{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.911 visninger | Oprettet:

Romeo - et farvel i morgen...?? ): {{forumTopicSubject}}

Ja - så står jeg med mit forfærdelige dilemma igen - skal Romeo have fred nu eller skal han have en chance mere for at komme sig. For idag har han - igen - været helt elendig....):

For to uger siden fik han en byld i munden, som han kom i antibiotika-behandling for. Det tålte han nogenlunde med lidt støtte fra Bio-cult - han fik samtidig smertestillende hver dag, for at han ikke skulle have ondt i munden. Det var meningen, at han efter denne behandling skulle udredes, om der var sygdomme i munden - altså røntgen under bedøvelse og evt. tandudtræk. Men det synes jeg var lidt voldsomt for en syg, gammel kat at skulle igennem...Jeg valgte at skifte dyrlæge på en opfordring herinde fra, og siden har Romeo været i de bedste hænder, føler jeg. Han synes ikke der var grund til et sådan drastisk tiltag, før vi havde undersøgt om Romeo ellers var helt rask via en geriatrisk blodprøveprofil. Den skulle han så faste i 12 timer til - fra kl. 22-10. Men allerede om natten kastede han op 2 gange og havde haft diarré. Blodprøverne viste sig at være helt fine. Men Romeo var syg og kunne ikke få gang i maven igen.

Hele denne uge har han kastet op og haft tynd mave - og jeg har virkelig kæmpet for at rette op på hans mave. Samtidig kunne jeg bare se, at han havde så mange smerter, da han ikke havde fået smertestillende siden sidste søndag - i 5 dage. Dyrlægen mente at hans maveproblemer skyldes antibiotika, smertestillende og fasten oven i det. Så hele ugen gav jeg ingen medicin - kun sund vådkost, kogt kylling og malt med bio-cult. Han havde også kvalme, dårlig appetit og trist humør. Fredag ringede jeg så til dyrlægen igen, og vi blev enige om, at han skulle smertestilles og så måtte vi se an til efter week-enden, hvordan han tåler det.
Så jeg har "holdt vejret" lidt hele week-enden....
Fredag blomstrede han op efter at have fået smertestillende og løb rundt ude i haven og virkede igen glad og med god appetit - og fredag var der ingen reaktion fra maven. Lørdag havde han det også sådan rimelig, men knap så frisk som fredag eftermiddag - stadig ingen reaktion fra maven. Her til morgen havde han så kastet op igen i sofaen. Han har virket meget sulten, selvom han spiser hele tiden....?? Jeg har selvfølgelig holdt øje med kattebakken og tømt x 3 dgl i denne ugen. Der har ikke været nogen aff. fra Romeo siden fredag morgen - og den var tynd....Er i tvivl om hans mave nu er stoppet i stedet....
I dag har Romeo haft det skidt - ligger hele tiden i sin tansportkasse i stuen og kommer kun frem for at spise. Jeg kan se og mærke på ham, at han har det dårligt. Hvis han ligger lidt selv i sofaen, ligger han og spinder for sig selv ): Hans adfærd overfor den anden kat, Po er også ændret - mere sur, dominerende og aggressiv. I går aftes måtte hun overhovedet ikke ligge i sofaen, selv om hun lå i den modsatte ende end ham. Så ligger han og skuler og brummer til hende, selv om hun blinker til ham. Når hun så ikke flytter sig, går han hen og bider hende i nakken og øret, indtil hun flygter....):
Han har fået smertestillende i eftermiddags, men det er som om det slet ikke har virket....Det kan selvfølgelig være maven han har ondt i, men han kan ikke lide jeg rører ham på ryggen ):

I morgen skal jeg ringe og fortælle dyrlægen, hvordan det går - igen...Synes desværre ikke selv det er så positivt... og jeg vil ikke have, at han skal udredes ydeligere, når ikke han kan tåle at faste.
Han har haft et godt liv - altid været glad og fulgt mig i tyk og tyndt i 13 år. Han har altid taget omstillinger og familie besøg hos "mormor" i stiv pote....det var han andet hjem, og han nød at komme der også....Han er en meget dejlig og speciel kat og vil blive meget, meget savnet - både af mig og Po....):
Jeg har lovet ham og mig selv, at han skal herfra inden han blev alt for dårlig og med værdighed, så han ikke oplever en akut dårlig situation....Så med mindre et mirakel skulle ske i nat med ham, så tror jeg desværre, jeg må sige farvel i morgen ):

Det er trist at sige farvel, men den dag skulle jo komme.... Havde bare håbet vi kunne have fået et par år sammen endnu.....):


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Romeo - et farvel i morgen...?? ):
  • #1   22. apr 2013 Stakkels Romeo og stakkels dig og Po.Sådan som du beskriver hans opførsel over for Po lyder det da bestemt som om han har det meget dårligt smiley
    Jeg håber selvfølgelig på det bedste men det kunne da lyde lidt som om at det er tid når han har så smange smerter.

