1.513 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

BCKL
BCKL
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 132

Mine katte går i skabene :/ Mine katte går i skabene :/

Hej alle smiley

Jeg har en lille problemstilling som jeg bare ikke kan få løst. Generelt har jeg opdraget mine katte rimelig godt, og hvis de gør noget jeg ikke vil have kan jeg ved at sige nej og/eller knipse med fingrene få dem til at stoppe.
Men jeg har fået en udfordring, det er at specielt min hun er begyndt at gå i skabene tit, før var det ikke voldsomt tit, da hun ikke rigtig har adgang til min vens soveværelse, men nu er hun også begyndt inde på mit værelse. Jeg har en skænk stående med låger med magnet lukning og det hele. Men konstant får hun dem åbnet og hopper derind, efterfulgt af hendes bror Covo - gerne om natten hvor jeg altså gerne vil sove. Og jeg må sige at jeg ikke er interesseret i at lukke dem ude at mit værelse om natten, da de altid har været vant til at sove hos mig, så føler det ville være en unødvendig og ond "straf" at give dem smiley
Skal jeg "bare" fortsat være evig tålmodig og for 1000 gang få hende/dem til at stoppe, eller har i en anden løsning? F.eks. en slags "lås" man kan putte på skabene/skænken eller lignende?

Mange tak fordi i har læst mit spørgsmål smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mine katte går i skabene :/
  • #1   28. apr 2013 du kan evt. købe nogle børnesikringer fra ikea smiley De er gode og brugte dem selv, da jeg havde killinger, så de ikke kom i klemme ind i skabene

• #2   28. apr 2013 Ok, tak Heidi smiley
    Det er nu ikke fordi de rigtig kan komme til skade ved det, det er bare pænt træls at de render i skabene, med tøj og andre ting der er gemt væk fra kattene/kattehår smiley
    Prøvede dog noget rædselsfuldt en gang, i forbindelse med flytning. Min hankat Covo var røget om bagved et af køkkenskabene, i sådan et hul bagved, ved ikke om du ved hvad jeg mener? men han lå bare dernede og kunne ikke komme op, et sted der er højere end et menneske smiley der var jeg godt nok bange! smiley heldigvis havde jeg ikke fået klippet hans kløer, så det lykkedes mig at få ham op ved hjælp af en stige og et håndklæde... pyyyh.. smiley

• #3   28. apr 2013 Min den ene går i skrælle skabet smiley ja du har valget om du er til børne lås eller tålmodighed smiley

• #4   28. apr 2013 Jeg har også en kat faktisk 2 der heller ikke kan stå for skabe, dog er de ikke intiligente nok til at åbne dem med mindre de står på klem..

Mit råd er det samme som Heidi J, køb nogle børnesikringer, så burde kattene ikke kunne åbne dem, og du kan have dine ting fri for kattehår og poter smiley

• #5   28. apr 2013 Tak for hjælpen smiley

• #6   28. apr 2013 Hver dag når jeg kommer hjem kan jeg gå rundt og lukke vores skabe igen. Det er især vores garderobeskab med jakker der hænger og sko i bunden smiley Men også vores tøjskabe i soveværelset. Jeg har opgivet af få dem til at stoppe, de synes vel det er en hyggelig soveplads smiley

• #7   28. apr 2013 Cathrine B

Bare sindsygt ærgeligt når katten vælger at tage en klatretur op af ens dyre selskabsjakke og hiver indtil flere tråde ud... Og man kun har haft den på meget få gange.. smiley

• #8   28. apr 2013 Ja det kan jeg godt se er træls smiley Mine katte kradser kun i deres kradsetræer smiley

• #9   28. apr 2013 Nu er det så ikke min kat der gjore det, det er min søsters , og den har også kradsetræ og kradser ikke i noget andet, men det ser ud til at den har kravlet op af jakken, ikke hvæset klør i den men kravlet op, da det "kun" er 2-4 tråde der er trukket, men det er hele vegen fra bunden af jakken til skulderen smiley

Pisse ærgeligt med en jakke til omkring 700-1000kr og hun kun har brugt den 4-5 gange smiley

• #10   28. apr 2013 Mine katte har 2 kradsetæer, legetøj, aktiverings ting (f.eks. for at få mad) samt masser af senge, huler osv, de har masser af muligheder og masser af plads smiley Tror bare ikke de kan dy sig mht. at finde flere sjove steder smiley bare lidt irriterende, det ene skab er også fyldt med jakker og sko smiley

• #11   28. apr 2013 Selvom min lejlig er udstyret med ALT til katte, så synes de begge at det er sjovt at gå i skabene - vælte nogle håndklæder på gulvet og så bare sove.......

Tasker er også vældig sjove at fiske ud.

Jeg har absolut ingen løsning, jeg har lært at leve med deres særheder smiley

• #12   28. apr 2013 Når jeg tager på weekend hos min familie/venner en gang imellem (skal siges vi er 2 om kattene, så de er altså ikke alene hjemme, bare så der ikke sker MISforståelser) pakker jeg også en taske/kuffert, og der går de konsekvent i, hvis de kan komme af sted med det, det synes de åbenbart er vældig spændende, eller også prøver de at komme med? aj smiley hehe smiley

• #13   28. apr 2013 Hehe jeg har også en der går i skabe...OG skuffer! ja han kan åbne det hele hehe.

Har prøvet at komme hjem hvor det hele står åbent inde i stuen LOL

• #14   28. apr 2013 Ja Tasker er også et hit her, vi er bare ikke altid enige om, om vi pakker ud eller ned.. smiley
    Kattene mener at tasker altid skal pakkes ud, det vil sige at hvis der er noget i tasken så skal det ud af tasken, det er ikke altid min plan smiley

• #15   30. apr 2013 jeg har haft samme problem med min kat, hun gik også i mine skabe, vi har fået skiftet magneterne. Og det har virket nu kan hun ikke åbne dem mere.

Kommentér på:
Mine katte går i skabene :/

Annonce