de kunne tåle), kan det skade dem at skifte igen? De har fået Hills i 4-5 dage
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 146 Svar: 939
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 19 Svar: 697
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 31 Svar: 98
Det skal dog siges at han godt vil spise hvis man tager lidt i hånden......
sep 2006
sep 2006
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 19 Svar: 697
sep 2006
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
maven er nogenlunde i balance igen efter et døgn på skånekost bestående af kogt kylling og ris i kyllingevandet.
går nu igang med gradvis tilvænning, hvor ny og gammel kost blandes.
hvis du ikke kan gradvist blande så synes jeg du skulle prøve olivers, det fik vi en prøve på for nylig og begge katte spiste det, uden nogen reaktion fra maven.
sep 2006
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det kan også være, den har spist for meget for hurtigt, for så svulmer foderet op i maven, og så kaster den op.
Bortset fra det så er det faktisk normalt for en kat at kaste op af og til. Ellers kan den ikke komme af med "hårboller", der så glider videre ud i tarmene og kan danne stop. Katten fremprovokerer også selv opkastning, bl.a. ved at spise græs.
Jeg blev for længe siden utilfreds med RC, netop fordi kattene kastede for meget op, og de sidste år har jeg fodret med *Arion* uden problemer. Det er desuden ikke coatet og er mig bekendt stadig et af de produkter, der har det højeste indhold af Taurin.
Kattene kan lide det, og at det ikke er så dyrt, gør heller ikke noget :-))
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
han sulter ikke bare rolig.
jeg synes du skal lade dem få foderet et par dage. kan du se de bliver dårlige må du tage det fra dem og stabilisere maven, for så at starte langsomt forfra.
mine ser ud til at kunne tåle IAMS hairball ved siden af skånefoderet af ris og kylling. det har de fået siden igår eftermiddags.
men jeg er ikke ekspert på foderskifte, men kan bare sige hvad virker herhjemme umiddelbart.
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 4 Svar: 47
sep 2006
Han brokker sig stadig, men jeg lader det gå et par dage mere og ser om han ikke begynder at spise.
I morges da der skulle fyldes op, var der næsten ikke spist noget....
foder"mareridt"