    Knus og kram her fra til jer alle 3!


  • #2   22. apr 2013 ÅÅhhh gud stakkels 3!

    Havde ikke håbet at denne tråd poppede op, men jeg tror helt ærligt heller ikke at du bliver tilbudt en udredning hvis han kan se at den er helt gal.

    Men jeg ved at du har været god ved ham og så tag beslutningen i samråd med dyrlægen - du står ikke bagefter og føler dig som bøddel.Hvis det ender med det værste, så vil jeg tænke på dig.
    Du skal i hvert fald vide, at du har gjort al hvad der stod i den magt.


  • #5   22. apr 2013 Dybest inde i dit hjerte har du selv svaret Helle, når du ser ham ligge sådan, for hans fremtid bliver ikke bedre, vel?


  • #6   22. apr 2013 Det lyder ikke til at Romeo har det godt, med mindre der er sket mirakler i nattens løb, vil jeg sige: God tur Romeo, hils på den anden side.

  • #7   22. apr 2013 smiley Det er så trist at skulle overveje at sige farvel til en livslang følgesvend..

    Men det lyder til at Romeo har det rigtig skidt, også måden hvorpå han behandler Po, du har længe vidst hvor det evt bar hen, og jeg syntes det er super flot af dig at du har bestemt at der udelukkende skal gøres det der er bedst for Romeo..

    Det vil altid være en svær beslutning, men når man føler efter dybt inde i sit hjerte, så ved man at det er det eneste rigtige..

    Jeg håber for dig at miraklernes tid ikke er forbi, og Romeo har det bedre i dag, men som det lyder er chancen måske nok ikke så stor, og så vil jeg ønske Romeo god rejse over reegnbuen og trøstekram til dig og Po, for hun vil helt sikkert også savne ham..


  • #8   22. apr 2013 Romeo har kastet op i nat - dog kun en lille hårbolle. Han har spist godt til morgenmad og været lidt ude i haven og spise græs. Nu ligger han i sin transportkasse og sover. Virker til at have smerter, selv om han burde være smertedækket...Det kan godt være der er en anelse bedring i forhold til igår, men jeg får aldrig min gamle raske Romeo tilbage....intet mirakel ): Jeg har været så fokuseret på hans maveproblemer i den uge der er gået. Men hvis jeg træder et par skridt tilbage, og ser på ham som helhed og hans livskvalitet - så er det gået meget tilbage for ham. Jeg synes gennerelt ikke, at han har livskvalitet nok nu ): Han er syg, smertepåvirket og har det dårligt med hensyn til Po. Han fortjerner at komme op i den evige have og få det godt igen.....
    Det bliver en meget hård dag at komme igennem....):

    Men nu vil jeg ringe til dyrlægen....):





  • #9   22. apr 2013 Åhh hvor bliver man påvirket på dine vegne..... Romeo smiley

  • #10   22. apr 2013 Føler virkelig med dig.

  • #11   22. apr 2013 Du har taget beslutningen om at give Romeo den gave, alle dyr fortjener, når deres liv ikke længere er værdigt og rart at leve: nemlig fred.
    Min respekt derfor - Jeg føler med dig.


  • #12   22. apr 2013 Uha en grim situation smiley
    Tænker på jer
    Kram herfra


  • #13   22. apr 2013 Jeg misunder dig ikke smiley det er svært.

    Det er snart 14 dage siden jeg sagde farvel til Manne, det var hylehamrende svært, men det var det bedste, han har fred og det har de små også.
    Og selv om jeg savner ham, mærker jeg også en stor ro nu, for Manne har det godt nu.


  • #14   22. apr 2013 Tusind tak alle sammen - jeres ord har varmet mig og også bekræftet mig i, at det er det rigtige, jeg har gjort - det allerbedste for Romeo.... smiley

    Romeo blev i eftermiddags sendt hinsides - over regnbuebroen. Han sov stille og roligt ind i mine arme - det var svært, men blev gjort på en blid, human og smuk måde hos landets bedste dyrlæge. Men sorgen over at miste ham og savnet er stort...): Endnu et lille dyr er forsvundet ud af mit liv og mine arme....): 13 dejlige år gav han mig, og vi blev tæt knyttet.....Ved ikke helt hvordan jeg skal bære mig ad med at undvære ham.... ):

    Jeg er sikker på, at han nu hygger sig i en evig hinsides have - på den anden side af regnbuebroen. En have hvor der er masser af solstråler, græs og vandpytter, han kan hygge sig med og tage solbad i - det elskede han smiley - nu bare uden smerter. Jeg føler også en fred nu over, at jeg nu ved har har fået fred for smerter og ubehag.


  • #15   22. apr 2013 Hvil i fred Romeo, og jeg har den tro, at når vi kommer hinsides, bliver vi modtaget af alle dem vi har kendt - det tror jeg Romeo også er blevet.
    Han løber og leger og og bader sig i solen.

    Romeo fik et langt godt liv hos dig og du skal leve videre på alle de gode minder.

    En tåre eller to og et stort kram fra mig til dig og Po.


  • #16   22. apr 2013 Hvil i fred Romeo.

    Knus og Kram til Dig og Po, Romeo har det godt nu og en dag vil i mødes igen.


  • #18   22. apr 2013 Rip Romeo
    Og ja det er svært ......
    Tænker på dig


  • #19   22. apr 2013 Helle jeg vil tænke på dig og Romeo, ved lidt om hvad du føler lige nu.

  • #20   22. apr 2013 Tak Jette - det ved jeg du gør - du har jo lige stået i samme situation...):

  • #21   22. apr 2013 Åh smiley stakkels dig, Helle. Savnet gør jo ondt, også selv om det var den rette beslutning. Jeg er virkelig glad for at læse, at Romeo kom herfra så blidt og fredeligt.

    Trøstekram og mange medfølende tanker herfra!


  • #23   23. apr 2013 Hvil i fred lille Romeo , og hils deroppe! Jeg er sikker på at mine dyr som er der oppe vil tage godt i mod dig

  • #24   23. apr 2013 Tak skal i have :o)
    Jeg er lidt fortvivlet er i formiddag, fordi jeg har fortrudt, at jeg ikke klippede lidt af hans dejlige pels af, for at gemme og have som minde - nu er det for sent ): Jeg har været rundt i hele huset og samle den smule op han har fældet, men det er ikke det samme... ):
    Han kommer jo hjem i en urne til nedgravning, men da vi snart skal flytte fra dette sted, vil jeg tage den med - og vores hunds urne også. Men indtil de skal begraves, vil jeg have dem stående på en hylde. Da de begge havde henholdsvis et hundetegn og et kattetegn fra et halsbånd, som de brugte i en kort periode, ville jeg finde dem og sætte på en smuk snor til at hænge på urnen og lægge noget som de var rigtig glade for ved siden af urnen. Men ak jeg kan desværre ikke finde deres halsbånd..- tror jeg har smidt dem ud, fordi de aldrig brugte dem ): Så humøret er ikke så højt hos mig idag ):


  • #25   23. apr 2013 Det er da også mange ting du har at tænke på og så har du mistet flere gange på det sidste smiley
    Jeg forstår godt du vil have noget af Romeo og hunden med til det nye sted, så de kan følge med smiley
    Jeg håber halbåndene dukker op når du pakker til flytningen.
    Hvornår skal du flytte? Håber ikke du skal pakke lige nu, det vil næsten være for meget.


  • #26   23. apr 2013 Om 2-4 måneder ca. jeg er ikke begyndt at lede efter noget endnu - håber at finde et job snart og så flytte hen i nærheden af det...Jeg regner med at det sker indenfor en måned, så begynder jeg at lede efter noget andet at bo i - gerne et rækkehus med en lille have, hvor man må have dyr.

  • #27   23. apr 2013 smiley jeg måtte lige se hvor du boede smiley her i Århus og omegn, er der laaaange vente tid på ny lejebolig, her hvor jeg bor kan det tage op til 7 år hvis du ikke bor her eller har et mega gammelt boligbrev,, så jeg kikkede lige to gange da du skrev du ikke var begyndt at søge men regnede med at få noget denne sommer smiley
    Jeg håber det lykkes både med arbejde og bolig.
    Jeg håber også der dukker lidt minder op som du kan tage med dig.


Kommentér på:
Romeo - et farvel i morgen...?? ):

Annonce